پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 - 09:23:45

انواع ریمل

انواع ریمل و کاربردهای آن

ریمل های متفاوت چشم

ریمل چشم

 

از گذشته تا کنون داشتن مژه هایی بلند و فر خورده یکی از نماد های زیبایی برای هر خانم بوده و به همین دلیل خانم ها در سرتاسر جهان در پی حالت دادن به مژه های خود و بلند تر کردن آن ها بوده اند. حالت دادن به مژه ها در قرن های گذشته امری عجیب و غیر ممکن به نظر می رسید ولی امروزه با معرفی انواع مختلف ریمل این نگرانی از بین رفته و خانم ها می توانند در بین بازه وسیع لوازم آرایش ریمل مناسب خود را انتخاب کرده و از آن برای بلندتر کردن، پر کردن و حالت دادن مژه های خود استفاده کنند.البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب ریمل مناسب می بایست در به کار بردن آن نیز دقت لازم را داشته باشید.


در این مقاله از سایت رژلب به معرفی برخی از ریمل های محبوب و سرهای مخصوص آن ها پرداخته شده است.
 

به طور مثال در کل دو نوع ریمل وجود دارد:

ریمل حلال در آب:  این نوع ریمل به سادگی ریخته و برای کسانی که می خواهند آرایش طولانی مدتی داشته باشند، مناسب نیست. یکی از مزیت های این ریمل این است که به ساده ترین شکل ممکن پاک می شود.
• ریمل ضد آب:  این ریمل به سادگی نریخته و از بین نمی رود. به خصوص در فصل های بارانی و یا در تابستان که تعرق بدن بیشتر است، این ریمل بسیار مناسب بوده و ماندگاری آرایش شما را تضمین می کند. اما نمی توان این ریمل را با پاک کننده های آرایشی معمولی پاک کرده و برای این کار نیاز به پاک کننده های آرایشی قوی تری می باشد.


علاوه بر موارد گفته شده طبقه بندی ریمل ها از روی حالت آن ها نیز ممکن است:
1. ریمل پودری


این نوع ریمل با ریمل های مایع معمول تفاوت داشته و برای استفاده از آن می بایست کمی آب با آن مخلوط کرد. سپس سر ریمل را داخل مخلوط به دست آمده فرو برده و مژه ها حالت داده می شوند.

2. ریمل کرمی


ریمل کرم مانند به مژه ها حجم داده و با اضافه کردن مژه های ریزی به طبیعی تر جلوه دادن مژه ها و حالت دادن به چشم ها کمک می کند. اما این ریمل به سادگی ریخته و به همین دلیل در مصرف آن باید بیشتر دقت کرد.

3. ریمل مایع


یکی از رایج ترین ریمل های موجود در بازار ریمل های مایع هستند که به حالت دادن مژه ها کمک می کنند. از طرفی برخی از این ریمل ها حجم دهنده هستند و در دو صورت معمولی و ضد آب در دسترس همگان قرار دارند.

 

طبقه بندی ریمل ها با توجه به مدل فرچه آن ها: 

فرچه ریمل در انواع و حالت مختلفی وجود دارد که هر کدام از این مدل ها برای کار خاصی تعبیه شده اند.


1. فرچه های صاف ریمل برای کسانی که مژه های کوچکی دارند مناسب بوده و مژه ها ریز را بزرگ تر و پر تر نشان می دهند. از طرفی این فرچه ها می توانند تمام مژه های ریز فرد را پوشانده و به زیبایی چشم ها بیفزایند.
2. فرچه های حالت دار برای کسانی مناسب است که مژه های صافی دارند و می خواهند مژه های خود را فر کنند. از طرفی چنین فرچه هایی به مژه ها کمک می کنند که به هم نچسبند.
3. فرچه شانه مانند مژه ها را جدا کرده و از چسبیدن آن ها به یکدیگر جلوگیری می کند. علاوه بر آن چنین ریمل هایی به بلند کردن و پر تر کردن مژه ها نیز کمک می کند.
4. فرچه های بزرگ ریمل ها مخصوص کسانی است که به دنبال پر کردن و حجم دادن بیشتر به مژه های خود هستند. البته چنین فرچه های باعث چسبیدن مژه ها به یکدیگر می شوند که با کمی تمرین و یا با استفاده از یک شانه کوچک می توان از این امر جلوگیری کرد.
5. فرچه های شانه مانند بلند به اندازه فرچه های بزرگ تر به مژه ها حجم نمی دهند ولی برای جدا کردن مژه ها از یکدیگر مناسبند.

فرمول های مختلف ریمل ها


1. ریمل بلند کننده

 

ریمل بلند کننده


این ریمل ها مخصوص کسانی هستند که مژه های کوتاهی دارند. زیرا فرمول این گونه ریمل ها به گونه ای است که به نوک مژه ها چسبیده و آن ها را بلند تر نشان می دهد. علاوه بر این چنین ریمل هایی مژه ها را پر پشت تر هم نشان می دهند. برای استفاده از این ریمل کافیست دو بار فرچه را روی مژه ها کشید و پس از چسبیدن ریمل به نوک مژه ها، مژه ها را از یکدیگر جدا کرد.

2.  ریمل های حجم دهنده و پر کننده

آرایش چشم


ریملهای حجم دهنده به داشتن مژه های پرتر و ضخیم تر کمک می کند. زیرا فرمول آن ها به گونه ای است که به کناره های مژه چسبیده و برای کسانی که مژه های کم و یا نازکی دارند مناسب است. چنین ریمل هایی حاوی سیلیکون پلیمر هستند و برخلاف ریمل های بلند کننده فیبر سینثتیک ندارند. ریمل های حجم دهنده به مژه ها حالت بهتری داده و  شکل آن ها را طبیعی تر نشان می دهند.

3. ریمل های فر کننده

 

ریمل چشم

این ریمل ها مخصوص خانم هایی هستند که مژه های صاف و کمرنگی دارند. فرمول این مژه ها به این صورت است که کمی مژه ها را قطور تر کرده و به فر کردن آن ها هم کمک می کنند.

4. ریمل های همه کاره

ریمل همه کاره


چنین ریمل هایی همه خواص یک ریمل را در خود دارند. به طور مثال آن ها به مژه ها حجم داده، مژه ها را ضخیم تر کرده و از آن جایی که ضد آب هستند ماندگاری بالایی هم دارند. علاوه بر آن این ریمل ها مژه ها را ضخیم تر نشان داده و هر کدام از مژه ها را به صورت جداگانه ای نشان می دهند.

5. مژه های ضد چسبندگی

ریمل چشم



این ریمل ها حاوی گلیسیرین و ذره های ابریشمی هستند و به همین دلیل مژه ها را نرم تر و طبیعی تر نشان میدهند.

بنابراین همیشه قبل از خرید یک وسیله آرایشی هدف خود از خرید را مشخص کرده و با توجه به آن هدف ،خرید مناسب خود را انجام دهید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: