یکشنبه 02 مهر 1396 - 16:13:06

میکرواسکالپ یا میکروپیگمنتیشن موی سر

میکروپیگمنتیشن موی سر

اسکالپ سر چیست؟

 

 

اسکالپ چیست؟

در واقع اسکالپ به ناحیه ای از سر اطلاق میشود که از جلوی سر به پیشانی و از پشت سر به گردن، محدود میشود. پوست سردر این قسمت شامل پنج لایه است که موی سر در بیرونی ترین قسمت این ناحیه رشد میکند.

در واقع میکرواسکالپ شاخه ای از میکروپیگمنتیشن میباشد و در آن میکروپیگمنتر سعی دارد که به رفع نواقص سربپردازد.

 

 

کاربرد میکرو اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن موی سر

از بین بردن جای بخیه ناشی از جراحی

اسکار

طاسی سکه ای

استتار زخم یا سوختگی

از بین بردن جای اسکار ناشی از شکستگی روی سر

محو کردن جای بخیه پس از کاشت مو و پنهان کردن خالهای مادرزادی 
 


نحوه انجام میکرو اسکالپ 

برای انجام میکرواسکالپ سر، ابتدا باید شناخت کافی راجع به نوع و جنس پوست کف سر مراجعه کننده داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم گیری راجع به جنس رنگ میکروپیگمنتیشن، داشته باشیم.

چنانچه کف سر مراجعه کننده دارای پوست چرب باشد، باید از رنگهایی که دارای پایه آب و الکل میباشند، استفاده کرد واگر پوست کف سر خشک باشد، باید از رنگهای پایه گلیسیرین استفاده نمود تا پس از شستشو کمترین ریزش را  داشته باشیم. مرحله  بعد انتخاب رنگ متناسب با پوست سر، میباشد که با توجه به نوع رنگدانه  پوست سر مشتری، رنگ را انتخاب میکنیم  بطوریکه پس از گذشت سه روز و پس از استحمام، رنگ حاصله، نزدیک به رنگ موی مشتری باشد.



باید توجه داشته باشیم که یک سری رنگدانه در داخل پوست وجود دارد که با رنگ انتخابی ما  ترکیب میشود که ممکن است رنگمان را تغییر دهد و پس از سه روز نتیجه ی دلخواه را نداشته باشیم. و در اکثر موارد رنگ به سمت دودی و رنگهای سرد متمایل میشود که بسیار آزاردهنده است. بنابراین میکروپیگمنتر باید دایره رنگها را بخوبی بشناسد تا بتواند ترکیب رنگ خوبی را جهت میکروپیگمنتیشن بسازد .
 

 

فشاردست برای میکرواسکالپ یا میکروپیگمنتیشن موی سر

نکته  بعدی که باید به آن توجه شود، تسلط دست میکروپیگمنتر درهر ناحیه از سر میباشد و با توجه به اینکه ناحیه اسکالپ گرد است، زاویه  دست بر روی سر مراجعه کننده و زاویه  دست گرفتن دستگاه و تنظیم فشار دست در آن زاویه، نکته  بسیار مهمی است که در صورت بی توجهی به این نکات، ممکن است شاهد نقاطی با رنگهای مختلف( تیره و روشن شدن نقاط نسبت به رنگ انتخابی )، پس زدگی رنگ، پیشروی رنگ به زیر پوست و مشکلاتی از این قبیل باشیم .



چنانچه فشار دست کمتر از فشار نرمال باشد، شاهد ریزش رنگ خواهیم بود. در زمان انجام اسکالپ هیچکدام از قسمتهای دست میکروپیگمنتر به جز دو انگشتی که هندپیس در آن قرار دارد، نباید حرکتی داشته باشد. چرا که فشار دست نامتوازن خواهد شد. دست را باید به صورت پایه قرار دهیم  و دوانگشت بصورت عمود و پشت سر هم رنگ را داخل پوست تزریق میکند و نیز باید توجه داشته باشیم که زمان دادن به نوک سوزن  برای قراردادن رنگ به داخل پوست، بیشترین تاثیر را در ماندگاری این کار دارد .

 

 

عمق سوزن برای میکرواسکالپ 

عمق فرو بردن سوزن در ناحیه  اسکالپ را باید نسبت به ضخامت و رنگ پذیری پوست سر مراجعه کننده تعیین نمود.درابتدای کار چند نقطه ایجاد میکنیم و سپس ان را با سرم پاک میکنیم و در این حالت به میزان رنگ پذیری، پی خواهیم برد. در برخی از انواع پوست، به علت داشتن ضخامت زیاد لایه ی رنگ پذیر در قسمت عقب تر قرار گرفته است و بنابراین سوزن باید در عمق بیشتری فرو رود. در این حالت باید از داروهای بی حسی استفاده شود. میکروپیگمنتر باید قبل از شروع کار خط رویش مو در پیشانی که از کودکی به صورت مادرزادی بوده است را حتما در نظر داشته باشد و کمی عقب تر از آن ناحیه کار را شروع کند . و بهتر است با توجه به حجم موی مشتری، آن را کمی پر پشت تر بزنیم تا طبیعی تر جلوه کند. یکی از مزیتهای انجام کار میکرو اسکالپ علاوه بر مقوله زیبایی آن، مقوله درمانی است که در موارد زیادی دیده شده است که به علت ترشح کلاژن بیش از حد درآن نقطه، پوست سر بهتر گردیده است و شروع به رشد مو میکند .

 


 

میکروپیگمنتیشن موی سر

 


نکات بهداشتی جهت انجام میکرو اسکالپ 

جهت انجام میکرواسکالپ در اقایان،حتما باید موی سر شیو شود تا بازدهی بهتر شود و حتما قبل از انجام عمل اسکالپ، فرد باید استحمام کند و پوست سر بخوبی شسته شود.موضعی که قرار است اسکالپ انجام شود، باید ضد عفونی گردد و نیز دست میکروپیگمنتر باید ضدعفونی شده باشد .کارتریج مورد استفاده بهتر است یکبار مصرف باشد که مورد تائید وزارت بهداشت میباشد و کیت یکبار مصرف که تمامی وسایل کار داخل آن نیز استریل میباشد در حضور مشتری باز شود .

 



مراقبتهای پس از میکرواسکالپ سر

 تا سه روز پس از عمل میکرواسکالپ از استحمام و رفتن به استخر و سونا خودداری شود .
 فرد در معرض تابش شدید و مستقیم نور آفتاب قرار نگیرد .
 سه روز پس از انجام عمل اسکالپ از شامپو بچه جهت شستن سر استفاده گردد .
  جهت چرب کردن موضع میتوان از پماد جنتامایسین، وازلین و یا پماد ویتامین آ، به میزان کم و مناسب استفاده کرد .
 فرد  نباید در محیط آلوده و پرگرد و غبار و محیطهای عمومی و بیمارستانی قرار گیرد .
 پس از انجام عمل اسکالپ بهتر است از کلاه استفاده نشود و بهتر است جهت پوشش موضع اسکالپ شده از گاز استریل 
استفاده گردد.
 


دوام میکرواسکالپ 

دوام میکرواسکالپ دقیقا نسبت به جنس پوست، چربی سر، میزان بازسازی پوست، سن شخص و رنگ انتخابی(تیره و روشن بودن آن ) متغیر است. در عین حال دوام میکرواسکالپ به نحوه کاشت رنگ توسط میکروپیگمنتر نیز بستگی دارد.
 

 


علل کاهش دوام میکرواسکالپ 

 میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب
 استفاده از سولاریوم
 میزان استفاده از استخر

 


نکته مهم در میکرواسکالپ

میکرواسکالپ در پوستهای نرمال با رنگ تیره تر، دارای دوام بیشتری میباشد و در پوستهایی که چرب هستند و رنگ روشن دارند، میکرواسکالپ دوام کمتری دارد

.

 

 


میکروپیگمنتیشن موی سر

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: