شنبه 27 خرداد 1396 - 08:51:03

انتخاب رژگونه مناسب پوست

انتخاب رژگونه مناسب با توجه به رنگ پوست

رژگونه پودری و کرمی

رژگونه کمرنگ مناسب پوست تیره 


انتخاب رژگونه مناسب برای آرایش زیبا

همان طور که انتخاب رنگ کرم پودر، پنکک، سایه و هر محصول آرایشی دیگر باید با توجه به توناژ و رنگ پوست صورت گیرد، انتخاب رنگ رژگونه مناسب پوست نیز برای یک آرایش طبیعی و زیبا حائز اهمیت است. به علاوه انتخاب رژگونه مناسب پوست به فرد کمک می کند تا پوستی تازه و با طراوت داشته و بدون نیاز به میکاپ های غلیظ زیبا به نظر برسد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به موضوع انتخاب رژگونه مناسب پوست پرداخته شده است.

 

انتخاب رژگونه و رنگ پوست

اولین و مهم ترین قدم برای خرید و انتخاب رژگونه مناسب تعیین رنگ پوست خودتان است. این موضوع هم به نظر ساده می رسد. گفته می شود که برای پوست های روشن باید از رژگونه های کمرنگ و برای پوست های تیره باید از رژگونه های تیره تر استفاده کرد. به طور مثال کسانی که پوست روشنی دارند باید رژگونه صورتی کمرنگ، هلویی کمرنگ و یا گلبهی کمرنگ استفاده کنند و کسانی که پوست تیره دارند، بهتر است از رژگونه صورتی پررنگ، قهوه ای، برنز و نارنجی تیره استفاده کنند.

 

انتخاب رژگونه و رنگ مو

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام انتخاب رژگونه باید در نظر گرفته شود، بررسی رنگ موهاست. کسانی که رنگ موی تیره و پوست روشن دارند، بهتر است از رژگونه صورتی روشن استفاده کنند. اما رژگونه های هلویی و صورتی براق تقریبا برای هر رنگ مویی مناسبند.

 

رژگونه پودری و کرمی

معمولا رژگونه به صورت پودری و یا کرمی وجود دارند. گفته می شود کسانی که پوست چربی دارند بهتر است از رژگونه پودری و کسانی که پوست خشکی دارند بهتر است از رژگونه  کرمی استفاده کنند تا در هر دو صورت ماندگاری رژگونه بالاتر برود.

 

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ مو

 رنگ رژگونه برای پوست سفید

 

انتخاب رژگونه با توجه به توناژ پوست

پس از آن که رنگ مو و رنگ پوست تشخیص داده شد، نوبت به تعیین رنگ توناژ پوست می رسد. 

پوست روشن، توناژ گرم

کسانی که پوست روشن و توناژ گرمی دارند بهتر است از رژگونه  با رنگ های صورتی ملایم و هلویی استفاده کنند. در صورتی که فردی رنگ پوست معمولی داشته باشد بهتر است از رژگونه با رنگ های برنزاستفاده کند.

پوست روشن، توناژ سرد

در صورتی که فردی پوست روشن و توناژ سردی داشته باشد، نیاز به رژگونه ای خواهد داشت که به صورت وی گرما ببخشد. برای این کار نیز بهتر است از رنگ های قرمز طلایی استفاده کرده و اگر توناژ پوستی فردی خنثی باشد می تواند از هر رنگ رژگونه استفاده کند.

پوست تیره، توناژ گرم
بسته به رنگ پوست این دسته از افراد می توانند هر رنگ رژگونه  از نارنجی تا مسی روی گونه های خود استفاده کنند. این دسته از افراد حتی می توانند رژگونه های زرشکی و آلویی نیز روی صورت خود به کار برند.

پوست تیره، توناژ سرد
در صورتی که فردی پوست تیره و توناژ سردی داشته باشد بهتر است از رژگونه نارنجی و زرشکی استفاده کند تا گونه های برجسته تری داشته باشد. البته این دسته افراد می توانند از رنگ های مختلف کمک گرفته و هر کدام برای آن ها مناسب تر بود را به کار برند.

 

انتخاب رژگونه با توجه به مهمانی

در بعضی جاها بهتر است از رژگونه های کمرنگ و رنگ های طبیعی استفاده کرده و در بعضی جاها بهتر است از رژگونه های غلیظ تر در آرایش استفاده کرد. مثلا برای یک مهمانی معمولی با آرایش ملایم و طبیعی بهتر است از رژگونه روشن مانند صورتی کمرنگ و هلویی استفاده کرده و برای مهمانی خاص با آرایش مجلسی از رژگونه های پررنگ تر و برنز استفاده کرد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: