چهارشنبه 07 مرداد 1394 - 10:47:21

مراقبت های پوستی بعد از بند انداختن

 

قرن هاست که بند انداختن یکی از روش های باستانی در از بین بردن موی بدن بوده است. بند انداختن به خصوص یکی از روش های موثر و ماندگار در از بین بردن موهای صورت است. از این روش می توان در همه نوع پوست، حتی پوست های حساس استفاده کرد. از طرفی در مقابل روش های دیگر کندن موهای صورت مانند وکس، بند جایگزین بهتری است زیرا در آن یک لایه از پوست جدا نمی شود. اما گاهی به خصوص در پوست های حساس پس از بند انداختن، پوست قرمز شده و یا جوش می زند. به همین دلیل اکثر خانم ها با این عوارض حتی برای یک مدت کوتاه روبرو شده اند. به همین دلیل در این مقاله نکاتی آورده شده است که به شما در کاهش اثرات قرمزی و جوش های صورت بعد از بند انداختن کمک می کند.
1. دقت داشته باشید که به منطقه ای که بند انداخته شده به مدت 12 تا 24 ساعت دست نزنید. زیرا این کار باعث ایجاد حساسیت و زدن جوش هایی روی صورت شما می شود. همچنین قبل از بند انداختن منطقه مورد نظر را لایه برداری نکنید. 
2. پس از اینکه صورتتان را بند انداختید، به مدت حداقل 12 ساعت هیچ محصول آرایشی بهداشتی مانند مرطوب کننده ها و پاک کننده های آرایشی را که ممکن است اسید داشته باشند به پوست خود نزنید. زیرا درست است که این محصولات حاوی اسید بوده و به لایه برداری از پوست کمک می کنند، اما اگر شما پوست حساسی داشته باشید، همین اسید ها منجر به بروز حساسیت های پوستی و  جوش می شوند.
3. اگر پس از بند اختن احساس ناراحتی کردید، می توانید از یک کمپرس سرد روی پوستتان استفتده کنید تا درد منطقه مورد نظر را تسکین دهید.
4. پس از بند اختن از هرگونه گرما دادن و یا قرار گرفتن در سونای بخار برای تسکین و یا پاک کردن پوستتان جلوگیری کنید.
5. از یک لوسیون آرام بخش در منطقه مورد نظر استفاده کنید تا پوست ملتهب شده را تسکین دهد. برای گرفتن نتایج بهتر، می توانید از لوسیون های حاوی کمومیل و یا آلوئه ورا استفاده کنید.
6. پس از بند اختن، به مدت 48 ساعت از قرار گیری مستقیم زیر نور آفتاب جلوگیری کرده و یا از ضد آفتاب هایی که در برابر اشعه های خورشید از پوست محافظت می کنند، استفاده کنید. همچنین در این مدت آفتاب نگرفته و پوست خود را برنزه نکنید.
7. حداقل 2 ساعت صبر کنید و سپس اگر خواستید، دوش داغ گرفته و یا به حمام بروید. برای شستن منطقه ای که بند انداخته شده نیز می توانید از صابون آنتی باکتریال (ضد باکتری) استفاده کنید.
8. اگر قسمتی از پوست که بند انداخته بودید قرمز شد، آن را با گلاب بشویید و یا از کرم ملایمی که هیچ اسیدی نداشته باشد استفاده کنید تا پوست به رنگ طبیعی خود بازگردد.
9. اگر قرمزی حتی پس از استفاده از گلاب و یا لوسیون برطرف نشد، از کمپرس یخ روی پوست خود استفاده کنید. این کار هرگونه التهابی را بعد از بند انداختن از بین برده و پوست را به حالت عادی برمی گرداند.
10. اگر شما پوست حساسی دارید، از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که مخصوص پوست های حساس باشند. این کار درد و قرمزی صورتتان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یعنی وکس صورت بده؟هر وقت بند می ندازم صورتم جوش می زنه ولی بعد از وکس اصلا مشکلی ندارم.ممکنه بعد از چند وقت به خاطر وکس پوست صورتم شل بشه؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: