پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 13:51:11

شناخت آناتومی ناخن و آموزش کاشت ناخن و طراحی ناخن

 

خانم شکوهی 
متخصص کاشت و طراحی ناخن 

 

شناخت آناتومی ناخن

ناخن عبارت از صفحه شاخی مانند نازکی که سرانگشتان دست و پا وجود دارد از انتهای انگشت دست و پا رشد کرده و محافظ انگشتان می باشد. جنس ناخن از بافت کراتین است اگرچه ناخن به نظر یک تکه می رسد، اما از لایه هایی تشکیل شده است، که به شکل صفحاتی سخت و شفاف روی هم متراکم بوه و کمی محدب می باشد. ناخن بخشی از دستگاه پوششی بین می باشد ناخن ها از کراتین که یک پروتئین درشت مولکول در مو و پوست است به وجود آمده اند.

رنگ پوست زیر ناخن در افراد با پوست تیره کدر تر و در افراد با پوست روشن صورتی تر است که ناشی از عروق خونی می باشد.

ساختمان ناخن

1-صفحه ناخن:

صفحه ی ناخن از لایه ای از سلول های شاخه ی فشرده و شفاف تشکیل شده و هیچ گونه عصب و رگ خونی در آن نیست و قسمت اصلی بدنه ی ناخن را می سازد به عنوان پوستی از بستر خود محافظت کرده ولایه های سلولی زیر ان باعث رشد و نمو ناخن می شود.

2- بستر ناخن

بستر ناخن قسمتی از پوست است که بدنه ی ناخن، روی آن قرار دارد و مانند بستری صفحه ی ناخن را در خود جای داده است و به وسیله ی تعداد زیادی از رگ های خونی تغذیه شده که باعث رشد مداوم ناخن می شود.

3-لبه ی آزاد ناخن

قسمتی از ناخن است که از نوک انگشتان فراتر رفته و مانیکور پدیکور روی آن انجام می شود.

وظیفه ی این قسمت محافظت از بافت زیرین و نوک انگشت است

4- ماتریکس

ماتریکس بخشی از بستر ناخن است که در زیر ریشه ی ناخن گشته شن دارد و حاوی عصب لنف، رگ های خونی است در اصل ماتریکس باعث به وجود آمدن ناخن می شود.

5- لانولا:

لانولا روی ماتریکس قرار داد و از قسمت های دیگر روشن تر است یعنی تحت هلالی شکل سفید رنگ که در ته ناخن مشاهده می شود علت سفید بودنش ان است که سلول های آن هنوز کراتینه نشده به تکامل نرسیده اند.

6- کوتیکول:

قسمتی از پوست که ابتدای صفحه ی ناخن را در بر گرفته و نرم می باشد کوتیکول ناخن یا سد ضد آب است و از ورود باکتری به به قسمت ماتریکس جلوگیری می کند و عمل محافظت از ماتریکس در مقابل عفونت را به عهده دارد.

 

فیلم آموزش کاشت ناخن

دوست عزیز شما می توانید برای اطلاعات بیشتر کلاس های آموزشی آرایشگری با شماره 02177173996 تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یه راهی برای ناخن هایی که سریع می شکنن بکید لطفا
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: