سه شنبه 29 فروردین 1396 - 11:53:25

درمان حساسیت به رنگ مو

 رنگ مو

 حساسیت به رنگ مو

آلرژی به رنگ مو

 

حساسیت به رنگ مو

 

امروزه مردان و زنان موهایشان را بیش تر از قبل رنگ می کنند و از این کار لذت می برند.  گاهی ممکن است بعضی از رنگ موها به دلیل داشتن مواد شیمیایی به مو آسیب برساند و ایجاد حساسیت کند. حساسیت به رنگ مو می تواند اثرات مختلفی از جمله خارش، سوختن و التهاب کف سر روی پوست سر بگذارند. گاهی اوقات حساسیت به رنگ مو به شکل التهاب قرمز رنگ روی گوش ها، دست ها، صورت و کف سر نمایان میشوند. تجربه نشان داده که گاهی اوقات شدت حساسیت به رنگ مو  به گونه ای وخیم است که راه تنفس افراد را مسدود می کند و تنفس افراد مشکل می شود که در این مواقع باید خیلی زود به پزشک مراجعه کرد. ممکن است این عوارض در همان زمان رنگ کردن و یا یکی دو روز بعد خودشان را نشان دهند. در ادامه این مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش هایی برای جلوگیری و درمان حساسیت به رنگ مو ارائه شده است.

 

حساسیت ناشی از رنگ مو

درمان آلرژی به رنگ مو 

درمان حساسیت به رنگ مو با مواد طبیعی

 

  • روغن دانه کنجد نیز برای درمان حساسیت به رنگ  مو ها، موثر است. این روغن را قبل از استفاده، کمی حرارت دهید و در طی چند روز از آن استفاده کنید.

  • آب لیمو به دلیل خواص ضد عفونی کننده اش می تواند مانع بروز حساسیت در کف سر شود. برای درمان می توانید مقداری آب لیمو را به همراه آب مخلوط کنید و روی کف سرتان بمالید. هم چنین ترکیب آب لیمو با ماست هم برای درمان حساسیت به رنگ مو مفید است.

  • روغن جوجوبا برای درمان قرمزی، خارش و التهابات ناشی از رنگ مو بر روی کف سر، توصیه می شود از روغن جوجوبا که حاوی ترکیبات عالی است، استفاده کنید. برای درمان حساسیت به رنگ مو می توانید هر شب قبل از خواب کف سرتان را با کمی روغن چرب کنید.

  •  ترکیب جوش شیرین با آب خمیری مانند می شود و این ترکیب هم برای درمان حساسیت به رنگ مو است. کافی است کف سرتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه با آن ماساژ دهید.

  • روغن بابونه برای درمان حساسیت به رنگ مو بهتر است کف سر را با ترکیب روغن بابونه و چند قالب یخ شستشو دهید. با انجام این روش به مدت 2 بار در هفته از شر خارش و التهاب ها خلاص  می شوید.

  • روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهاب است. این روغن می تواند حساسیت به رنگ مو، التهاب و خارش کف سر را درمان کند.

  • ژل آلوئه ورا یک ماده فوق العاده شگفت آور است که منجر به درمان التهاب، قرمزی و حساسیت به رنگ مو می شود. برای بازگرداندن شادابی و زیبایی موها از این ژل استفاده کنید. بعد از این که ژل را به مدت 10 تا 15 دقیقه کف سر گذاشتید، آن را با شامپو بشویید.

  • روغن نارگیل هم برای درمان حساسیت به رنگ مو  بسیار عالی است. این روغن پوست را مرطوب نگه می دارد و مانع خشک شدن ، قرمزی و خارش می شود. بهتر است قبل از شستن موها با شامپو، 15 دقیقه این روغن را به کف سرتان بمالید.

  • نارون گیاهی با خواص طبیعی خود توانسته در میان سایر درمان های طبیعی ارجحیت داشته باشد. از برترین ویژگی های آن، خاصیت ضد عفونی کردن آن می باشد.

  • سرکه سیب هم خاصیت ضد التهابی دارد و درمان گر خوبی است. سرکه از خارش و قرمزی هم جلوگیری می کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام تا حالا از آنتی دمیج فول کر استفاده کردی
اثراتشو تو کانالش بخون مشکلاتت حل میشه
کلمه hairclinik را در شبکه های اجتماعی جستجو کن
یا با شماره 09192256629 پی وی ارسال کن تا راهنمائیتون کنن
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: