سه شنبه 24 اسفند 1395 - 11:38:12

پاسخ سوالات رنگ مو

سوالات رنگ مو
پرسش و پاسخ درمورد رنگ مو

پاسخ دهی به سوالات رنگ مو

 

 

حساسیت تکنیک رنگ مو

 

رنگ کردن موها یک پروسه شیمیایی بسیار حساس است که انجام آن علاوه بر دانش، نیاز به تجربه بالایی دارد. برای رنگ کردن موها توصیه می‌شود که به متخصصان کاربامواد مراجعه کنید و هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید . هرگز بدون آگاهی رنگ موهای مختلف را با هم مخلوط نکنید، زیرا ممکن است مواد مضری ایجاد شود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، پاسخ سوالات رنگ مو برای آگاهی بیشتر شما عزیزان داده شده است.

 

 

سوالات متداول رنگ مو

 

آیا می توان یک روز رنگ مو را ترکیب کرده و روز بعد از آن استفاده کرد؟


 برای رنگ کردن موها، باید رنگ مو در همان لحظه ترکیب شده باشد. برای بیشتر رنگ موها حداکثر زمان فاصله افتادن بین ترکیب رنگ مو و استفاده از آن، 30 دقیقه است. به علاوه نباید رنگ موی نیمه دائم و دائم با هم ترکیب شوند.
البته ترکیب مواد دکلره تا وقتی حالت رطوبت خود را داشته باشد، برای قسمت های پایینی مو و قسمت هایی که به کف سر برخورد ندارند، مناسب است. تنها کافی است کمی اکسیدان به آن ها اضافه شود.

 

آیا رنگ موی دائم را می توان روی رنگ موی نیمه دائم زد؟


همیشه می توان رنگ موی دائم را روی رنگ موهای نیمه دائم زد. البته زمان ماندن رنگ مو با توجه به رنگ مورد نظر و شرایط موها متفاوت است.
اما برعکس این کار درست نیست و نباید رنگ موی نیمه دائم را روی رنگ موی دائم زد مگر این که رنگ موی نیمه دائم مورد نظر تیره تر از رنگ موی دائم زیرین آن باشد.

 

آیا رنگ مو در صورت قرار گرفتن در آب استخر به رنگ سبز در می آید؟


بله گاهی  کلر موجود در استخرها با رنگ مو واکنش های شیمیایی داده و باعث تغییر رنگ مو به رنگ سبز می شود. البته این مشکل بیشتر روی موهای آبی، بنفش و رنگ های با بیس این دو رنگ رخ می دهد. دیگر رنگ موها هم در آب کلردار با فعل و انفعالات شیمیایی روبرو شده و منجر به زرد شدن موها می شود  و اگر موها توناژ آبی داشته باشند، این زردی موها را سبز می کند.

 

سوالات مهم رنگ مو

دکلره کردن مو

آیا کسانی که عمل جراحی کرده اند می توانند موهای خود را رنگ کنند و یا داروهای دیگر اثر منفی روی رنگ مو نمی گذارتد؟


 این که برخی داروها اثر منفی در رنگ کردن موها می گذارند، امری اثبات شده است. اما تاثیر داروی بی هوشی روی تغییر رنگ مو گزارش نشده است. البته داروهای تجویزی برای بعد از عمل ممکن است  اثرات منفی روی رنگ مو بگذارند. برخی از داروهای دیگر نیز روی رنگ مو تاثیر می گذارند. بنابراین بهتر است قبل از رنگ کردن موها، با پزشک و متخصص رنگ موی متبحری مشورت شود.

 

آیا در طی دوران عادت ماهانه می توان رنگ مو  یا دکلره کرد؟


قطعاً. هیچ دلیل و مدرک خاصی در مورد تاثیر عادت ماهانه بر روی رنگ مو وجود ندارد. به علاوه هیچ موردی درباره تاثیرات منفی عادت ماهانه بر روی رنگ مو گزارش نشده است. البته کسانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند ممکن است در رنگ کردن موهای خود به نتیجه 100% دلخواه خود نرسند.

 

آیا می توان پس از آن که موها به صورت دائمی صاف شدند، آن ها را دکلره کرد؟


  دکلره کردن مو بعد از انجام صاف کردن مو مانعی ندارد اما از آن جایی که مواد به کار رفته برای صاف کردن موها متنوع است، بهتر است قبل از رنگ کردن موها با فرد متخصص این کار مشورت شود.

 

آیا قرار گرفتن در زیر آفتاب باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شود؟


بله در صورتی که موها به مدت طولانی در زیر آفتاب قرار بگیرند، کمرنگ می شوند. البته این موضوع همیشه منفی نیست و گاهاً می توان با استفاده از اسپری های مخصوص، به کمک آفتاب رنگ زیبایی به موها بخشید. به علاوه برای این کار لیمو ترش هم استفاده می شود.
اما اگر نمی خواهید نور خورشید روی رنگ مو ها تاثیر بگذارد، کافی است کمی ضد آفتاب روی موهای خیس خود بزند و سپس موها را شانه کند. این کار از خشک شدن و کمرنگ شدن موها جلوگیری می کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

شنبه 04 شهریور 1396 - 11:13:01
بله میشه انجام داد
ایا می توان بر روی حنا از رنگ مو موقت اسپری یا گچ مو استفاده کرد ؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: