پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 16:57:08

پوشاندن جوش ملتهب

چگونه جوش های ملتهب را بپوشانیم؟

جوش صورت

آکنه

جوشهای ملتهب  صورت

 

بسیاری از افراد به دلیل تغییرات هورمونی، استرس، آلودگی آب و هوا و دلایل دیگر جوش می زنند که این موضوع به خصوص اوقاتی که مهمانی و یا مراسم خاصی در پیش باشد، بسیار ناگوار است. به علاوه بسیاری از این جوش ها دردناک هستند و حتی با فشار دادن هم از بین نمی روند. به خصوص جوش هایی که قرمز و ملتهب می شوند را نمی توان به سادگی از بین برد و از طرفی اثر این نوع جوش ها حتی پس از خوب شدن هم معمولا روی پوست باقی می ماند.
به همین دلیل این مقاله از سایت رژلب به موضوع جوش و پوشاندن آن بیشتر پرداخته و راهکارهایی برای پوشاندن مناسب جوش ها ارائه می دهد.


در صورتی که روی پیشانی و یا صورت شما به صورت ناگهانی و به خصوص نزدیک یک مناسبت خاص جوش زده و به دنبال درمان و پوشاندن آن باشید می توانید از دو روش استفاده کنید.

یکی این که در صورتی که جوش روی پیشانی بود، موهای جلوی سر را چتری کوتاه کرده و یا این که با مراجعه به یک متخصص پوست و تزریق کُرتیزون این جوش ها را از بین ببرید.

روش دیگری که توصیه می شود این است که شب ها به کمک ماسک های مختلف به درمان جوش ها پرداخته و در طی روز آن ها را با آرایش بپوشانید.

 

در ادامه آرایش مناسبی که بتواند چنین جوش های ملتهبی را بپوشاند، ارائه شده است.

نحوه پوشاندن جوش ملتهب

آکنه


مرحله اول پوشاندن جوش ملتهب
پس از خارج شدن از حمام و هنگامی که پوست صورت نرم است با کمک یک پارچه و یا حوله نازک و کشیدن آن روی پوست محل جوش را نرم کرده و برای پوشاندن آماده کنید. به جای این روش می توان از اسکراب های مختلف هم استفاده کرد ولی باید توجه داشت که استفاده از اسکراب ها ممکن است پوست را ملتهب تر کند. پس از این کار و در هنگام شب نیز می توان روی پوست کرمی که حاوی اسید سالیسیک باشد زد تا التهاب پوست کاهش یابد.

مرحله دوم پوشاندن جوش ملتهب
مطابق عادت معمول روی پوست مرطوب کننده و ضد آفتاب زده و صبر کنید تا جذب پوست شوند. برای این کار می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی niacinamide باشد تا قرمزی محل جوش را از بین ببرد.

مرحله سوم پوشاندن جوش ملتهب
در هنگام آرایش نیز ابتدا روی پوست مرطوب کننده زده و کمی صبر کنید تا مرطوب کننده خوب جذب پوست شود. سپس محل هایی از پوست که پوسته پوسته شده را کنده و فراموش نکنید که به جوش خود دست نزنید تا پخش نشود. تنها قسمت های پوسته شده اطراف جوش را بکنید. این کار آرایش را ساده تر کرده و پوشاندن جوش را هم ساده تر می کند.

مرحله چهارم پوشاندن جوش ملتهب
در ادامه از یک پرایمر ضد چربی استفاده کرده و آن را روی صورت بزنید. فراموش نکنید که پرایمر به کانسیلر کمک کرده و باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.

مرحله پنجم پوشاندن جوش ملتهب
در این مرحله از کرم پودر کمک گرفته و آن را روی پوست بزنید. برای بهتر پوشاندن جوش هم از کرم پودر بیشتری استفاده کنید. به علاوه بهتر است با زدن کرم پودر روی صورت از نوک انگشتان خود کمک بگیرید زیرا حرارت بدن و انگشتان به جذب بهتر کرم پودر کمک می کند.

مرحله ششم پوشاندن جوش ملتهب
برای پوشاندن جوش در این مرحله از یک کانسیلر مرغوب استفاده کرده و پس از زدن آن چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود و سپس روی آن پنکک بزنید تا آرایش تان تثبیت شود. در صورتی که جوش بزرگ باشد ممکن است  برآمدگی ناشی از آن روی پوست دیده شود ولی برآمده بودن پوست بسیار بهتر از وجود یک لکه قرمز و چرکین روی صورت است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: