یکشنبه 04 تیر 1396 - 11:44:22

درمان سریع جای جوش

 از بین بردن جای جوش

ماسک برای درمان جوش

درمان جای جوش

از بین بردن جای جوش

یکی از مشکلاتی که آکنه و جوش بر روی سطح پوست باقی می گذارد، باقی گذاشتن حفره و یا لکه هایی بر روی پوست است که هیچ کدام جذاب نبوده و زیبایی پوست را از بین می برند. روش های زیادی برای از بین بردن این لکه ها و یا حفره ها وجود دارد که برخی از آن ها با استفاده از جراحی و برخی با کمک مواد شیمیایی و کرم های شیمیایی به دست می آید. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به درمان سریع جای جوش  با استفاده از مواد طبیعی مانند آب لیمو پرداخته شده است که می توان این لکه ها را از بین برده و پوست را زیبا و صیقلی نشان داد.

 

تاثیر آب لیمو برای از بین بردن جای جوش 

لیمو ترش حاوی آنتی اکسیدان بوده و خواص زیادی برای سلامت بدن و پوست دارد. این میوه پوست را روشن کرده و استفاده از آن پوست را درخشان می کند. اما یکی از مهم ترین خواص آن این است که به کمک آن می توان سطح پوست را عاری ازز هرگونه جوش و لکه ای کرد. روش های انجام این کار در ادامه بیان شده است.

 

 آب لیمو و ماست

هم آب لیمو و هم ماست خاصیت سفید کنندگی داشته و برای پوست مفیدند. برای استفاده از ماسک این دو و درمان سریع جای جوش نیز کافیست کمی اب لیمو و ماست را با یکدیگر در یک ظرف ترکیب کرده و سپس با کمک یک پنبه آرایشی آن را روی سطح جوش ها و لکه های باقی مانده آن ها زد. سپس به مدت 20 تا 30 دقیقه باید صبر کرده و سپس این ماسک را با آب سرد شست. ماست پوست را خنک کرده و آب لیمو با روشن کردن پوست محل جوش را از بین می برد.

 

ماسک جوش

از بین بردن سریع جای جوش
 

 آب لیمو، گلاب و آب خیار

این ترکیب نه تنها محل جوش را از بین می برد، بلکه باعث خشک شدن و درمان سریع جای جوش شده و پوست را درخشان تر نشان می دهد. برای به دست آوردن این ماسک کافی است آب لیمو، گلاب و آب خیار را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست زد. سپس باید 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و پوست را با آب سرد شست تا نتیجه دلخواه به دست آید. تکرار این کار به طور روزانه در مدت کوتاهی پوست را از هر گونه آکنه پاک کرده و آن را زیباتر نشان می دهد.

 

 آب لیمو و سفیده تخم مرغ


یکی دیگر از ماسک های موثر برای درمان سریع جای جوش استفاده از آب لیمو و سفیده تخم مرغ است. این ترکیب کافی است شب هنگام و قبل از خواب روی پوست زده شده و صبح روز بعد شسته شود تا بیشترین نتیجه ممکن را به دست دهد. برای استفاده از آن نیز باید از یک سفیده تخم مرغ و کمی آب لیموی تازه استفاده کرده و این دو ماده را با هم ترکیب کرد. سپس آن را روی سطح پوست و جای جوش ها زده و صبح روز بعد با آب سرد شست. تکرار این کار پوست را زیبا و درخشان نشان می دهد.

 

 آب لیمو، نعنا و عسل


برای از بین بردن لکه ها و محل زخم های ناشی از جوش می توان نعنا و عسل را با کمی آب لیمو ترکیب کرده و مخلوط به دست آمده را روی پوست زد. سپس آن را پس از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد شسته و بهترین نتیجه ممکن را بدون استفاده از هرگونه کرم و ماده شیمیایی به دست آورد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: