چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 13:46:06

محصولات آرایشی مضر برای پوست

ترکیبات آرایشی مضر برای پوست

محصولات آرایشی

لوازم آرایش پوست

 

در انتخاب محصولات آرایشی دقت کنیم 

برای انتخاب مناسب ترین محصولات آرایشی برای پوست به خصوص کرم ها رعایت نکاتی لازم است. از کرم های معتبر استفاده کنید و بروشور کرم ها را حتما خوانید. بعضی از کرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به پوست ضرر می رسانند و منجر به بیماری های پوستی به خصوص آکنه می شوند پس باید در خرید محصولات آرایشی دقت کرده و بهترین گزینه ممکن را برای حفظ سلامت پوست انتخاب کنید. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسی برخی از محصولات آرایشی مضر برای پوست پرداخته می شود.

 

ترکیبات آرایشی مضر برای پوست چیست


پارابن در محصولات آرایشی

پاربن ها در سرطان های پوست و سرطان سینه نقش دارند. پارابن ها عملکرد غدد درون ریز را مختل می کنند و همین امر باعث عدم جذب نگه دارنده ها در بسیاری از محصولات آرایشی می شود.

 

پلی اتیلن گلیکول در محصولات آرایشی

در پاک کننده های مصنوعی برای از بین بردن چربی، پلی اتیلن گلیکول استفاده شده است. وجود این ماده در محصولات آرایشی باعث زبر شدن و سفت شدن پوست می شود.

 

سیلیکون در محصولات آرایشی

سیلیکون در محصولات آرایشی  جهت محافظت  و جذب رطوبت پوست استفاده می شود  و بیشتر در محصولات آرایشی مثل کرم های مرطوب کننده پیدا می شود. اگرچه مرطوب بودن پوست ایده خوبی است اما سیلیکون مانند پلاستیک صورت را می پوشاند و آن را بسته می کند. استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی حاوی سیلیکون ها مانع نفس کشیدن پوست می شود و اثری مخرب روی پوست دارد.

 

 سدیم بنزوات در محصولات آرایشی

سدیم بنزوآت به تنهایی مشکلی ایجاد نمی کند، اما به هنگام ترکیب شدن با ویتامین C برای پوست بسیار خطرناک است. سدیم هنگامی که با ویتامین ترکیل میشود ایجاد ترکیبات سرطان زا می کند. 

 

 

ترکیبات مضر در محصولات آرایشی

فوم شستشوی پوست

 

تریکلوسان  در محصولات آرایشی


این ترکیب در محصولات آرایشی بخصوص صابون های آنتی باکتریال و فوم های شستشو پیدا شده است اما با اثر مخربش بر غدد درون ریز منجر به بروز سرطان میشود.

 

سدیم لوریل سولفات در محصولات آرایشی


سدیم لوریل سولفات به عنوان یک عامل فعال در فوم های شستشوی پوست صورت و بدن مشاهده می شود. علی رغم اینکه بسیاری از مردم از فوم های شستشو استفاده می کنند، از اثرات مخرب آن بی اطلاع هستند. سدیم لوریل سولفات به راحتی جذب بدن می شود و در کلیه، مغز و قلب جمع می شود.

 

فتالیت در محصولات آرایشی

 وجود فتالیت موجود در محصولات آرایشی به کلیه، شش ها، سیستم غدد درون ریز آسیب وارد می کند و منجر به سرطان می شود. اگرچه در بعضی کشورها مصرف فتالیت منع شده اما هنوز هم در بعضی از محصولات آرایشی مانند لوسیون ها فتالیت وجود دارد.

 

قطران زغال سنگ در محصولات آرایشی


قطران زغال سنگ  در محصولات آرایشی به خصوص کرم های مخصوص پوست های خشک پیدا می شود و در بعضی از محصولات آرایشی به عنوان رنگ استفاده می شود. به دلیل اینکه سرطان زاست  در بسیاری از کشورها  و اروپا مصرف آن در محصولات آرایشی ممنوع شده است  ولی در محصولات آرایشی آمریکایی وجود دارد.

 

 هیدروکویینون در محصولات آرایشی


این ترکیب متبلور سفید رنگ در محصولات آرایشی روشن کننده پوست استفاده شده که به دلیل سموم بالایش در انگلستان ممنوع شده است. این ترکیب هم سرطانزا است.

 

 ترکیبات نفت خام  در محصولات آرایشی

این ترکیبات که از نفت خام گرفته میشوند در بسیاری از محصولات آرایشی پوستی وجود دارند. مصرف بیش از حد این محصولات منجر به باز شدن منافذ پوست می شوند  و منجر به عفونت های پوستی میشوند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: