چهارشنبه 01 دی 1395 - 13:37:45

انتخاب هایلایت

انتخاب تکنیک هایلایت

هایلایت مو

رنگ مو

هایلایت مو



بسیاری از خانم ها تفاوت بین هایلایت، لولایت، بلیاژ و آمبره را نمی دانند و به همین دلیل در انتخاب هایلایت تصمیم گیری درستی انجام نداده و در بسیاری از مواقع رنگ موی مناسبی به دست نمی آورند. این در حالی است که با داشتن اطلاعات بیشتر، هر فردی می تواند تصمیم بهتری گرفته و موهای خود را به زیبایی بیاراید. در این مقاله از سایت رژلب به موضوع هایلایت بیشتر پرداخته شده است.


هایلایت به طور کلی به این معنی است که برخی از موها روشن تر از بقیه بوده و به خصوص دسته های رویی مو روشن تر دیده شوند. بسیاری بر این باورند که هایلایت تنها به رنگ بلوند موجود است. این در حالی است که هایلایت هر رنگ روشن تری نسبت به موها می تواند باشد. مقدار و اندازه این هایلایت نیز بسته به سلیقه هر فرد می باشد.

نوع و شکل هایلایت به عوامل مختلفی بستگی دارد: 

 مشتری چه نوع مویی دارد، فرد به دنبال چه نوع ظاهری است و  چه مقدار می خواهد هایلایت روی موهای خود داشته باشد. حتی اگر فرد از قبل موهای خود را روشن کرده است می تواند از لولایت استفاده کرده و به زیبایی موهای خود بیفزاید.برای انجام هایلایت تکنیک های عمده وجود دارد که یکی از این تکنیک ها بلیاژ است. بسیاری بر این باورند که روی موهای  پر حجم بهتر است هایلایت موها با تکنیک بلیاژ صورت گرفته و متخصص رنگ مو، رنگ مو را روی دسته های مو بکشد.

بلیاژ یک تکینک آزاد است و قوانین خاصی ندارد و روی هر نوع مو و هر نوع رنگ مویی قابل انجام است که پس از این که هر دسته از موها رنگ شدند، آن ها را داخل سلفون پیچیده دور تا دور سر این کار تکرار می شود. البته برای انجام بلیاژ بهتر است هایلایت ها نظم خاصی نداشته باشند، زیرا به هم ریختگی رنگ مو و هایلایت ها خود باعث زیبایی آن ها می شود. برای نظم بخشیدن بیشتر به موها نیز کافیست از فویل برای هایلایت موها استفاده کرد. 


در تکنیک بلیاژ انتهای موها روشن تر از قسمت بالایی آن ها بوده و با هایلایت روی موها به حجم آن ها نیز افزوده می شود.

 

در استفاده از فویل هم باید به این نکته توجه کرد که رنگ کردن موها با فویل ظاهر متقارن تر و منظم تری به موها می دهد. زیرا استفاده از فویل باعث می شود که رنگ  موهای رویی بهتر روی بقیه موها دیده شده و ظاهر طبیعی تری داشته باشد.


هایلایت دیگری هم وجود دارد که در آن دسته های مو به دقت از یکدیگر جدا شده و اندازه موهای جدا شده  نیز با توجه به سلیقه فرد است. دراین نوع هایلایت نیز می توان از فویل استفاده کرده و دو هدف را مد نظر قرار داد. جدا کردن موها باعث می شود که موهای زیرین رنگی نشده و از طرفی موها خشک نشده و تضعیف نمی شوند. این تکنیک برای افرادی که می خواهند دقیق تر عمل کنند، مناسب است. علی رغم تفاوت های گفته شده در این دو روش، یک متخصص رنگ مو باید در انجام هر دو تکنیک فوق مهارت کافی داشته و بتواند هر تکنیک و یا ترکیبی از آن ها را روی موها انجام دهد.
 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 03 دی 1395 - 12:16:54
خیلی خوب بود
چهارشنبه 01 دی 1395 - 15:47:24
عالی بود مثل همیشه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: