سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 10:40:21

جوش سرسیاه

از بین بردن جوش های سر سیاه

جوش

آکنه

جوش سر سیاه

یکی از انواع جوش که بیشتر روی بینی، چانه، دست ها، شانه و پشت دیده می شوند، جوش های سر سیاه هستند. جوش سرسیاه سلول های مرده ای هستند که ریشه آن ها موهای رشد نکرده است و از آن جایی که سر سیاهی دارند به آن ها جوش سرسیاه گفته می شود. مانند هر نوع آکنه و یا جوش دیگری، جوش سرسیاه هم موجب ناراحتی هستند و بسیاری از افراد روش های مختلفی برای از بین بردن آن ها امتحان می کنند. اما این پروسه کمی دردناک است و گاهی از اوقات تاثیر چندانی ندارد.
تحقیقات نشان می دهد که در سرتاسر کره زمین حدود 75% از انسان ها با مشکلات پوستی روبرو هستند که دلیل آن هم آلودگی هوا، عادات بد غذایی و شرایط محیطی است. پس اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو هستید و در پی روش های مناسبی برای از بین بردن جوش سرسیاه خود هستید می توانید از این مقاله در سایت رژلب استفاده کنید.


• گرد و غبار، چربی و عرق
از مهم ترین دلایل هر نوع مشکل پوستی می توان به آلودگی هوا، گرد و غبار موجود در آن و تعرق بدن اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت ناپاکی بدن منجر به مشکلات پوستی می شود. بنابراین همیشه در شستن پوست خود دقت کرده و از تجمع آلودگی و گرد و غبار روی آن جلوگیری کنید.

• بخور دادن
یکی از روش های موثر برای از بین بردن جوش سرسیاه ، بخور دادن است. پس اگر ماشین بخور دارید، هر 3 یا 4 روز یک بار از آن استفاده کرده و درغیر این صورت 3 تا 4 لیوان آب را داخل ظرفی جوشانده و با استفاده از یک حوله بزرگ سر خود را روی ظرف و روی بخورهای متصاعد از آن بگیرید. توجه داشته باشید که اگر بخار آب خیلی داغ بود، کمی صبر کنید تا پوست تان نسوزد. پس از 5 دقیقه بخور دادن چانه خود را لایه برداری کرده و سپس آن را بشویید تا جوش سرسیاه آن از بین بروند. این روش ساده ترین و ارزان ترین روش ممکن برای از بین بردن جوش سرسیاه است.

• هرگز جوش ها را فشار ندهید
به خاطر داشته باشید که فشار دادن جوش ها تنها باعث بدتر کردن آن ها و حتی عفونی کردن آن ها می شود و از بین بردن چنین جوش هایی دشوار تر است.

 

جوش

اکنه

 

• چسب های بهداشتی
یکی از رایج ترین روش های از بین بردن جوش سرسیاه استفاده از چسب های آرایشی بهداشتی مخصوص از بین بردن این جوش هاست که در هر داروخانه ای وجود دارند. پس اگر عجله دارید و درد ناشی از استفاده از این چسب ها چندان اهمیتی برای شما ندارد، می توانید از این محصولات استفاده کنید. این روش کمی دردناک ولی بسیار سریع و کاربردی است.

• ویتامین ث
مصرف ویتامین ث به پوست کمک می کند و هر گونه مشکل پوستی را از بین می برد. به خصوص این که ویتامین ث به از بین بردن جوش سرسیاه کمک کرده و کافیست از میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، لیمو ترش، توت فرنگی، گوجه فرنگی، و کیوی در برنامه غذایی خود استفاده کنید تا پوستی زیبا و بی نقص به دست آورید.

• آلوئه ورا
بسیاری از متخصصین ژل آلوئه ورا را برای درمان جوش سرسیاه توصیه می کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر نیز کافیست این ژل را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا جوش سرسیاه شما به سرعت از بین بروند.

• لایه بردار لیمو، برنج و بادام
برای ساخت این لایه بردار می بایست 20 عدد بادام را با 4 قاشق چایخوری برنج مخلوط کرده و پودر کنید. سپس آن ها را با کمی آب لیمو ترکیب کرده و روی صورت بمالید و صبر کنید تا ماسک شما خشک شود. پس از 10 تا 15 دقیقه پوست را با آب ولرم شسته و با کمک آن نه تنها جوش سرسیاه  بلکه سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 22:15:43
فوق العاده بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: