دوشنبه 19 بهمن 1394 - 21:09:00

درمان جوش

دلایل جوش زدن

 جلوگیری از جوش زدن

دلایل جوش زدن و درمان جوش


یکی از بزرگ ترین و ناراحت کننده ترین مشکلات پوستی زدن جوش و از بین بردن لکه های آن است که در بین خانم ها ی نوجوان، جوان و گاهی بالغ بسیار رواج دارد. شایع ترین دلیل جوش زدن هم بسته شدن منافذ پوست است. هنگامی که غده های چربی موجود در زیر پوست چربی بیش از حدی تولید می کنند، چربی ها روی پوست مانده و با گرفته شدن مسیر تنفسی پوست باکتری ها رشد کرده و باعث عفونت و بروز جوش بر روی بدن می شوند. متاسفانه زدن جوش نه تنها زیبایی یک خانم را به خطر می اندازند بلکه اعتماد به نفس وی را هم از بین می برند. بنابراین بهترین روش از بین بردن جوش ها مراقبت صحیح از پوست است.
پوست سالم با رژیم غذایی مناسب و تنها کمی مراقبت از پوست به وجود می آید. بنابراین برای کسب اعتماد به نفس از پوست خود مراقبت کرده و به زیبایی هر چه بیشتر خود نیز کمک کنید.

دلایل بروز جوش

تغییر هورمون ها: تغییر و بالا و پایین رفتن هورمون ها در خانم ها ممکن است موجب بروز جوش شود.
عادت های نادرست پوستی: گرد و خاک و آلودگی منافذ پوست را بسته و اگر به درستی از بین نروند، باعث بروز جوش بر روی صورت و یا هر نقطه دیگری از بدن می شوند.
رژیم غذایی نامناسب: غذاهایی که تند، چرب و سرخ کردنی هم یکی از دلایل بروز جوش هستند.

 

دلایل جوش زدن و درمان جوش

 

روش های جلوگیری از بروز جوش

صورت خود را هر روز بشویید: روزانه حداقل 2 تا 3 بار صورت خود را بشویید. با توجه به نوع پوستی که دارید در شستن صورت از آب خالی و یا از ژل شستشوی صورت استفاده کنید.
یک روتین برای شستن صورت داشته باشید: پاک کردن، تونینگ صورت و مرطوب کردن آن قسمت های مهمی از یک روتین پاک کردن صورت هستند. اگر پوست چربی دارید از کرم های ضد چربی استفاده کنید.
از قرار گرفتن در زیر خورشید پرهیز کنید: در صورت امکان به خارج از خانه نرفته و اما اگر حتما باید از خانه خارج شوید 15 تا 20 دقیقه قبل از خروج خود از ضد آفتاب استفاده کرده و از صورت خود محافظت کنید. پس از بازگشت به خانه نیز بار دیگر روال پاک کردن صورت خود را در پیش گرفته و هرگونه آرایش و کرمی را از روی صورت خود پاک کنید.
از قرار گرفتن در گرد و خاک دوری کنید: ذرات گرد و غبار می توانند با بستن منافذ پوست باعث بروز جوش شوند. پس هنگام بیرون رفتن از خانه صورت خود را پوشانده و  هنگامی که در ماشین در حال حرکت قرار دارید هم پنجره ماشین را باز نکنید.
زیاد نوشیدن آب: آب باعث از بین رفتن سموم بدن شده و به پاکسازی خون هم کمک می کند. یکی از دلایل جوش زدن هم وجود آلودگی در خون است که با نوشیدن آب زیاد به سادگی از بین می رود.
صحیح غذا خوردن: سعی کنید از غذاهای تند، چرب، و سرخ کردنی دوری کرده و همچنین از خوراکی هایی که به این صورت به دست می آیند نیز پرهیز کنید. در عوض سبزیجات و میوه فراوان نوش جان کنید.

ماسک های صورت برای جلوگیری از بروز جوش:

خمیر سیر: سیر را له کرده و روی پوست قرار دهید. پس از 10 تا 15 دقیقه صورت را بشویید. خاصیت آنتی باکتریال بودن سیر باعث از بین بردن جوش ها می شود.
برگ نعنا: چند برگ عنا را له کرده و آن ها را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. فراموش نکنید که برگ نعنا را روی صورت خود نمالید که باعث التهاب پوست شود بلکه آن ها را به آرامی روی پوست قرار داده و پس از زمان ذکر شده با آب سرد بشوید.
عسل و رب گوجه فرنگی: به اندازه مساوی رب گوجه فرنگی را با عسل مخلوط کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را بشویید. این ماسک علاوه بر جوش ها لکه های جوش را هم از بین می برد. البته خانم هایی که پوست حساسی دارند بهتر است از این ماسک استفاده نکنند.
عسل  لیمو: مقدار مساوی از عسل و لیمو را با هم مخلوط کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید. پس از 15 دقیقه بشویید. این کار پوست شما را درخشان نیز می کند.
عسل و سیب: مخلوطی از عسل و سیب آماده کرده و روی صورت بگذارید. پس از 15 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک در از بین بردن جوش ها موثر است.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: