سه شنبه 02 آذر 1395 - 10:43:19

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن چیست؟
معرفی مراکز معتبر میکروپیگمنتیشن

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، درمان های انتخابی متفاوتی جهت درمان ضایعات پوستی به حوزه های مختلف پزشکی خصوصا رشته تخصصی پوست معرفی گردیده است.یکی از روش هایی که سالها با اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفته tattooing می باشد.

مهندسین پزشکی با همکاری کلینیسین ها با بهره از روش قدیمی تاتو اقدام به ابداع روش جدیدی جهت ترمیم ضایعات پوستی تحت عنوان میکروپیگمنتیشن نموده اند که بنا به تشخیص پزشک مورد استفاده و بهرهبرداری قرار می گیرد.

کاربرد میکروپیگمنتیشن

کاربرد میکروپیگمنتیشن تنها به حوزه پزشکی محدود نمی گردد بلکه امروزه مصارف آرایش دائم یا همان permanent makeup  نیز پیدا کرده است. اما فارغ از افراط ها و تفریط هایی که توسط برخی در این حوزه اعمال می گردد، استفاده از میکروپیگمنتیشن برای آرایش دائم با نگرانی های جدی و قابل تاملی همچون انتفال عفونت و بیماری های واگیر دار همراه بوده است.

کاربرد میکروپیگمنتیشن 

میکرو پیگمنتیشن ابرو

با هدف قرینه سازی ابرو ها و یا پر تر نشان دادن ابرو عمل پیگمنتیشن با تکنیک های مختلفی انجام می شود. مثل: هاشور ابرو، سایه ابرو، هاشور ابرو سه بعدی


میکروپیگمنتیشن چشم

برای زیباتر شدن چشم ها می توان از تکنیک های مختلف میکروپیگمنتیشن استفاده کرد مثل: میکروپیگمنتیشن بن مژه، میکروپیگمنتیشن خط چشم، میکروپیگمنتیشن سایه چشم یا همان شیدینگ سایه چشم
 

میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن در ناحیه لب با هدف متعادل سازی لب، بزرگ کردن لب ها، تغییر رنگ لب به خصوص برای افرادی که لب های کبود یا لب های سفید دارند و یا افرادی که تمایل به داشتن رژلب دائم دارند استفاده می شود.

 

میکروپیگمنتیشن و استتار جای زخم
 

یکی از کاربرد های میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی از بین بردن جای بخیه یا زخم است.در واقع در این روش با تزریق رنگدانه های مشابه اطرف پوست سالم اطراف زخم می توان جای زخم را روتوش کرداما هرگز نمی توان آن را کامل از بین برد


میکروپیگمنتیشن موی سر

 

خیلی از افراد موی سرشان کم است. در واقع این کمی مو نیست که جلب توجه می کند بلکه پوست روشن کف سر است که باعث ایجاد ظاهر نا مطلوب می شود. در اینجاست که یک پیگمنتر حرفه ای می تواند با تکنیک سایه زنی روی پوست سر ظاهر گول زننده ای را به وجود بیاورد.
 

میکروپیگمنتیشن هاله سینه

انجام بازسازی هاله سینه در حوزه میکروپیگمنتیشن پزشکی تعریف شده است و در واقع میکروپیگمنتیشن هاله سینه بخشی از آرایش دائمی نیست.
در میکروپیگمنتیشن هاله سینه با کاشت رنگدانه های سازگار با پوست اطراف محل کار هاله سینه را بازسازی می کنند و بیشتر برای بانوانی که بر اثر سرطان یا عمل جراحی خاصی دچار مشکل در این ناحیه شده اند کاربرد دارد.

 

مرکز میکروپیگمنتیشن

 

 

عوارض میکروپیگمنتیشن

با توجه به اینکه میکروپیگمنتیشن یا به اصطلاح رایج بین مردم هاشور ابرو، هاشور لب، میکرو یا تاتو ایمن و... این روزها در سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه طرفداران زیادی پیدا کرده بهتر است با عوارض میکروپیگمنتیشن آشنا شوید تا آگاهانه تصمیم بگیرید. 

چنانچه پیگمنتر یا مرکز میکروپیگمنتیشن از اصول ایمنی و بهداشتی کار تخطی کنند امکان انتقال بیماری هایی مثل ایدز، هپاتیت و انتقال عفونت افزایش پیدا می کند. همچنین عدم استفاده از رنگ های استاندارد میکروپیگمنتیشن ممکن است باعث بروز آلرژی شود که با علائمی مثل خارش شدید و تورم و قرمزی در ناحیه ای که میکرو انجام شده بروز می کند.

پشیمانی بعد از میکروپیگمنتیشن

یکی از مواردی که پس از میکروپیگمنتیشن فکر بعضی از افراد را درگیر می کند وسواس فکری یا پشیمانی بعد از انجام آرایش دائم است. در واقع هدف میکروپیگمنتیشن در حوزه زیبایی ایجاد آرایش دائم است و در واقع با تکنیک میکروپیگمنتیشن دوام آرایش را بالا می بریم تا فرد مجبور نباشد برای اصلاح عیوب صورت یا زیباتر شدن روزانه زمانی را صرف آرایش و میکاپ کند. پشیمانی با هدف میکروپیگمنتیشن در تضاد است. و همین موضوع باعث می شود فردی که از طرح میکروپیگمنتیشن خود ناراضی است مجبور شود زمان و هزینه زیادی را صرف کند و معمولا در این مدت  افراد دچار احساس سرزنش درونی، ناراحتی و خجالت می شوند.

انتخاب مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن

حال که به عوارض و فواید میکروپیگمنتیشن پی بردیم  وقت آن است که تصمیم گیری کنیم. چگونه یک مرکز میکروپیگمنتیشن خوب را انتخاب کنیم؟

برای داشتن یک میکروپیگمنتیشن خوب به چه مواردی توجه کنیم؟

به سراغ پیگمنتر حرفه ای بروید

پیگمنتر دوره دیده و آگاه نقش موثری در رضایت شما دارد. با مشاوره صحیح قبل از شروع کار می تواند آگاهی کامل به شما بدهد و همچنین با رعایت اصول بهداشتی در طول کار، سلامت شما را تضمین می کند.
اهمیت طراحی قبل از شروع میکروپیگمنتیشن را فراموش نکنید. پیگمنتر حرفه ای با تسلط کامل بر مباحث صورت شناسی می تواند فرم ایده آل ابرو، لب یا چشم شما را تشخیص دهد و با توجه به همین اصول ابتدا طرح موقت را برای شما اجرا کند و در صورت رضایت و تایید شما به سراغ اجرای دائم این طرح برود.

 

محیط مرکز میکروپیگمنتیشن

بهداشتی بودن محیط و محل انجام میکروپیگمنتیشن از اهمیت زیادی برخوردارد است. محل کار پیگمنتر باید طوری طراحی شده باشد که تمامی سطوح به راحتی ضد عفونی شود.استفاده از پک های یکبار مصرفی برای مشتری الزامی است. استفاده از دستگاه دارای مجوز بهداشت و کارتریج های ایمن و یکبار مصرف از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک پیگمنتر متعهد و آگاه و یک مرکز میکروپیگمنتیشن بهداشتی تاثیر بسزایی در رضایت شما از کار میکروپیگمنتیشن دارد.

بیایید کمک کنیم تا همگی از میکروپیگمنتیشن تجربه خوبی داشته باشیم

 آیا مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن خوبی را میشناسید؟

 آیا در محله خودتان مرکز هاشور ابرو حرفه ای را میشناسید؟

 از هاشور ابروهایتان راضی هستید؟

پیگمنتر حرفه ای را میشناسید؟

 خاطره خوب یا بدی از میکروپیگمنتیشن دارید؟

زیر همین صفحه کامنت بگذارید تا ما را

با بهترین مراکز میکروپیگمنتیشن و بهترین پیگمنتر ها آشنا کنید


 


 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (6)

سه شنبه 09 آذر 1395 - 07:56:05
سلام من برای خط چشم دائم یه مرکز میکرو میخوام که کارش خوب باشه چشمم خیلی حساسه میشه معرفی کنین ممنون
شنبه 06 آذر 1395 - 11:13:07
میشه یه مرکز خوب توی شمال تهران معرفی کنید؟ من قبلا پروتز لب کردم الان هنوز یه کم حالت پروتز و داره الان میخوام خط لب دائم انجام بدم
شنبه 06 آذر 1395 - 11:02:27
ببخشید لبی که چند سال پیش پروتز کرده الان می تونه میکروپیگمنتیشن لب انجام بده؟ عارضه نداره؟
شنبه 06 آذر 1395 - 10:58:52
اگه قبلا تاتوی ابرو کرده باشیم و جای خطش مونده باشه الان مکروپیگمنتیشن میشه انجام داد ؟
جمعه 05 آذر 1395 - 13:58:08
اینکار باید حتما توسط پزشک انجام بشه؟! تو مطب؟
پنجشنبه 04 آذر 1395 - 20:25:12
سلام و خسته نباشید ممنونم از مطالب مفیدتون ، میشه بگین دقیقا بهترین زمان برای ترمیم اولیه میکروپیگمنتیشن چشم چه زمانیه؟
ز
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: