شنبه 13 خرداد 1396 - 09:05:30

آرایش صورت های مختلف

آرایش صورت انواع چهره ها

آرایش مخصوص صورت های مختلف

 

آرایش براساس صورت

هر انسانی در روی کره زمین منحصر به فرد است و مشخصات خاص خود را داراست. یکی از این مشخصات نیز صورت و شکل آن است. افراد مختلف صورت های مختلفی دارند که این صورت ها نیز شکل های خاص خود را دارند. این شکل های خاص صورت نیز نیازمند آرایش و میکاپ مخصوص به خود هستند و نمی توان از یک تکنیک آرایشی روی همه نوع چهره استفاده کرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، موضوع آرایش صورت های مختلف بررسی می شود.

 

آرایش مناسب انواع چهره ها


 آرایش صورت های بیضوی

صورت های بیضی یکی از زیباترین شکل صورت هاست، آرایش صورت روی این نوع چهره بسیار زیباست.  برای زیبایی بیشتر صورت های بیضی باید روی نقاط برجسته صورت مانند لب ها، گونه ها و بینی بیشتر تمرکز کرد.

 برای آرایش صورت های بیضی از تکنیک کانتورینگ و سایه روشن زدن بینی باید کمک گرفته و با به وجود آوردن یک بینی باریک تر چهره را زیباتر نشان داد.
 برای این که حالت بیضی صورت نیز بیشتر به چشم آید، می توان کمان ابروها را بالاتر برده و استخوان ابرو را برجسته تر نشان داد.
برای آرایش چشم ها و لب ها نیز تنها روی یکی تمرکز کرده و هر دو را غلیظ آرایش نکنید.
 برای آرایش گونه ها نیز باید به گونه ای عمل کرد که گونه ها برجسته تر دیده شوند. به همین دلیل روی گونه ها نیز می توان از سایه روشن استفاده کرد.

 

آرایش چهره های مختلف

 

آرایش صورت های کشیده

این نوع صورت ها معمولا به شکل مستطیل بوده و کشیده هستند و برای زیبایی بیشتر باید به گونه ای آرایش شوند که بیضی تر دیده شوند.
 زیر گونه ها باید از یک رنگ روشن و روی برجستگی آن ها باید از رنگ تیره تری استفاده شود.
 با استفاده از فرمژه نیز باید مژه ها بلندتر و فرخورده تر دیده شوند.
 روی لب ها نیز بهتر است از رنگ های صورتی و قرمز کمرنگ استفاده شود تا برجسته تر دیده شوند.
 برای این که صورت بیضی شکل تر دیده شود، بهتر است از تیره کردن قسمت های برجسته تر صورت مانند بینی دوری کرده و تنها کمی برنزه روی آن ها بزنید.

 

آرایش صورت های قلب شکل

کسانی که پیشانی پهن و بزرگ چانه نوک تیز و کوچکی دارند، صورت قلبی نامیده می شوند. این نوع صورت ها بسیار زیبا بوده و در آرایش آن باید از سایه روشن مناسبی استفاده شود.
 در این صورت ها باید از کمی کرم برنزه در کنار شقیقه ها و پایین چانه استفاده کرده و روی نوک بینی از هایلایتر کمک گرفت.
 در این صورت ها بهتر است به آرایش لب ها بیش از آرایش چشم ها اهمیت داده شده و با این کار تمرکز صورت را از روی پیشانی و بالای صورت به قسمت پایینی آن جلب کرد.
همانطور که گفته شد، در آرایش صورت های قلبی شکل، روی چشم ها نباید از سایه دودی استفاده شده و تنها باید به سایه های کمرنگ بسنده کرد.
 روی گونه ها نیز باید از سایه روشن استفاده کرده و زیر آن ها را تیره و روی آن ها را گلبهی و زیبا نشان داد.

 

آرایش صورت های گرد

صورت های گرد طول و عرض نسبتا یکسانی داشته و برای یک میکاپ مناسب روی آن ها باید به گونه ای عمل شود که طول صورت بلندتر دیده شود. در این صورت ها کانتورینگ اهمیت زیادی داشته و به زیبایی بیشتر چهره کمک زیادی می کند.
 در آرایش صورت های گرد می توان از یک کرم برنزه برای شقیقه ها و فک استفاده کرده و با این کار تصور یک صورت بیضی شکل را به وجود آورد.
 به علاوه در این صورت ها باید آرایش را به گونه ای انجام داد که زیر گونه ها پررنگ تر دیده شده و شکل صورت بیضی شکل تر شود. البته برای نشان دادن گردی صورت می توان روی برجستگی گونه ها رژگونه زد تا گرد بودن صورت بیشتر به چشم آید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 09 اردیبهشت 1397 - 23:17:06
عاالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: