پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 - 16:13:30

آموزش مراحل رنگ مو

اهمیت تکنیک صحیح رنگ مو

آموزش مرحله به مرحله رنگ مو

تکنیک رنگ کردن مو

 

تکنیک رنگ مو



تکنیک رنگ مو فرآیندی پیچیده و در عین حال هنری است که برای موفقیت در آن دانش، مهارت، تجربه و مهم تر از هرچیزی خلاقیت نیاز است. زیرا در صورتی که یک رنگ مو به درستی انجام گیرد، نتیجه فوق العاده زیبایی روی موها داشته و ظاهر فرد را کلاً تغییر می دهد ولی اگرتکنیک رنگ مو به هر دلیل درست انجام نشود، می تواند مشکلات زیادی روی موها به وجود آورد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، آموزش مراحل رنگ مو  و ترکیب رنگ مو نارنجی توضیح داده شده است. اگر انجام رنگ مو صحیح انجام نشود موها دچار شکنندگی شده و خشک می شود و و زیبایی خود را از دست می دهد. که موها را شکننده و خشک کرده و رنگ مو نیز به زیبایی روی موها قرار نگرفته است.

 

آموزش مراحل رنگ مو


مرحله اول


برای شروع رنگ مو، باید قبل از هرکاری با مشتری خود مشورت کرده و نظر او را جویا شوید. همچنین از مشتری خود بپرسید که ترجیح می دهد رنگ موی وی در چه بازه رنگی باشد و رنگ هایی که می تواند امتحان کند را با وی در میان بگذارید.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله باید دسته بندی موها را به دقت انجام دهید. برای این کار نیز می توانید موها را به چهار دسته تقسیم کنید و یا موهای روی گردن و هر دو طرف سر را به صورت یک دسته مستقل در آورید. سپس هر دسته را به دو دسته چپ و راست تقسیم کرده و در مجموع شش دسته داشته باشید. سپس روی قسمت تاج و بالای سر یک مربع یا مستطیل به وجود آورید. این قسمت منطقه شروع شما خواهد بود که به روش الماس یا دیاموند شناخته می شود.

 

مرحله سوم

 

حال باید رنگ موی دلخواه را ترکیب کنید. ضروری است که در این مرحله وضعیت موها، رنگ موی فعلی آن ها و این که آخرین بار چه زمانی مشتری تان موهایش را رنگ کرده است در نظر بگیرید. زیرا ترکیب رنگ مو کار بسیار ظریفی است و گاها تنها با بهبود رنگ موی قبلی انجام می شود.

ترکیب رنگ مو 

تکنیک رنگ مو

مواد لازم برای ترکیب رنگ مو نارنجی


رنگ الف: رنگ موی 24/7
رنگ ب: 4/7 (2/1)+4/9 (2/1)=4/8
رنگ ج: رنگ موی 7/9
رنگ د: لایتِنِر و دکلره

 

مرحله چهارم

 

در این مرحله با استفاده از تکنیک دیاموند و تقسیم بندی به کار رفته در آن می توان هنر رنگ موی خود را بهتر به نمایش بگذارید. زیرا به هر طرفی که موها قرار گیرند، رنگ موی زیبای آن ها به خوبی دیده می شود. برای انجام آن نیز جدا کردن مثلث های دقیق در بالا و پشت سر اهمیت ویژه ای دارد. زیرا این کار به رنگ مو اجازه می دهد به خوبی با موها ترکیب شده و در عین حال به زیبایی دیده شود.


گردن(راست و چپ): جدا کردن موهای در دسته های 4 سانتی به شکل مثلث و زدن رنگ موی الف، ب، ج و یا د روی آن.
پشت سر(راست و چپ): جدا کردن موها در دسته های مثلثی 4 سانتی و زدن 
رنگ موی الف، ب، ج یا د روی آن.
کناره های سر: جدا کردن موها به صورت دسته های مثلثی 4 سانتی و زدن 
رنگ موی الف، ب، ج یا د روی آن.
بالا و روی تاج سر: دقت داشته باشید که مربع مستطیل ها باید دسته های افقی داشته باشند. برای شروع نیز باید از یک دسته مو شروع کرده و سپس دسته های دیگر مو را هم به صورت بیضی شکل و الماسی رنگ کرد.

 

مرحله پنجم

 

با توجه به رنگ موی به کار رفته زمان باقی ماندن رنگ مو، روی سر باید حداقل 30 دقیقه و حداکثر 45 دقیقه باشد. بالا بردن درصد اکسیدان نیز از به وجود آمدن ناهماهنگی در رنگ موجلوگیری می کند.

 

مرحله ششم

 

در این مرحله باید موها را با شامپو شست و سپس با کمک یک کاندیشنر قوی آن ها را تقویت کرد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: