یکشنبه 23 مهر 1396 - 11:44:19

آموزش مراقبت زیبایی پوست

آموزش مراقبت های پوستی

دوره های مراقبت از پوست

 
کلاس پوست
 
 
 
 
با سلام کابلی هستم و با آموزش دیگری از مبحث مراقبت زیبایی پوست در خدمت شما هستم این بارمیخواهیم در مورد کرمها، لوسیونها و رطوبت رسانهای ضد چروک با شما صحبت کنیم .
 
نگهدارنده های پوست بسیار مهم و ضروری اند به خصوص نگهدارنده های  پس از میکرونیدلینگ چون پوست دچار خشکی و کمی زخم میشود که این مواد به ما در بهبود این آثار کمک میکند بعضی از افراد مراجعه میکنند و پوست آنها دارای خشکی زیاد است و تمایل دارند که این مشکل برطرف شود که با کمک رطوبت رسانها میتوان مشکل آنها را برطرف نمود.
 
 

نقش آب در زیبایی پوست

آب 80 درصد از محتوای لایه های پوست را تشکیل میدهد لایه بیرونی پوست یا لایه ی مرده و یا لایه شاخی پوست دارای مقدار بسیار کمی آب میباشد و سلولها بیشتر آب خود را از دست داده اند این قسمت ممکن است فقط ده تا سی درصد آب داشته باشد مقدار آب موجود در سلولها باعث افزایش انعطاف پذیری لایه های پوستی میشود وقتی میزان آب مناسب باشد ظاهر پوست شفاف و درخشان و با طراوت است این پوستها در حالت عادی بصورت یکنواخت و یکدست هستند و خطوط ریز پوست به زحمت قابل رویت هستند.
 
در پوست معمولی یک جریان مداوم آب از قسمتهای عمقی پوست به لایه های سطحی وجود دارد و در نهایت وقتی آب به سطح پوست میرسد تبخیر میشود حالا باید بدانیم که چه عواملی میتواند باعث خشکی پوست شود.
 
 

خشکی پوست

خشکی پوست یک پدیده ی نسبتا شایع است و اغلب مردم آن را تجربه کرده اند این تجربه ها ممکن است با شدتهای مختلف و در زمانهای مختلف برای افراد اتفاق افتاده باشد برخی ازعوامل خارجی باعث خشکی پوست میشوند.
 
یکی از این عوامل خارجی هوای خشک و باد است از طرفی گرم کردن محیط توسط وسایل گرمازا نیز میتواند باعث کاهش رطوبت نسبی پوست شود بخصوص در فصل زمستان اکثر افراد از بخاری برای گرمایش محیط استفاده میکنند که به دلیل وجود گاز مونوکسید کربن در هوا خشکی صورت افزایش پیدا میکند و خیلی از افراد این خشکی را در منطقه صورت و کف دست و کف پاها احساس میکنند.
 
 
 قرارگرفتن در مقابل سیستمهای خنک کننده به مدت طولانی نیز میتواند باعث خشکی پوست شود شستشوی پوست توسط مواد شوینده مانند صابون نیز از عوامل خارجی موثر در ایجاد خشکی پوست است که این مواد شوینده لایه چربی محافظ پوست را از بین میبرد.
 
 
 تماس پوست با برخی مواد شیمیایی نیز میتواند باعث خشکی پوست شود و در نهایت استفاده از رطوبت رسانها بسیار ضروری است با افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی بدن توانایی پوست در حفظ رطوبت کاهش پیدا میکند و حتی در اثر بروز برخی بیماریها پوست ممکن است قدرت حفظ رطوبت را از دست دهد و فرد ممکن است در اثر بیماری مقدار زیادی از آب موجود در پوست خود را از دست بدهد بخصوص افرادی که دچار سوء تغذیه شده باشند باید بدانیم که رطوبت رسانها هیچگاه قادر به رفع پیری ناشی از افزایش سن نیستند و یا افرادی که در معرض شدید و دائم نور آفتاب بوده اند و دچار پیری پوست شده اند ، این مرطوب کننده ها قادر به رفع این پیری نیستند یکی از دلایلی که ما از مرطوب کننده ها استفاده میکنیم اینست که این محصولات از پوست در مقابل خشکی محافظت میکنند و این رطوبت رسانها مانع از آسیب میشوند از طرف دیگر این مرطوب کننده ها با ایجاد یک لایه چربی بر روی پوست میتوانند آن را از عوامل محیطی مانند غبارهوا و آلودگیها حفظ نمایند مرطوب کننده ها ظاهر خوبی به پوست میدهند به اینصورت که مرطوب کننده ها با رساندن آب نسبی به پوست باعث تورم میشوند و در اثر این تورم ما تصور میکنیم که چروکها و منافذ از بین رفته اند ولی نمیتوان گفت که این مشکلات درمان پیدا کرده اند به هر حال رطوبت رسانها باعث نرمی و شادابی پوست ما میشوند .
 
 

انواع مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده ها را به دو دسته تقسیم میکنیم:
 
 برخی از آنها مسدود کننده هستند یعنی بخاطر وجود چربی در این دسته از مرطوب کننده ها روی سلولهای پوست را میگیرد و از تبخیر آب جلوگیری میکند و بدین صورت لایه ی شاخی پوست که از آب اشباع شده است را حفظ میکند و اجازه نمیدهد که آب از لایه ی شاخی جدا شود.
 
 
برخی دیگر از مرطوب کننده ها جاذب رطوبت هستند به اینصورت که هر رطوبتی را که از هر طریقی به پوست برسانیم این مرطوب کننده ها میتوانند رطوبت را به داخل لایه ی شاخی نفوذ دهند و آن را حفظ نمایند و باعث افزایش درصد آب در این لایه شوند بطور مثال گلیسیرینها یک نوع جاذب رطوبت هستند و در بیشتر رطوبت رسانها از گلیسیرین استفاده شده است الاستینها و کلاژنها و سایر پروتئینها که در رطوبت رسانها بکار برده میشود کمک به جذب رطوبت میکنند بخصوص در رطوبت رسانهای جاذب ، از این مواد بیشتر استفاده شده است رطوبت رسانها برای دست ،صورت، گردن و بدن به شکلهای متفاوت و در برندهای مختلف تولید میشوند ولی از نظر کاربرد هیچ تفاوتی با هم ندارند عوامل محیطی ممکن است در جذب این مواد تاثیر گذار باشد.
 
 
 

نقش پاک کننده ها بر زیبایی پوست

مبحث بعدی پاک کننده ها هستند پاک کردن و تمیز کردن پوست در حفظ سلامت و زیبایی ظاهری پوست بسیار موثر است یک سری از آلودگیها بر ظاهر و زیبایی پوست تاثیر بسیار بدی دارند مانند ذرات ریز غبار، تعریق ذرات چربی که بر روی پوست تجزیه شده اند، لوازم آرایش که استفاده شده است ولی بصورت روزانه از سطح پوست پاک نشده است یا مواد معلق در هوا مانند سربها و کربنها میتوانند باعث آلودگی و یا عارضه هایی روی پوست شوند. تمام این آلودگیها به لایه ی نازک پوست میچسبد واین آلودگیها با آب پاک نمیشوند و اگر بخواهیم آن ها را از سطح پوست پاک کنیم نیاز به پاک کننده ی قوی داریم .
 
 
 
 
 
 

انواع پاک کننده های پوست

پاک کننده ها بصورت اشکال مختلف استفاده میشوند:
 
یکی از این اشکال پاک کننده ها صابونها هستند که این صابونها نیز به صورتهای مختلف عرضه میشوند مانند صابونهای سنتی ،صابونهای ضد آکنه، صابونهایی که اسیدیته های مختلف دارند.
 
ph های صابونها متفاوت است و اسیدیته  محلول در صابون را نمایش میدهد و در حقیقت غلظت یون هیدروژن را مشخص میکند. محدوده ی ph  از صفر تا چهارده است مقدار واقعی ph  یک محلول از محاسبات الگاریتمی بر پایه ی غلظت یون هیدروژن بدست می آید.
 
یک اسید خیلی قوی غلظت یون هیدروژن بالایی دارد و ph  آن حدود عدد صفر است.
 
یک محلول قلیایی دارای غلظت پایین یون هیدروژن است و ph آن نزدیک به چهارده است .
 
اگر بخواهیم ph های محلولهای مختلف را مشخص کنیم ph آب خالص خنثی است یعنی عدد هفت میباشد و ph  خون 4/7 میباشد PH شیر بین 6 تا 7 متغیر است PH  شربت آبلیمو بین دو تا سه است و PH پوست بین 4 تا 5/6 است هر صابونی که تهیه میکنیم باید PH آن را با PH پوستمان در نظر بگیریم .
 
 
پاک کننده ها را ممکن است بصورت کرم ، لوسیون یا بصورت ماسکهای پاک کننده داشته باشیم هر کدام از اینها در حقیقت همان کار تمیز کردن و پاکسازی سطح پوست از یک سری مواد آلاینده دارند و فقط اشکال آنها متفاوت شده و میتوان گفت که در تمام اینها همان مواد حمل کننده جاذب و مواد افزودنی در تمام پاک کننده ها وجود دارد.
 
برخی از افراد از کرمهای پاک کننده بعنوان رطوبت رسان استفاده میکنند که کار بسیار اشتباهی است پاک کننده ها نمیتوانند نقش مرطوب کننده داشته باشند شاید بخاطر مقدار آبی که در این کرمها وجود دارد و بخاطر بستن منافذ روی پوست رطوبت پوست حفظ شود ولی نمیتواند یک رطوبت رسان قوی محسوب شود .
 
 
 

 

انواع ضد چروک پوست

 ضد چروکها در حقیقت ترمیم کننده های سلولهای رو به پیری ما هستند .افراد جوان پوستی نرم، صاف و انعطاف پذیر دارند اما با گذشت زمان علائم پیری بروز میکند و در پوست نمایان میشود .
این علائم شامل : گسترش و عمیق شدن چروکها، ظهور لکهای پیری، شل شدن پوست است که این تغییرات در تمام لایه های پوستی اتفاق می افتد و در نتیجه ما میتوانیم این تغییرات را به قسمتهای متفاوتی تقسیم بندی کنیم .بعضی از این تغییرات با گذشت زمان اتفاق افتاده اند (طی فرآیند پیری) ولی گاهی این تغییرات در اثر عوامل محیطی میباشد مثلا ممکن است فرد مدام در معرض اشعه ی آفتاب بوده است و یا آلودگیها و یا سرما و طوفانها و پوست فرد دچار عارضه ی پیری شده است. برخی از افراد هم در اثر استفاده از لوازم آرایشی متنوع دچار پیری زودرس پوست میشوند که میتوان با کرمهای ضدچروک این عارضه ها را به مرور زمان کم کرد و از بین برد .
 
همانطور که گفته شد کرمها دارای نگهدارنده هستند و فقط بر روی سطح اپیدرم پوست موثرند و ما برای اینکه درمان قطعی داشته باشیم باید بر روی سطح درم کار کنیم و سپس توسط کرمهای ضد چروک و نگهدارنده، پوست را در مقابل عوامل حفظ کنیم .
 
 
 

پیری پوست و درمان آن

تعریف پیری فیزیولوژیکی یا پیری به مرور زمان چیست ؟ بطور طبیعی با گذشت زمان تغییراتی را در سطح پوست میبیینیم. این تغییرات در تمام نقاط بدن اتفاق میفتد حتی ممکن است در قسمتهایی از بدن که در معرض نور خورشید هم نبوده است ما تغییرات را ببینیم این تغییرات میتواند مثلا تخریب فیبرهای الاستین باشد یا تخریب فیبرهلی کلاژن و نازک شدن پوست
 
اگر پوست ما به مرور زمان فیبرهای الاستین خود را از دست بدهد چروکها توسعه پیدا میکنند و انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد با تغییر فیبرهای کلاژن پوست شل میشود و این عوارض به مرور زمان شدت پیدا میکنند از سن 45 سالگی به بعد فرایند نازک شدن پوست در تمام سطوح لایه های پوستی مانند اپیدرم ، درم و حتی لایه های زیری به وضوح دیده میشود و بخاطر اینکه این اتصالات موج مانند اپیدرم و درم از بین رفته است کم کم در نقاطی مانند صورت و دستها و ساق پاها از دست رفتن لایه ی چربی را نیز شاهد هستیم که با این فرآیند تخریبی ، پوست دچار چروکهای فراوان میشود. در موارد حاد مثلا بعد از سن 45 سالگی که پوست نازک میشود دیگر در مقابل عوامل فیزیکی هم مقاومت ندارد و با ضربه ای حتی کوچک پوست دچار کبودی میشود.
 
 
چگونه میتوان فرآیند پیری پوست را کند نمود ؟فرآیند پیری پوست یک پروسه ی کاملا مشخص است ولی یک سری راهکارها برای کند کردن عوارض پیری وجود دارد یکی از این راهها این است که پوست در تماس حداقل با اشعه ی آفتاب باشد. پرهیز از کشیدن سیگار و از کششهای غیر ضروری بر روی سطح پوست خودداری کنیم مثلا انجام ماساژ بطور مداوم ممکن است باعث افتادگی پوست شود. استفاده از جایگزین های هورمونی برای خانمها در دوران یائسگی، استفاده از محصولات موضعی خاص برای رفع پیری پوست، داشتن یک شیوه زندگی مناسب مثل خواب خوب ،تغذیه خوب ،عدم داشتن استرس که هم مربوط به مسائل فیزیکی و هم مربوط به مسائل روحی شخص میباشد.
با درمان صحیح سطح درم میتوان عارضه ها را از بین برد و با کمک کرمها آنها را حفظ نمود مباحثی که آموزش داده میشود فعلا فقط در حد پاکسازی تخصصی میباشد پس از تحریک سازی لایه ی درم و اپیدرم که لازمه پاکسازی تخصصی پوست هست میتوانیم به تغذیه ی آنها بپردازیم و پس از پاکسازی به مبحث ساکشن لایه های مرده یا میکرودرمها میپردازیم و تغذیه سطح درم یا میکرونیدلینگ را آموزش میدهیم 
 
 
 
 

انواع پوست

مباحث کلاس پوست

جوان سازی پوست با میکرودرم الماسی

 

 

دوست عزیز:شما نیز اگر تمایل به شرکت در دوره های پاکسازی و مراقبت های پوستی با اخذ مدرک دانشگاهی دارید میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

 

 

تلفن آموزشگاه مراقبت پوست و مو

 

 

 

 

آموزش پاکسازی پوست

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: