پنجشنبه 02 دی 1395 - 16:19:49

تکنیک بیکینگ

 آموزش تکنیک بیکینگ در 5 مرحله

بیکینگ چیست

بیکینینگ


در گذشته انجام آرایش پیچیدگی خاصی نداشته و در واقع گریم کردن مفهوم چندانی نداشت. اما امروزه با معرفی تکنیک های مختلف می توان هر قسمت از صورت را به شکل دلخواه در آورده و قسمت هایی از چهره را برجسته تر، قسمت هایی را باریک تر و قسمت های را درشت تر نشان داد. تمام این موارد به دلیل گریم و تکنیک های گریم است که در این مقاله به یکی از این تکنیک ها که به تکنیک بیکینگ مشهور است، پرداخته می شود.


تکنیک بیکینگ چیست و چرا طرفداران زیای دارد؟
قبل از هر تکنیکی کانتورینگ در انجام گریم رواج پیدا کرد، سپس استوربینگ در بین متخصصین زیبایی محبوبیت یافته و بعد از آن نیز تکنیک بیکینگ معرفی شد. البته از تمام تکنیک های گفته شده در انجام گریم صورت استفاده می شود. به طور کلی امروزه روش های زیادی برای انجام آرایش و به خصوص گریم وجود دارد که این روش ها تا جای ممکن نقوص چهره را برطرف کرده و آن را به شکل دلخواه در می آورند.


اصطلاح بیکینگ نیز به این معنی است که پس از زدن کانسیلر و پنکک می بایست 5 تا 10 دقیقه صبر کرد تا این پودر ها به دلیل حرارت و دمای خود بدن روی پوست به اصطلاح بخوابند. زیرا دمای بدن باعث جذب بهتر آرایش شده و کمی صبر کردن باعث می شود تا پودر های آرایشی بهتر روی پوست نشسته و رنگ چهره  طبیعی تر و یکسان نشان داده شود. از تکنیک بیکینگ به خصوص برای هایلایت و پوشاندن چند توناژه بودن پوست استفاده شده و گریم را به گونه ای نشان می دهد که انگار هیچ آرایشی روی صورت وجود ندارد. این تکنیک بیش از هر قسمت دیگری برای زیر چشم ها مناسب بوده و تیرگی زیر چشم ها را به بهترین شکل ممکن از بین می برد. در این تکنیک محصولات آرایشی بهتر جذب پوست شده و زیر چشم ها طبیعی و زیبا و بدون هیچ گونه تیرگی و پفی به نظر می رسد.


نکته مهم در تکنیک بیکینگ
برای تاثیر بیشتر این تکنیک کافیست قبل از زدن کانسیلر و پنکک از مرطوب کننده در زیر چشم ها استفاده شود تا خطوط و چروک های اطراف چشم ها نیز کمتر دیده شود.


مراحل انجام تکنیک بیکینگ


مرحله اول تکنیک بیکینگ
قبل از هر کاری روی پوست را با استفاده از مرطوب کننده آبرسانی کرده و سپس روی آن مطابق همیشه پرایمر و کرم پودر بزنید. برای ماندگاری بیشتر آرایش نیز می توان از اسپری استفاده کرده و با کمک آن پودرها و کرم ها را بهتر جذب پوست کنید.

مرحله دوم تکنیک بیکینگ
از یک کانسیلر کرمی استفاده کرده و آن را به صورت یک مثلث برعکس در زیر چشم ها بمالید. در واقع در این حالت سر تیز مثلث باید به سمت پایینی صورت باشد. کانسیلر را هم تا جای ممکن به صورت ضخیم تری روی صورت بزنید.

مرحله سوم تکنیک بیکینگ
سپس با استفاده از یک پنکک لایه غلیظی روی کانسیلر مالیده و 10 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست تان شود. (در طی این مدت می توانید ابروها، خط چشم و سایه چشم را بزنید.)

 

مرحله چهارم تکنیک بیکینگ

رژگونه


پس از 10 دقیقه از یک فرچه بزرگ رژگونه کمک گرفته و پودرهای اضافی را از روی صورت پاک کنید. برای این کار از ضربات سریع و آهسته استفاده کنید.

 

مرحله پنجم تکنیک بیکینگ
به کانتورینگ خود ادامه داده و بار دیگر از یک پنکک با لایه نزدیک تری روی صورت استفاده کنید. بعد از آن هم از اسپری کمک گرفته وگریم خود را تثبیت کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: