چهارشنبه 01 مهر 1394 - 22:59:25

مراقبت پوست معمولی

چگونه از پوست معمولی مراقبت کنیم؟



این  نوع پوست بهترین ومتعادل ترین انواع پوست است. این نوع پوست قرمزی متعادلی با بافت یا سطح خوب و منافذ بازی دارد. به ندرت لک  یا قسمت های درخشنده دارد. صاف، نرم، عاری از جوش، تمیز و بدون قسمت های پوسته پوسته شده است. در واقع، یافتن پوست معمولی کمی سخت است، مخصوصا اینکه مثل سایر انواع پوست با افزایش سن کمی خشک تر می شود. این نوع پوست رنگی قرمز دارد که علت آن گردش خون خوب و رطوبت خوب پوست است. pH یک پوست معمولی سالم بین 5.6 تا 6 است، که کمی اسیدی است. این pH اسیدی به دلیل چربی پوست، عرق و کراتین است. بنابراین اسیدی بودن پوست ضروری است. پس،استفاده از کشک و آب لیمو زمانی که پوست معمولی است ،بسیار مفید است. دغدغه اصلی داشتن پوست معمولی، نگهداشتن آن به همین شکل و به  همین خوبی است. اما پوست معمولی به طور حتم ساده ترین نوع پوست برای مراقبت است زیرا فقط نیاز به مراقبت های پایه ای دارد. همانند سایر انواع پوست، پوست معمولی هم باید روزانه شستشو شده و مرطوب گردد تا از خشک شدن و جوش زدن آن جلوگیری گردد.
نکاتی برای پوست معمولی:
1.دو بار در روز صورت را بشویید، یک بار در صبح و بار دیگر قبل از رفتن به رختخواب. به طور منظم پوست تان را با مواد تمیز کننده ی خوب بشویید. قبل از خواب، تمام آرایش  خود را پاک کنید. آرایش داشتن طولانی مدت منافذ را می بندد، که این سبب افزایش جوش می شود.
2. برای پوست معمولی، تمیز کردن و استفاده از مواد مغذی به طور منظم لازم است.
3. از آرایش سبک استفاده کنید. اگر آرایش سنگین استفاده می کنید،مجددا آرایش نکنید و اجازه دهید حداقل یک بار در هفته پوست تان تنفس کند.
4. همیشه مرطوب کننده بزنید. این کار از دهیدراته شدن و چروکیدگی پوست جلوگیری می کند.
5. با پوسته پوسته کردن، سلول های مرده را بردارید، که باعث رشد بهترو سلامتی سلول های جدید شده و پوست تان را نرم تر نشان می دهد.
6. همیشه قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ضد آفتاب بزنید. از مرطوب کننده هایی که SPF آنها حداقل 15 است، استفاده کنید و یا اینکه از ضد آفتابی که مرطوب کننده هم هست استفاده کنید.
7. روزانه 8 لیوان آب بنوشید.
8. حداقل هفته ای یک بار از ماسک صورت استفاده کنید.
9. به طور منظم ورزش کنید.
10. پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم هم نقش مهمی ایفا می کند، همین طورداشتن خواب کافی.
نباید ها برای پوست معمولی:
1. برنزه نکنید یا نگذارید که پوست تان خیلی در معرض آفتاب قرار گیرد.
2. دخانیات استعمال نکنید و الکل نخورید.
3. صورت تان را با صابون های سخت نشویید. به جای آن از شوینده های متعادل استفاده کنید.
4. خیلی از لوازم آرایشی استفاده نکنید. از لوازمی که مناسب پوست تان است استفاده کنید.
5. خیلی با انگشتان خشک، صورت تان را لمس نکنید. این کار منافذ پوست را می بندد و باعث جوش زدن و تورم پوست می شود.
ماسک های خانگی برای پوست معمولی:
ماسک های صورت، پوست را دوباره جوان می کنند و به افزایش خوب گردش خون و سفت شدن و پاک سازی کامل پوست صورت کمک می کند. همچنین آلودگی های روی صورت، سلول های مرده و بیهوده ی پوست را از روی پوست بر می دارد. به راحتی در چند دقیقه در منزل می توان ماسک صورت ساخت. آب میوه های تازه و سبزی ها و آنزیم ها به بالانس و تمیز شدن پوست کمک می کند. میوه های تازه و سبزی ها را له کنید، سپس ژلاتین گیاهی، آرد جو دو سر، و خاک رس به آن بیفزایید.این مخلوط شبیه شیر پاک کن است. این مخلوط را بعد از نرمش پوست که به منظور باز شدن منافذ صورت می گیرد روی صورت بکشید. همچنین اضافه کردن عسل به آن برای پوست معمولی عالی است، زیرا عسل پوست را نرم تر کرده و مواد مغذی مورد نیاز پوست را از طریق مرطوب سازی پوست فراهم می کند.
1. ماسک عنبه هندی: مغز عنبه ی هندی و نصف قاشق شیر خام و نصف قاشق عسل و گلاب را مخلوط کنید، آن را روی تمام صورت و گردن بکشید، 10 تا 15 دقیقه به آن زمان دهید. این ماسک برای پوست خشک و کدر بسیار عالی است. پاپایه یا عنبه ی هندی مواد مغذی مورد نیاز را تامین کرده و شیر و عسل رطوبت را فراهم می کند تا پوست نرم و صاف باشد.
2. دوباره جوان سازی پوست: روغن درخت صندل سفید، پودر زردچوبه و شیر را به نسبت مساوی مخلوط و آن را روی تمام صورت و گردن به جز چشم ها و اطراف ابرو ها بکشید، بعد از 15 دقیقه با آب  سرد بشویید. این ماسک برای دوبار جوان شدن و روشنی پوست بهترین است. زرد چوبه به روشن و صاف شدن پوست کمک می کند، روغن درخت صندل سفید برای خنک سازی پوست و شیر برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود.
3. ماسک آرد جو دو سر و گلاب: 2 قاشق غذا خوری آرد جو دو سر، یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری گلاب را با هم مخلوط کنید. برای مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.
4. ماسک قرمز فوری: 2 قاشق آرد نخود، نصف لیموی تازه، 1 قاشق کشک، 1 قاشق عسل را مخلوط و روی صورت بکشید و پس از خشک شدن ماسک، صورت را با آب سرد، سریع بشویید.
5. ماسک سرد: روغن درخت صندل سفید و گلاب را مخلوط کرده، روی پوست بکشید. این ماسک خاصیت خنک کنندگی دارد.
6. ماسک گل: 1 قاشق خاک را با 1 قاشق گلاب یا تمیز کننده های حاوی شیر به شکل خمیر سفت در آورید. یک لایه ی ضخیم از آن را روی قسمت های چرب صورت و یک لایه ی نازک از آن را روی قسمت های خشک بکشید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آن را بشورید.
7. پاک کننده های گیاهی: مقدار مساوی از گشنیز، زیره سبز، شنبلیله، شیرین بیان، آرد نخود را به خوبی با هم مخلوط کنید، مقدار کمی از آن را با آب یا گلاب مخلوط کنید و به صورت خمیر نرمی در آورید. سپس آن را با حرکت دایره ای روی پوست تان بکشید. آنگاه ابتدا با آب سرد و سپس با آب گرم پوست را ماساژ دهید.
8.ماسک ساده صورت: شیر و شکر به سادگی نوعی ماسک صورت است. صورت را با آب مرطوب کرده و به آرامی ماساژ دهید. با 1 قاشق شکر آن را تمیز کنید. سپس آب به پوست تان بپاشید. پوست را با شیری که قبلا جوشانده اید و اکنون خنک شده است مرطوب کنید و اجازه دهید 2 دقیقه بماند، سپس با آب، آن را ماساژ و شستشو دهید.
9. ماسک تخم مرغ: مخلوط یک تخم مرغ خام، کمی کافور و یک قاشق شیر خشک را به صورت خمیر در آورده و روی پوست 20 دقیقه قرار دهید.
10. ماسک سیب: 4/1 قسمت سیب، 2 قاشق عسل و 2/1 قاشق مریم گلی. سیب را له کرده، عسل و مریم گلی را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده، بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس مخلوط را به نرمی روی صورت بکشید، تا  زمانی که عسل چسبندگی دارد. 30 دقیقه زمان دهید و سپس آن را بشویید.
11. ماسک مرطوب کننده: دانه ی اوکادو را خیسانده و له کنید، 1 قاشق روغن آفتاب گردان اضافه کنید. مخلوط را در تمام قسمت های صورت و گردن به جز اطراف چشم ها و لب ها بکشید. بعد از 10 دقیقه با آب ولرم پوست را شستشو دهید.
12. شیر پاک کن برای پوست معمولی: خیار را به تکه های کوچکی خرد کرده و با نصف فنجان ماست به صورت تقریبا مایعی در آورید. 5-10 دقیقه مخلوط را روی پوست گذاشته و سپس با آب بشورید. مقدار اضافی مخلوط را در یخچال گذاشته و بعدا استفاده کنید.

نکات برجسته برای پوست معمولی: معمولا پوست های معمولی از نظر چربی و میزان رطوبت، بالانس هستند. به طور مرتب پوست را تمیز کنید و اطمینان پیدا کنید که تمام گریم و آرایش صورت را برداشته اید، اما چربی پوست را نگیرید. سپس شما باید رطوبت پوست را با مرطوب کننده ها به منظور محافظت از پوست استفاده کنید.
1. همیشه هنگام زدودن آرایش چشم ها دقت کنید. رفتن به رختخواب در حالی که هنوز ریمل مژه یا ابرو تان باقی است می تواند باعث ایجاد زخم و پف کردن چشم ها شود. آرایش کردن روی آرایش باقی مانده از قبل هم غیر بهداشتی است، تمیز کننده هایی متناسب با نوع پوشش روزمره تان و یا ضد آب بودن ریمل مژه و ابرو تان را انتخاب کنید.
2. ابتدا به صورت تان آب بپاشید و سپس آن را با ماسک به آرامی 30 ثانیه ماساژ دهید. این کار برای شفاف شدن پوست ایده ی جالبی است، زیرا میزان گردش خون در سطح پوست را تقویت ومی کند.
3. با آب و صابون مناسب هر گونه آلودگی را زدوده، سپس آب اضافی پوست را با حوله بگیرید. هرگز حوله را روی پوست نکشید، مخصوصا در اطراف چشم ها، چون می تواند باعث ایجاد چین وچروک شود.
4. پوست تان را با شیر پاک کن خنک کنید.دوباره، از انجام زیاد این کار که باعث خشکی پوست شود خودداری کنید.
5. با کرم های مرطوب کننده، پوست تان را نرم کنید. به صورت نقطه نقطه کرم را روی پوست زده و با انگشتان تان به آرامی آن را بکشید به صورتی که یک لایه محافظتی شود. سپس به راحتی آرایش کرده و از مواد مرطوب کننده به منظور ایجاد بالانس استفاده کنید.
مشکلات پوست معمولی: برخی نتایج تجربی در ارتباط با تاثیر هورمون ها، و استرس منتشر شده است. به زیر چشم های افراد نا بالغ نگاه کنید، همان طور که این قسمت ها به دلیل کمبود چربی به رطوبت بیشتری نیاز دارند، ممکن است  تجارب کمی در ارتباط با چرخه ی هورمونی منتشر شود. افراد دارای پوست معمولی با افزایش سن زود تر از دیگران چین وچروک پیدا می کنند. نوشیدن زیاد آب سالم، خوردن میزان زیادی از میوه های تازه و سبزی ها، هوای تمیز و ورزش کردن همیشه مفید هستند، و استفاده ی دائمی از ضد آفتاب، به خصوص در ماه های گرم، از ایجاد چین و چروک های پیش از مسن شدن جلوگیری می کند.

 

برای مشاهده فیلم آموزش مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 02 مهر 1394 - 17:55:47
مطالبتون فوق العادست
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: