پنجشنبه 14 مرداد 1395 - 15:14:27

آرایش پوست چرب

آرایش مناسب پوست های چرب در تابستان

آرایش پوست چرب

آرایش در تابستان

پوست چرب


مراقبت از پوست چرب دشواری های زیادی دارد. زیرا این پوست ها صورت را چرب کرده و باعث ریختن آرایش می شوند. به همین دلیل حساسیت آرایش کردن روی این پوست ها بیشتر بوده و این کار باید به صورت دقیق تری انجام شود. در این مقاله از سایت رژلب به موضوع پوست چرب و آرایش صحیح روی آن ها در تابستان پرداخته شده است و از آن جایی که گرما و تعرق یکی از مشکلات بزرگ روی این پوست هاست، نکاتی کاربردی برای آرایش مناسب هوای گرم روی  پوست چرب ارائه شده است.

1. پاکیزه نگه داشتن پوست چرب
همان طور که می دانیم انجام آرایش روی پوست چرب ممکن نبوده و باید قبل از هرکاری صورت و پوست را شست و با گرفتن چربی های اضافه آن را برای انجام آرایش آماده کرد. این کار مخصوصا در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد زیرا میزان چربی تولیدی در این فصل بیشتر از هر زمان دیگری است. البته لازم به ذکر است که شستن بیش از اندازه پوست چرب باعث تحریک غدد چربی روی آن شده و نباید در انجام آن زیاده روی کرد.

2. مرطوب کننده های ضد چربی
هر نوع پوستی حتی پوست های چرب نیاز به رطوبت رسانی و مرطوب شدن دارند. از طرفی مرطوب کننده های معمول پوست را چرب می کنند. بنابراین بهتر است بیشتر از مرطوب کننده های آب رسان استفاده شود.

3. پرایمر
یکی از مهم ترین نکات آرایشی در فصل تابستان استفاده از پرایمر روی پوست است. زیرا پرایمر بدون توجه به چربی پوست، آرایش را در جای خود ثابت نگه داشته و به خصوص قبل از زدن کرم پودر، سایه و کانسیلر باید استفاده شود. البته در انتخاب پرایمر باید دقت شده و مانند مرطوب کننده از پرایمر هایی استفاده شود که ضد چربی و oil-free باشند.

 

آرایش پوست

4. پودرهای آرایشی مناسب پوست چرب
بهترین دوست کسانی که پوست چرب دارند، پودرهای آرایشی به جای کرم هاست. به طور مثال این افراد باید از رژگونه های پودری استفاده کرده و  البته قبل از استفاده از پودر زیر آن حتما پرایمر زده باشند.

5. دستمال
یکی دیگر از وسایل لازم برای پوست های چرب وآرایش این پوست ها در فصل تابستان و در هوای گرم، به کار بردن دستمال است که با کمک آن می توان چربی اضافی روی پوست را گرفته و درخشش بیش از اندازه پوست را از بین برد. به علاوه کسانی  که پوست چربی  دارند باید همیشه همراه خود پنکک داشته باشند تا چربی پوست را از بین ببرند.

6. خنک نگه داشتن پوست چرب
برای خنک نگه داشتن پوست صورت می توان روی آن را با اسپری های آرایشی مرطوب نگه داشته و یا این که با آب زدن صورت پوست را خنک نگه داشت. البته آب زدن صورت آرایش را خراب می کند و بهتر است از همان اسپری های آبرسان استفاده شود.

7. گرفتن درخشش بیش از حد پوست چرب
یکی از مهم ترین مشکلات آرایش پوست چرب در فصل تابستان و در هوای گرم براق شدن پوست است که بسیاری از افراد با این درخشش بیش از حد پوست مشکل دارند. اما این درخشش را می توان با محصولات ضد چربی از بین برده و به جای آن آرایش زیبایی روی صورت به وجود آورد. به علاوه برای زدن رژلب هم بهتر است از برق لب استفاده کرده و از به کار گیری رژلب های چرب خود داری کرد.
همچنین فراموش نشود که صرف نظر از مشکلاتی که پوست چرب در فصل تابستان دارند، این نوع پوست در هوای سرد بهتر بوده و احتمال بروز چین و چروک روی آن ها کمتر است
.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: