دوشنبه 06 بهمن 1393 - 13:49:10

برطرف نمودن تیرگی زیر بغل

اگر تمام تاپ هایتان را دور انداخته اید و بخاطر تیرگی زیر بغل لباسهای پوشیده به تن میکنید، نباید دست روی دست بگذارید. در این مقاله ، ما هم براساس درمانهای خانگی و هم بر اساس درمانهای پزشکی ، روشهای را به شما یاد می دهیم تا از شر این تیرگی ها خلاص شوید.

 

روش اول: درمانهای خانگی

1.از یک سفید کننده طبیعی استفاده نمایید. خواص اسیدی، ضدباکتری و ضدعفوی کننده در برخی از سبزیجات و میوه جات به آنها اجازه می دهد تا در روشن کردن پوست به طور طبیعی به شما کمک نمایند. سیب زمینی، خیار و لیمو می توانند به ازبین بردن تیرگی پوست زیر بغل کمک نمایند.

·سیب زمینی- برش نازکی از سیب زمینی را درقسمت تیره بمالید. یا از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید. آب سیب زمینی رنده شده را در محل تیرگی بمالید و اجازه دهید تا 10 دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید.

·خیار- درست مثل سیب زمینی، یا از برشهای نازک یاخیار رنده شده و آب آن در محل تیرگی بمالید.می توانید یک گام فراتر رفته و چند قطره آب لیمو و مقدار کمی زردچوبه نیزبه آب خیار اضافه کنید. و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

·لیمو- یک تکه ی ضخیم لیمو را روی قسمت تیره ماساژ دهید.میوه سلولهای مرده ی پوست را ازبین میبردو باعث روشن شدن پوست می شود. کمی زردچوبه، ماست ساده یا عسل به آب لیمو اضافه کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست نگه داشته و سپس بشویید.

·روغن تخم مرغ- قسمت تیره را با روغن تخم مرغ به آرامی ماساژ دهیدو اجازه دهید تا صبح روی پوستتان باقی بماند. امگا 3 موجود در روغن تخم مرغ سبب باز سازی مجدد پوست شده ( سلولهای جدید) و پوست را نرم و روشن می نماید. صبح با یک صابون با ph خنثی بدن خود را بشویید.

2.مرطوب کردن. مهمترین چیزی که می توانید برای جلوگیری از تیرگی ناخوشایند زیر بغل انجام دهید، مرطوب ساختن این قسمت دوبار در روز می باشد. ترجیحا بهتر است از مرطوب کننده های طبیعی مانند آلوئه ورا استفاده نمایید.

3.لایه برداری. ممکن است این تیرگی ها بخاطرتجمع سلول های مرده باشد، بنابراین، لایه برداری می تواند به کاهش تیرگی کمک نماید.

·شکر- یک فنجان شکر قهوه ای را با 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط نمایید. حدود دو دقیقه آنرا روی پوست خیس بمالید و سپس آب بکشید. انجام این کار دو بار در هفته توصیه می شد.

·جوش شیرین- جوش شیرین را با کمی آب به صورت خمیری درآورده و به عنوان لایه بردار از آن استفاده کنید.

·جوش شیرین و گلاب- بجای آب از گلاب استفاده کرده و خمیر حاصل را 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی گذارید تا تمامی لایه های مرده پوست را از بین ببرد.

پرتقال- پوست یک پرتقال را بگیریر و در مقابل آفتاب خشک کنید.سپس آنهارا پودر کنید و با اضافه کردن مقداری آبیا گلاب یا شیر ، خمیری تهیه نموده و به عنوان لایه بردار از آن استفاده نمایید. این خمیر را 10 تا 15 دقیقه روی پوست نگه دارید.

·سنگ پا- برای از بین بردن سلولهای مرده می توانید از یک سنگ پا استفاده کنید.

4.درمان با مایعاتی مانند شیر، سرکه و روغن نارگیل.

· شیر- ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در شیر ، در روشن نمودن تیرگی پوست موثر می باشد. با مخلوط کردن دو قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق آرد ، خمیری تهیه نمایید و آنرا به مدت 15 دقیقه در محل تیرگی قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید. حتی با خامه ی شیر پرجرب نتیجه ی بهتری بگیرید.

·سرکه- برای داشتن پوستی روشن تر، خوشبوتر و عاری از میکروب، با مخلوطی از آرد برنج و سرکه خمیری تهیه نمایید. دوش گرم بگیرید و سپس این مخلوط را به مدت 10 تا 15 روی محل تیرگی گذاشته و سپس با آب گرم بشویید.

·روغن نارگیل- ویتامینE موجود در روغن نارگیل به مرور زمان و با استفاده ی مداوم روزانه(یا یک روز در میان) به روشن شدن پوست کمک می نماید. قبل از حمام کردن ، به مدت 10تا 15 دقیقه پوست خود را با این روغن ماساژ دهید.سپس با یک صابون ملایم و آب ولرم شستشو دهید. دیگر مزیت روغن نارگیل این است که یک دئودورانت طبیعی می باشد.

5.یک مخلوط سفید کننده درست کنید. آرد گرم(آرد نخود) را با ماست ، لیمو و کمی زرد چوبه مخلوط نمایید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به مدت 30 دقیقه در محل تیرگی قرار داده و سپس با آب گرم شستشو دهید. استفاده ی روزانه ی این مخلوط به مدت دو هفته و یا سه بار در هفته ، روشن شدن پوست شما را تسریع می نماید.

6.اصلاح با تیغ وژیلت را فراموش کرده و اپیلاسیون کنید.  تیرگی پوست زیر بغل ممکن است بخاطر موهای ضخیمی باشد که در اثر اصلاح به وجود آمده اند.از آنجا که اپیلاسیون مورا از ریشه از بین می برد، سبب نرم و روشن تر شدن پوست می شود.

7.از دئودورانت استفاده نکنید. مواد شیمیایی ضد عرق قوی موجود در دئودورانتها اغلب سبب ایجاد تیرگی زیر بغل می شود.تعداد کمی از افراد واقعا با بوی بدن مشکل دارند، و بیشتر آنها به استفاده از خوشبو کننده نیازی ندارند.

 

 

روش دوم:درمانهای پزشکی و دارویی

1. با پزشک خود مشورت نمایید. درصورتی که مبتلا به بیماری آکاتنوز نیگریاس با شید، ممکن است  درمان های خانگی قادر به برطرف نمودن تیرگی زیر بغل نباشند،این بیماری یک بیماری پوستی است که مشخصات آن تیرگی، ضخیم شدن و مخملی شدن پوست در چین و چروک ها در نواحی زیر بغل ، کشاله ران و زیر زانو می باشد. این بیماری اغلب در بیماران چاق با مقاومت به انسولین دیده می شود( مبتلایان به دیابت نوع دو یا در حالت پیش دیابت). در بعضی مواقع نیز بخاطر چاقی مفرط و اختلال غدد درون ریز رخ می دهد. علل دیگر این بیماری ، اختلالات غده هیپوفیز، کم کاری تیروئید و یا استفاده از قرص های ضد بارداری می باشد.

2.رژیم غذایی خود را تغییر دهید. اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، محدود کردن مصرف نشاسته و قند به روشن شدن تیرگی های زیر بغل کمک می نماید.

3.قطع مصرف قرص- اگر قرص های ضد بارداری منبع تیرگی پوست شما هستند، برای مدتی آنها را قطع کنید تا ببینید تغییری در این تیرگی ها حاصل می شود یا خیر.

4.  دریافت نسخه – نسخه های Retin-A, 20% urea, alpha hydroxyacidsو salicylic acid، ممکن است به شما کمک نماید، اما تاثیر اندکی دارند.

گسترده ترین مواد تشکیل دهنده ی روشن کننده های پوست که در آمریکا تولید می شود هیدروکینون می باشد،که توسط FDA  تایید می شود. متخصصین پوست برای روشن شدن پوست می توانند نسخه هایی با بیش از 4% هیدرو کینون تجویز نمایند. قبل از مصرف داروهای حاوی هیدروکینون ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.

از داروهای روشن کننده با برندهای مورد اعتماد استفاده نمایید. در سال 1990 در  آمریکا، کرم های روشن کننده ای یافت شدند که حاوی نوعی فلز سمی بودند. این محصولات در کشورهای دیگر ساخته می شدند، لذا هنگام خرید این محصولات به دقت برچسب روی آنها را بخوانید.

5. الکترولیز نکنید. همه ی زنان، به ویژه کسانی که پوستی تیره دارند ، هنگامی که برای رفع موهای زائد از الکترولیز کردن استفاده می نمایند، در خطر هیپرپیگمانتاسیون( تیره شدن پوست) قرار می گیرند. با متوقف نمودن الکترولیز ، تغییر رنگ زیر بغل نیز متوقف می شود.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: