دوشنبه 03 آبان 1395 - 10:29:09

رفع برنزگی پوست

از بین بردن برنزگی پوست با مواد طبیعی

پاک کردن پوست برنزه

پوست برنزه

 

برنزه شدن به خصوص در فصل تابستان غیر قابل اجتناب بوده و از آن جایی که اشعه های خورشید در این فصل شدت بیشتری دارند، در نتیجه پوست افراد بیشتر سوخته و تیره می شود. پوست پس از قرار گیری طولانی مدت در زیر آفتاب شروع به تیره شدن و سپس سوختن کرده و ممکن است حتی این سوختگی همراه با سوزش باشد. از طرفی هنگامی که پوست برنزه می شود پس از مدتی برای از بین بردن این برنزگی پوست اندازی شروع می شود تا این تغییر رنگ جبران شود. البته این موضوع جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل در این مقاله از سایت آرایشی رژلب  به بررسی روش های مناسبی برای از بین بردن تیرگی پوست پرداخته شده است.

 

روشهای از بین بردن برنزگی پوست


1.  رفع برنزگی پوست با سیب زمینی

برنزه شدن


یکی از مواد طبیعی بسیار موثر برای از بین بردن تیرگی و برنزگی پوست، سیب زمینی است. سیب زمینی پوست را سفید کرده و برای از بین بردن تیرگی به وجود آمده بر روی آن معجزه وار عمل می کند. به علاوه سیب زمینی می تواند تیرگی زیر چشم، لکه های روی پوست و جای جوش ها را از بین ببرد، کافیست از آن روزی یک بار استفاده شود.

 

2.  رفع برنزگی پوست با پاپایا و آناناس

برنزگی پوست



پاپایا و آناناس میوه هایی هستند که سرشار از آلفا هیدروکسی بوده و برای از بین بردن لکه ها، تیرگی های روی سطح پوست و از بین بردن برنزگی پوست بسیار مناسب عمل می کنند. کافیست کمی از آب این میوه ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست قرار داده و از نتیجه آن لذت برد. دقت شود که ماندن بیش از اندازه این میوه پوست را ملتهب و حساس می کند.

3.  رفع برنزگی پوست با  لبنیات

تیرگی پوست



شیر، ماست، کره و خامه از لبنیاتی هستند که برای از بین بردن تیرگی و برنزگی پوست به کار می روند. این مواد پوست را آبرسانی کرده و در عین حال تیرگی آن را از بین می برند. البته اگر کسی پوست مستعد آکنه ای داشته باشد در مصرف این مواد باید دقت کند زیرا این محصولات تحریک کننده هستند

 

4.  رفع برنزگی پوست با آلوئه ورا

روشن شدن پوست


ژل تازه به دست آمده از برگ آلوئه ورا نه تنها پوست را تسکین میدهد بلکه برای از بین بردن هر نوع تیرگی روی سطح پوست هم مناسب است. به علاوه آلوئه ورا سرعت ترمیم پوست را بالاتر می برد.

 

ماسک مناسب پس از برنزه شدن
اگر پوست فردی برنزه شود باید از آن مراقبت کرده و با آبرسانی مناسب به پوست نه تنها از خشکی و بی حالتی پوست جلوگیری کند، بلکه با استفاده از مرطوب کردن و آبرسانی به موقع پوست، آن را درخشان نشان داده و جلوه پوست و زیبایی آن را بیش از هر زمان دیگری نشان دهد.  افرادی  که پوست خود را به طور بی وقفه برنزه می کنند هم باید به این نکات دقت کنند تا پوست برنزه آن ها به سرعت از بین نرفته و ماندگاری بیشتری داشته باشد.


• 2 قاشق چایخوری چغندر له شده، یک قاشق چایخوری آب خیار و 2 قاشق سیب زمینی له شده را با یکدیگر ترکیب کنید.
• مخلوط به دست آمده را روی صورت مالیده و 15 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود. سپس صورت را بشویید.
این ماسک برای خنک کردن و آرام کردن پوست مناسب بوده و نوشیدن آب هم به همراه آن به آبرسانی پوست کمک می کند.

ماسک هایی هم وجود دارند که قبل از برنزه کردن توصیه می شوند تا پوست سریع تر برنزه شده و این برنزگی پوست ماندگاری زیادی داشته باشد.
• سفیده تخم مرغ- سفیده تخم مرغ ویتامین آ داشته و به برنزه شدن و یا برنزه ماندن پوست کمک می کند.
• هویج- برای برنزه کردن پوست می توان قبل از قرار گیری در زیر آفتاب آب هویج مصرف کرد تا بدن ملانین بیشتری تولید کرده و پوست سریع تر برنزه شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: