شنبه 12 فروردین 1396 - 10:04:03

استفاده صحیح از فرمژه

فرمژه زدن صحیح

روش صحیح برای فرمژه زدن


فر کردن مژه ها

 

فرمژه زدن مژه ها

 

بعضی از خانم ها، مژه های بلند اما بی حالت و بدون فر دارند. این افراد از ریمل های مختلف و فرمژه استفاده می کنند، اما نتیجه نمی گیرند. زیرا مژه هایشان فقط برای 10 دقیقه فر می شود و بعد  به حالت صاف اولیه خود بر می گردد. علت اصلی از بین رفتن فر مژه ها، عدم استفاده صحیح از فرمژه و ریمل است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، استفاده صحیح  از فرمژه  بررسی می شود.


عدم استفاده صحیح از فرمژه


بسیاری از خانم ها نمی توانند از فرمژه به درستی استفاده کنند و به همین دلیل، مژه هایشان را به شکل عجیبی فر می کنند و گاهی اوقات هم دچار ریزش مژه می شوند. برای استفاده  صحیح از فرمژه، اولین کاری که باید انجام دهید، تمیز کردن مژه ها و فرمژه است. لا به لای مژه ها و حتی فرمژه، نباید ریمل یا آشغال باشد. کثیف بودن مژه ها و فرمژه موجب چسبندگی مژه ها و فر نشدن آن ها  و همچنین حساسیت  و عفونت های چشمی می شود. ممکن است بعضی از خانم ها تمایل داشته باشند از ریمل های روغنی استفاده کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. البته خانم ها  باید دقت کنند که انتخاب نوع ریمل هم بسیار مهم و اساسی است.

 

 

روش فرمژه زدن

انتخاب فرمژه مناسب


ریمل هایی که پایه اصلی آن ها روغن است، در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند و خشک شدن آن ها روی مژه ها به مدت طولانی صورت می گیرد. ریمل های مایع که پایه اصلی آن ها آبی است، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب ها هستند و با تکثیر این میکروب ها و حضور مداوم آن ها در نزدیک چشم،  ممکن است عفونت های چشمی، التهاب، قرمزی، خارش و پوسته های ریز لبه پلک را به وجود آورند.
در مرحله بعدی، می توانید فرمژه را کمی حرارت دهید و بعد مژه ها را لای لبه هایش قرار دهید. دقت کنید که چشمتان را طوری تنظیم کنید که مژه از ابتدا تا انتها به صورت کامل لای فرمژه قرار گیرند و 10 تا 30 ثانیه فر مژه را نگه دارید تا مژه ها فر شوند. دقت کنید که در این مرحله نباید با فشار دادن بیش از حد فر مژه به آن ها آسیب بزنید. برای طبیعی تر و زیبا تر نشان دادن فر مژه ها، از کمی وازلین استفاده کنید. این روش را می توانید در هر جایی به کار ببرید و با این روش، مژه های شما به قدری زیبا و گیرا می شوند که دیگر نیازی به آرایش زیاد و غلیظ ندارید. در انتخاب نوع فرمژه، برقی یا دستی بودن و شکل ظاهری آن  موثر می باشد.
مژه ‌ها با هم فرق دارند. بنابراین فرمژه‌ای که برای یک خانم مناسب است الزاما برای چشمان دیگری مناسب نخواهد بود. به همین دلیل، هنگام انتخاب یک فرمژه حتما حالت چشمان و بلندی مژه‌ها را در نظر بگیرید و فرمژه‌ای انتخاب کنید که تمام طول چشم و بلندی مژه‌هایتان را در خود بگیرد و مژه‌ای بیرون از آن باقی نماند.
اگر مژه ‌ها خیلی کوتاه هستند بهتر است به سراغ فرمژه ‌هایی بروید که مژه‌ را کمتر فر می‌ دهند. 
فرمژه هایی که انبر صاف‌تری دارند کمک می‌کنند بدون این که مجبور باشیم فرمژه را در زاویه ‌های عجیب و غریب قرار دهیم، به مژه‌ها حالت دهیم و کمتر به مژه ‌ها فشار وارد کنیم. فرمژه های باریک‌ تر نیز کمک می‌کنند مژه‌های کوتاه راحت ‌تر درون انبر قرار گیرند و حالت داده شوند. به جای خریدن فرمژه برقی می ‌توانید فرمژه معمولی را چند ثانیه جلوی باد گرم سشوار بگیرید تا گرم شود سپس از آن استفاده کنید. با این روش می‌توانید مژه‌ها را درست مثل فرمژه برقی راحت حالت دهید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: