یکشنبه 07 خرداد 1396 - 09:28:54

آرایش و مراقبت پوست

مراقبت پوست بعد آرایش

عوارض آرایش روی پوست

انواع مراقبت های پوست

 

مراقبت پوست در برابر آرایش

 بسیاری از خانم ها وقتی به مهمانی های  طولانی دعوت می شوند یا زمانی که از صبح تا شب  بیرون از خانه و در مکان های تفریحی به سر می برند، روی صورت شان، آرایش است.  بعضی از خانم ها نیز آرایش را دوست دارند و همیشه تحت هر شرایطی آرایش می کنند. هنگامی که ما به یک مهمانی شبانه و خیلی مهم دعوت می شویم، ممکن است آرایش غلیظی کنیم. آرایش غلیظ گاها به این دلیل است که در مهمانی وقت تمدید آرایش را نداریم و باید آرایشمان طوری باشد که تمام مدت ثابت بماند و به قول معروف نریزد. اما این ماندگاری طولانی مدت آرایش روی پوست، منافذ پوست را بسته و از تنفس پوست جلوگیری می کند. بنابراین با پاک کردن آرایش می توان از پوست مراقبت کرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،   نکات مهم آرایش و مراقبت پوست  توضیح شده است.

 

مراقبت پوست قبل و بعد آرایش 

همیشه قبل از آرایش کردن، خوب استراحت کنید. استراحت و خواب کافی به علاوه تغذیه مناسب، در نحوه آرایش کردن و زیبایی و شادابی پوست تان بسیار موثر است. ممکن است بعد از یک شب طولانی و به هنگام برگشتن از مهمانی، به دلیل خستگی زیاد با آرایش بخوابید. این کار صد در صد مضر و اشتباه است. چرا که فردا صبح که از خواب بیدار شوید، با عواقب بدی مواجه خواهید شد. همیشه صورتتان را با فوم های مخصوص یا ژل های صورت بشویید و با دستمال مرطوب پاک کنید. سعی کنید همیشه آرایش نکنید و به پوست استراحت دهید. پوست هم مانند انسان نیاز به تنفس دارد. در خانه از ماسک های طبیعی مانند ماسک خیار و موز استفاده کنید تا شادابی و طراوت و زیبایی را به پوست خود بر گردانید.

 

برای پاک کردن آرایش، با پوست به ملایمت رفتار کنید

 ملایمت کلمه‌ ی کلیدی پاک کردن آرایش است. ممکن است فکر کنید که استفاده از محصولات و حرکات ملایم ناکارآمد است ولی این طور نیست! ملایمت تنها به معنای برآشفتن پوست به کمترین میزان ممکن است، چرا که پوست صورت پوستی به شدت حساس است.

ریمل و خط چشم معمولا سخت تر از بقیه ی آرایش ها پاک می شوند. ممکن است وسوسه شوید که چشمتان را بمالید و بسایید تا پاک شود ولی این کار اصلا برای پوست تان خوب نیست. پاک کننده‌ ی آرایش مخصوص چشم بهترین گزینه برای پاک کردن سایه‌ ی چشم، خط چشم و ریمل است. کمی از پاک کننده آرایش چشم را روی پد پنبه ای بزنید و آن را روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را به گوشه‌ چشم ها بکشید، این کار را تا پاک شدن کامل آرایش تکرار کنید.
 

پاک کردن آرایش پوست

مشکلات پوست با آرایش

 

انتخاب پاک کننده آرایش پوست

در هنگام خرید همیشه ملایم ترین پاک کننده ممکن برای نوع  پوست تان را انتخاب کنید. در اثر استفاده از پاک کننده‌های خشن و بیش از اندازه قوی، پوست تان خشک شده و در نتیجه این اتفاق، بیش از حد چربی تولید خواهد کرد. پاک کننده را با حرکات دایره ای روی پوست تان بمالید و آرایش را همین طور که پیش می روید به آرامی پاک کنید. بیشتر آرایش، خصوصا اگر پیش تر آرایش لب و چشمتان را پاک کرده اید، باید در این مرحله پاک شود. گاهی اوقات، ما تمام لوازم پاک کردن آرایش را همراه نداریم. در این مواقع استفاده از مرطوب کننده و پاک کردن آن با دستمال کاغذی آسان ترین روش بدون آب است.

 

شستن پوست بعد از استفاده پاک کننده آرایش

پس از پاک کردن آرایش، آنچه باقی مانده را با آب ولرم بشویید. از ساییدن آثار باقی مانده با پارچه و حوله خودداری کنید چرا که به پوست تان آسیب می رساند. پاشیدن آب ولرم، به صورتتان برای از بین بردن آنچه باقی مانده کافیست (یادتان نرود که آب داغ یا سرد به پوست شوک وارد می کند)

 

خشک کردن پوست بعد از استفاده پاک کننده آرایش

حالا بعد از پاک کردن آرایش، از پارچه یا حوله ای برای خشک کردن پوست تان استفاده کنید. آهسته پارچه یا حوله را روی پوست تان فرود بیاورید و از کشیدن و مالیدن آن بر پوست خودداری کنید. حتما در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 08 خرداد 1396 - 03:26:19
خیلی مفید بود متشکرم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: