یکشنبه 17 اسفند 1393 - 19:39:12

7 راه برای مبارزه با موهای سفید

موهای خاکستری زیبا هستند اما همیشه با این سوال مواجه می شویم که چند سالته؟

قطعا داشتن یک رژیم خوب، ژنتیک و سبک زندگی همگی از عوامل کمک کننده ی کند شدن روند سفید شدن موها می باشند. اما اگر از پوشاندن این موهای سفید با انواع رنگ های شیمیایی خسته شده اید؛ اکنون زمان آن است که از روش های خانگی و طبیعی استفاده نمایید. حدود صدها سال زنان موهای سفید خود را با مواد طبیعی و دست ساز خود رنگ می کردند و روش های زیر چند نمونه از این رش ها می باشد.

1.     برگ کاری

یک مشت برگ کاری تازه را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید. این مواد  حاصل را به موها ماساژ داده و پس از 30 تا 40 دقیقه بشویید. 1 تا 2 بار در هفته این کار را انجام دهید.

2.     انگور فرنگی(خارتوت) هندی

خارتوت هندی سرشار از ویتامین c بوده و بسیار ضد پیری می باشد.  چند عدد خارتوت هندی را با کمی روغن نارگیل بجوشانید وو اجازه دهید تا سرد شود. سپس این مخلوط را به پوست سر ماساژ داده و پس از 1 تا 2 ساعت آن را بشویید.

3.     روغن نارگیل و آب لیمو

3 قاشق غذاخوری آب لیمو را با مقداری روغن نارگیل، به اندازه ی بلندی موها مخلوط نموده و به پوست سر و موها ماساژ دهید. حداقل 1 ساعت اجازه دهید تا این ماد روی موها باقی بماند و سپس بشویید و شامپو کنید.

4.     حنا

حنا موها را تیره نموده و براق می نماید. از پودر حنا استفاده نمایید، یا برگ های حنا را آسیاب نموده و پودر کنید. ابتدا پودر حنا را به صورت خمیر درآورید، سپس 3 قاشق غذاخوری پودرخارتوت هندی، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و کمی ماست ساده اضافه نمایید و به موها بمالید. هنگامی که این مواد کاملا خشک شد، موها را شسته و شامپو کنید. این کار را دو تا چهار بار در هفته تکرار نمایید.

5.     آب پیاز

آب پیاز را به پوست سر مالیده و نیم ساعت بعد بشویید. دو تا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

6.     چای سیاه

چای سیاه موها را تیره کرده و آن ها را براق می نماید. 2 قاشق غذا خوری چای را در یک فنجان آب بجوشانیدو 1 قاشق چایخوری نک اضافه نمایید. پس از سرد شدن، موها را 2 تا 3 بار با این مخلوط آب بکشیدو اجازه دهید تا 20 دقیقه روی موها باقی بماند.  سپس موها را با آب سرد بشویید اما از شامپو استفاده نکنید.

7.     گل تاج خروس

گل تاج خروس ضد ریزش  و سفیدی موها بوده و کمک می نماید تا موهای شما رنگ طبیعی به خود بگیرند. ابتدا موها را شامپو کنید ، سپس آب برگهای له شده ی گیاه گل تاج خروس را روی پوست سر گذاشته و سپس آب بکشید.  

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: