جمعه 09 مهر 1395 - 22:34:22

آب لیمو برای رشد مو

استفاده از آب لیمو برای رشد موها

رشد مو

تقویت مو



داشتن موهایی بلند، سرزنده، درخشان و پرپشت زیبایی یک فرد را تا چندین برابر بیشتر نشان میدهد. اما موهای بسیاری از افراد به سرعت رشد نکرده و رشد موها خود پروسه ای طولانی مدت و آزار دهنده است. علاوه بر آن ریزش موها، شوره سر و نازک شدن موها هم از جمله مشکلاتی است که حالت زیبای موها را از بین برده و آن ها را شکننده و گاها وز کرده نشان می دهد. در این مقاله از سایت رژلب برای مقابله با این مشکلات روش هایی معرفی شده است که در هر کدام از آن ها از آب لیمو استفاده شده است.

آب لیمو برای سلامت و رشد بهتر موها
1. مو درمانی با آب لیمو

برای پاک کردن و از بین بردن شوره سر می توان آب لیمو ترش را به طور مسقیم روی سر ریخت. برای این کار کافیست یک لیمو ترش را به دو نیمه تقسیم کرده و پس از گرفتن آب آن، 5 تا 10 دقیقه آب لیمو را روی سر ماساژ داد. سپس 10 دقیقه دیگر صبر کرده و موها را با شامپوی ملایمی شست. این کار باید هفته ای یک بار انجام شود تا شوره سر از بین برود. لازم به ذکر است که در صورتی که پوست سر بیش از حد خشک است می توان آب لیمو را به همراه روغن های گیاهی روی سر زد.

2. شستشوی موها با آب لیمو
شامپو گرد و غبار و آلودگی های روی موها را از بین می برد. اما اگر خود شامپو روی ساقه موها باقی بماند، باعث آسیب رساندن به موها می شود. به همین  دلیل گفته می شود که پس از شستشوی موها با شامپو در یک لیوان به اندازه 4/1 آب لیمو و 4/3 آب ریخته و پس از شستن موها با شامپو آن ها را با این مخلوط آب بکشید.

3. آب لیمو روغن کرچک و روغن زیتون
با ترکیب این مواد می توان به رشد سریع تر موها کمک کرد. به خصوص ترکیب روغن کرچک و آب لیمو که رشد مو ها را تضمین می کند. برای استفاده از این تکنیک کافی است که 1 قاشق روغن زیتون ولرم را با 2/1 قاشق روغن کرچک مخلوط کرده و سپس 3 قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی سر ماساژ داده و سپس آن را در طول شب روی موها نگه دارید. صبح روز بعد هم موها را با شامپو شسته و این کار را یکبار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

رشد مو

 

4. آب لیمو و آب نارگیل
مواد طبیعی موجود در آب لیمو و آب نارگیل به رشد بهتر و سالم تر موها کمک می کند. برای این کار کافی است 1 قاشق آب لیمو را با 4/1 فنجان آب نارگیل ترکیب کرده و آن را به مدت 5 دقیقه روی سر ماساژ دهید. این محلول باید 20 دقیقه روی موها مانده و سپس با آب شسته شود. این کار هم باید 1 بار در هفته تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست آید.

5. آب لیمو و آلوئه ورا
ترکیب این دو ماده رطوبت از دست رفته موها را بازگردانده، پوست سر را التیام داده و رشد موها را تسریع می کند. برای این مخلوط کافی است که 2 قاشق آلوئه ورا تازه را با یک قاشق آب لیمو ترکیب کرده و آن را به مدت 5 دقیقه روی سر ماساژ دهید. سپس 20 تا 30 دقیقه صبر کرده و موها را بشویید.

6. آب لیمو حنا و ماست
این ترکیب یک نوع نرم کننده مو هم هست و علاوه بر کمک به رشد موها پوست سر را هم تمیز می کند. برای استفاده از این ترکیب باید 2/1 فنجان پودر حنا را با آب لیمو ترکیب کرده و سپس در آن کمی ماست بریزید. مخلوط به دست آمده را روی سر ریخته و با یک پلاستیک بپوشانید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید 30 دقیقه صبر کرده و سپس موها را با آب بشویید.

7. آب لیمو روغن زیتون و تخم مرغ
این ترکیب پروتئین زیادی داشته و موهای آسیب دیده را درمان و ضخیم تر می کند. برای استفاده از این ترکیب نیز کافی است که 1 تخم مرغ را هم زده و با 1 قاشق روغن زیتون و 2/1 قاشق آب لیمو ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده راروی سر و به موها مالیده و پس از آن که ماسک خشک شد، آن را بشویید. انجام این کار باید حداقل یک بار در هفته تکرار شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: