سه شنبه 04 آبان 1395 - 09:43:20

ریختن خط چشم

جلوگیری از ریختن خط چشم

آرایش چشم

خط چشم

آرایش چشم

 

داشتن چشم های زیبا و خوش حالت نکته ای است که هر خانمی در آرایش خود خواستار آن بوده و به همین دلیل از خط چشم ، مداد چشم، ریمل و سایه استفاده می کند. اما استفاده از این وسایل گاها مشکلاتی به وجود آورده و به طور مثال با ریختن خط چشم و یا مداد چشم، آرایش زیبایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به بررسی روش هایی پرداخته شده است که با کمک آن ها می توان از ریختن آرایش چشم و به خصوص مداد و خط چشم جلوگیری کرد.

1. استفاده از خط چشم با کیفیت
یکی از علل اصلی ریختن 
خط چشم، کیفیت پایین آن است. به همین دلیل همیشه از مداد و خط چشم مناسب برای آرایش چشم خود استفاده کرده و زیبایی آن را تضمین کنید.

2. استفاده از کانسیلر در زیر چشم
برای جلوگیری از ریختن مداد و یا 
خط چشم از یک کانسیلر کمک گرفته و آن را در زیر چشم ها بزنید. دقت داشته باشید که این کار را باید به صورت ضربه های آهسته در زیر چشم انجام داده و با این کار از خط افتادن در زیر چشم جلوگیری کنید.

3. تکنیک لایه زنی
همان طور که در آرایش لب ها، از لایه های مختلفی بر روی لب استفاده می شود، از این تکنیک می توان برای آرایش چشم ها هم استفاده کرده و با این کار آرایش چشم و خط چشم را برای یک مدت طولانی روی چشم ها نگه داشت. برای این تکنیک کافیست مداد یا خط چشم را روی چشم ها کشیده و با کمک یک تکه پنبه و یا فرچه مناسب روی آن کشیده و سپس دوباره روی آن کشیده و ماندگاری بیشتر خط چشم را تضمین کرد.

4. پودر صورت یا پنکک
ممکن است که این موضوع کمی عجیب به نظر برسد ولی با زدن کمی کرم پودر و پنکک روی پلک ها، خط چشم ماندگاری بسیار بالایی پیدا کرده و زیبایی و عدم ریختن آرایش چشم شما را تضمین می کند.

5. استفاده از کاغذهای جذب چربی
این ترفند برای کسانی است که پوست چربی دارند و با کمک آن می توان چربی های اضافی پوست را گرفته و از درخشش بیش از اندازه پوست هم جلوگیری کرد. به علاوه با کمک این تکنیک و زدن این کاغذها روی پوست ماندگاری
خط چشم هم بالاتر می رود.

6. پرایمر
پرایمر به زیبایی بیشتر سایه چشم و ماندگاری آن کمک کرده و خطوط چهره و چین و چروک ها را هم از بین می برد. به همین دلیل قبل از زدن خط چشم باید از پرایمر استفاده کرده و کمی از آن را بر روی پلک زد.

نحوه جلوگیری از ریختن خط چشم
وسایل مورد نیاز
• سایه براق طلایی
• پنکک
• ریمل
• مداد مشکی


مرحله اول جلوگیری از ریختن خط چشم

کرم پودر


قبل از انجام هر کاری باید چشم ها را آماده کرد. برای این کار نیز باید از کرم دور چشم استفاده کرده و خشکی اطراف چشم ها را گرفت. سپس باید از یک کانسیلر کرمی و یا مایع استفاده کرده و آن را دور چشم ها زد. در صورتی که پلک کسی تیره باشد باید روی پلک نیز کانسیلر بزند. به علاوه این کار ماندگاری مداد و یا خط چشم را بیشتر می کند.

مرحله دوم جلوگیری از ریختن خط چشم

کانسیلر چشم


پس از چند دقیقه که کانسیلر به خوبی جذب پوست شد، باید روی آن کمی پنکک زد تا در جای خود ثابت شود. در صورت استفاده از پودر های آرایشی هم باید با یک فرچه مناسب آن را روی چشم زده و از ریختن مداد چشم خود داری کرد.

 

مرحله سوم جلوگیری از ریختن خط چشم

مداد چشم



مرحله بعد کشیدن مداد چشم است. در این مرحله باید از مداد یا خط چشم مورد نظر خود استفاده کرده و آن را در بالا و یا پایین چشم ها زد. دقت داشته باشید که مداد هایی که ماندگاری بالاتری داشته و کیفیت خوبی دارند برای این کار مناسب هستند.

مرحله چهارم جلوگیری از ریختن خط چشم

تثبیت آرایش چشم



در این مرحله نوبت به تثبیت مداد چشم مانند کانسیلر است. برای این کار نیز باید پس از زدن مداد یا خط چشم 2 یا 3 ثانیه صبر کرده و سپس با استفااده از یک سایه مشکی روی آن کشید. البته برای این کار بهتر است از یک فرچه سر نازک استفاده شود.

مرحله پنجم جلوگیری از ریختن خط چشم

آموزش آرایش چشم

 

در نهایت نیز باید بار دیگر از پنکک استفاده کرده و آن را بار دیگر به آرامی در منطقه زیر چشم ها زد. این کار اضافات سایه های مشکی را هم حذف کرده و از ریختن خط چشم  یا مداد  جلوگیری می کند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

خیلی خوب بود
سه شنبه 04 آبان 1395 - 11:49:03
خیلی مفید بود ممنون از مطالب بسیار خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: