چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:35:44

فر کردن مو با استفاده از بیگودی

آموزش بیگودی پیچیدن

آموزش تصویری پیچیدن مو با بیگودی

 

داشتن موهایی با فر درشت بسیار خوب است اما درست کردن موها به صورت زیبا و یکدست، کار سختی است. اگر بخواهید از فر کننده های برقی استفاده کنید معمولا بازوهای تان دچار گرفتگی می شوند و فر ها هم احتمالا زود حالت شان را از دست می دهند. ممکن است وقتی اسم بیگودی به گوش تان می خورد یاد مادربزرگ های تان بیفتید اما روش هایی وجود دارند که استفاده از این وسایل را از سال ها پیش به قرن 21 می کشانند.

روش 1: بیگودی های اسفنجی

1.  بیگودی ها را انتخاب کنید. بیگودی های اسفنجی برای انواع مو مناسب هستند اما عملکرد آن ها برای موهای شکننده بهتر است زیرا کمتر موها را کشیده و آسیب می رساند. با توجه به سایز فری که می خواهید آن ها را انتخاب کنید. هر چه بیگودی کوچک تر باشد، فر موهای شما هم کوچک تر می شود. بیگودی های بزرگتر معمولا موهای شما را حالت دار می کنند و اگر می خواهید از نوع بزرگ آن استفاده کنید، موهای تان حداقل باید تا سر شانه تان باشند.

 

2.  اگر موهای شما ملایم و صاف هستند باید از موس های فر کننده ی مو استفاده کنید. در غیر این صورت فر موهای شما پس از چند ساعت باز خواهد شد. ابتدا موها را شسته و با حوله خشک کنید، سپس طبق دستور، موس را خوب لا به لای موها بمالید.

 

3.  با استفاده از یک شانه دم موشی موهای تان را به 4 قسمت تقسیم کنید. باید یک قسمت در بالای سرتان تا قسمت برآمدگی سر، یک قسمت پایین پشت سر و 2 قسمت هم در بالای گوش های تان داشته باشید.

 

4. هر قسمت از موها را با توجه به سایز بیگودی های تان بپیچید. یادتان باشد که پهنای موها نباید بیشتر از پهنای بیگودی و کمتر از 5 سانتی متر باشد.

 قبل از پیچیدن موها ابتدا آن ها را شانه کنید. با استفاده از شانه ی دم موشی تمام گره های مو ها را باز کنید.

 

5. از موهای جلوی سرتان شروع کنید. ابتدا موهای جلوی سرتان را گرفته و به سمت عقب سرتان بپیچید. با یک دست موها را سفت نگه دارید و با دست دیگرتان بیگودی را بپیچید. پس از اینکه 2 دور کامل موها را پیچاندید، انتهای موها را زیر آخرین دور فرو ببرید.

 

6.  موهای کنار سرتان را تقسیم کنید. با استفاده از شانه دم موشی، هر قسمت را به صورت افقی به 2 قسمت تقسیم کنید. هر 2 قسمت موهای کنار سرتان را از سمت صورت تان به سمت پشت گردن تان بکشید و سپس بپیچید.

 

7.  بسته به پرپشتی موهای تان، موهای پشت سرتان را به 4-3 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را دور یک بیگودی اسفنجی پیچیده و به طرف پشت گردن تان فر کنید و سپس آن را با سنجاق محکم کنید.

 

8.  آنقدر روی موهای تان سشوار بگیرید تا موها کاملا خشک شده و به میزانی داغ شوند که نتوانید به آن ها دست بزنید. بگذارید بیگودی ها حدود 15 دقیقه روی موهای تان باشند و سپس به آرامی بازشان کنید.

 موها را پس از باز کردن بیگودی ها شانه نکنید زیرا با این کار فر موهای تان خراب می شود. اگر نیاز داشتید که موها را شانه کنید با استفاده از انگشتان تان این کار را انجام دهید.

 

9. اگر موهای شما خیلی نرم و صاف هستند می توانید روی موهای پیچیده شده تان کمی اسپری مو بزنید تا فر آن ها برای مدت طولانی تری باقی بماند.

 

 

روش 2: استفاده از بیگودی حرارتی

 

1.  سایز بیگودی های تان را انتخاب کنید. بیگودی های حرارتی برای انواع مو مناسب هستند اما اگر موهای شما نرم و شکننده هستند از آن ها استفاده نکنید. با این نوع بیگودی، وز موهای شما برطرف خواهد شد.

 اگر موهای شما بلند و پرپشت هستند، حداقل به 12-10 بیگودی نیاز دارید اما اگر موهای تان کوتاه تر و نرم تر هستند 6-5 عدد کافی است.

 اگر موهای تان فر هستند، پیش از شروع کار، موهای تان را با سشوار صاف کنید تا فر موها منظم از کار در بیایند.

 

2. پیش از استفاده از بیگودی ها حتما آن ها را گرم کنید. برای این کار دستورالعمل دستگاه تان را مطالعه کنید.

 برای فرهای کوچک تر، بیگودی ها باید کوچک بوده و دمای دستگاه بالا باشد و برای فرهای بزرگ و موج مانند از بیگودی های بزرگ با درجه حرارت پایین استفاده کنید.

3. از داروخانه ها و یا فروشگاه های لوازم آرایشی، اسپری ضد حرارتی تهیه کنید. این اسپری موهای شما را در برابر سوختگی ناشی از حرارت بیگودی ها محافظت می کند و کمک می کند تا فر موهای شما برای مدت طولانی تری بماند.

 

4. موها را تقسیم کنید. یک قسمت از موهای جلوی سرتان را به پهنای 7-5 سانتی متر گرفته  و با گیره محکم کنید. با یک شانه دم موشی، موهای کنار سرتان را به قسمت های مساوی تقسیم کرده و آن ها را هم با گیره محکم کنید.

 

5. از موهای جلوی سرتان شروع کنید. قسمتی از موها را به پهنای بیگودی برداشته و شانه کنید. آن را بالای سرتان نگه دارید. حالا بیگودی را روی انتهای موهای تان بگذارید و آن را به سمت عقب و به طرف پوست سر بپیچانید با گیره محکم کنید.

 

6. حالا به سراغ موهای کنار سرتان بروید. ابتدا فرق تان را به صورت اریب از کنار سر باز کرده و و قسمتی از موها را از سرتان دور نگه دارید و بعد بیگودی را اریب روی انتهای موها بگذارید و آن را به سمت پوست سرتان بپیچیانید و به آن گیره بزنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا تمام موهای تان پیچیده شوند.

 

7. بگذارید بیگودی ها روی موهای تان سرد شوند. اگر زود آن ها را از روی موهای تان باز کنید، فر موها خیلی زود باز می شوند. بیگودی های حرارتی معمولا روی موهای فر و یا پرپشت دیرتر خنک می شوند بنابراین باید حوصله داشته و صبور باشید. نتیجه ی کار را که ببینید متوجه می شوید که ارزش صبر کردن را داشته است.

 

8. بیگودی ها را باز کنید. از قسمت پایین موها شروع کنید تا به موهای بالای سرتان برسید. با یک دست بیگودی تان را نگه دارید و با دست دیگر گیره را باز کنید.

 به هیچ وجه بیگودی ها را از لای موهای تان نکشید زیرا با این کار موها نامرتب می شوند، فر آن ها باز خواهد شد و همچنین ممکن است موهای تان آسیب ببینند.

 

9. موهای تان را هر طور که دوست دارید مدل دهید. شانه کردن موها باعث شل و باز شدن فر آن ها شده موها به گونه ای می شوند که انگار فقط کمی موج دارند. برای آراسته نگه داشتن فر موها می توانید با فرو بردن انگشتان تان لای موها، به آرامی آن ها را مرتب کنید. برای ثابت نگه داشتن فر موها می توانید از اسپری مو استفاده کنید.

 

 

روش 3: بیگودی مخصوص موهای خیس

 

1.       بیگودی های تان را انتخاب کنید. شما می توانید بیگودی های مختلفی را استفاده کنید. بیگودی های توری آسان ترین کاربرد را دارد اما ممکن است لا به لای موها پرپشت و یا فر گیر کنند. بیگودی های اسفنجی مناسب هستند اما ممکن است کمی طول بکشد تا نتیجه ی دلخواه تان را ببینید. انواع مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای موهای شما مناسب هستند.

 

2.  موهای تان را بشویید و نرم کننده بزنید. به دلیل اینکه موهای شما پس از کشیده شدن خشک می شوند بهتر است از یک شامپوی مرطوب کننده استفاده کرده و سپس به موها نرم کننده بزنید. می توانید آب اضافی موهای تان را بگیرید اما هرگز آن ها را با حوله خشک نکنید و سپس آن ها را شانه کنید.

 

3.  موهای تان را تقسیم کنید. موها را از کنار شقیقه های تان تقسیم کنید. شما باید 3 قسمت داشته باشید: یک قسمت بالای هر کدام از گوش ها و یک قسمت در بالای سرتان. فعلا قسمت پشت موها را رها کنید.

 

4. درست به اندازه ی پهنای بیگودی تان، قسمتی از موهای جلوی سرتا را بردارید و شانه کنید و کمی ژل یا کرم نرم کننده بزنید. سپس بیگودی را برخلاف جهت صورت تان، به سمت پوست سر بپیچیانید و با یک گیره آن را سفت کنید.

 

5.  موهای تان را قسمت به قسمت ژل یا کرم نرم کننده بزنید و با استفاده از بیگودی های کوچک و بزرگ آن ها را رول کنید.

 

6.  اگر نمی خواهید برای موهای تان از سشوار استفاده کنید پس باید بگذارید تا موهای تان خود به خود خشک شوند و سپس بیگودی ها را باز کنید. این کار ممکن است ساعت ها و یا حتی تمام شب را طول بکشد. اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید باید ابتدا آن را روی بیگودی ها بگیرید تا خوب خشک شوند و 15 دقیقه بعد از اینکه موها را خشک کردید و خنک شدند، بیگودی ها را باز کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سلام، ممنون مطالبتون بسیار مفید بود البته توی گوگل که سرچ کردم مطلب شما با اینکه خیلی مفیدتر و آموزنده تر از مطالب دیگر بود ولی خیلی پایین تر آمد و دیر دیدمش و چندتا سایت را که خوندم به جامعی توضیحات شما نبود، اینجا متوجه شدم سرچ گوگل ممکنه بهترین مطالب را اول نیاورد.
موفق باشید
عالی بود خیلی کاربردی و خوب. من از بیگودی توری استفاده میکنم همیشه، همیشه با درست فر کردن جلو موهام مشکل داشتم الان متوجه شدم چطوری بزنمشون
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: