پنجشنبه 11 شهریور 1395 - 10:38:52

ترکاندن جوش

نحوه صحیح ترکاندن جوش ها

جوش صورت

جوش

جوش صورت


یکی از مهم ترین دلایلی که گفته می شود نباید جوش های صورت را ترکاند و از بین برد، این است که هر بار که جوش صورت ترکانده و کنده می شود، این ریسک وجود دارد که اثر زخم آن باقی بماند و یا این که جای جوش عفونت کند. در هر کدام از این حالت ها ترکاندن جوش اثرات منفی زیادی در طولانی مدت بر روی پوست می گذارد. اما بسیاری از افراد نمی توانند کمی صبر کنند تا جوش به خودی خود از بین برود و سعی می کنند تا خود جوش روی صورتشان را از بین ببرند. انجام این کار هم روش صحیحی دارد و برای این که حداقل آسیب به پوست وارد شود، باید طبق دستورالعمل های موجود در این مقاله عمل کرد.

 

تصمیم گیری در مورد ترکاندن جوش


1. ترکاندن جوش های سرسفید

جوش صورت



این جوش ها معمولا تا چند روز روی صورت باقی می مانند و سر سفید و بدنه قرمز رنگی دارند. این نوع جوش ها را می توان به سادگی و بدون واهمه ترکاند به گونه ای که هیچ اثری از آن روی پوست باقی نماند.

 

2. نترکاندن بقیه جوش ها

آکنه



تنها جوشی که می توان بدون مشکل آن را ترکاند، جوش های سر سفید هستند و انواع دیگر جوش را نباید دست کاری کرد زیرا احتمال عفونت کردن، زخم شدن و خونریزی وجود دارد. پس انواع دیگر جوش را باید به حال خود رها کرد.
جوش هایی که یک روزه یا دو روزه هستند را به حال خود رها کنید تا خوب برسند.
جوش هایی که بزرگ و ملتهب هستند و قرمز شده اند را هم نترکانید زیر این جوش ها عفونت می کنند و کل صورت را می توانند آلوده کنند.

 

آماده سازی برای ترکاندن جوش


مرحله اول آماده سازی ترکاندن جوش

مراقبت پوست


ابتدا دست ها را با آب و صابون به خوبی شسته و به خصوص زیر ناخن ها را از هر نوع آلودگی پاک کنید. البته بهتر است ناخن ها و دست های خود را مستقیما به جوش هایتان نزنید ولی در صورتی که این اتفاق بیفتد باید احتیاط لازم را انجام داده باشید.

 

مرحله دوم آماده سازی ترکاندن جوش

پوست


پوست اطراف جوش را از هر گونه آلودگی پاک کنید. هنگامی که یک جوش را می ترکانید احتمال داخل شدن باکتری داخل منافذ آن وجود دارد به همین دلیل بهتر است که صورت را از قبل به خوبی شسته و هر گونه آلودگی را از روی آن پاک کرده باشید. با این کار هر گونه روغن، چربی، آلودگی و آرایش را از روی پوست پاک کنید. برای این کار هم می توانید از پاک کننده های آرایشی و الکل کمک بگیرید.

 

مرحله سوم آماده سازی ترکاندن جوش

ترکاندن جوش



در این مرحله باید پوست خود را بخور دهید. برای این کار یک ظرف آب را داخل ماکروفر قرار داده و صبر کنید تا از روی آن بخار بلند شود. سپس ظرف را خارج کرده و یک حوله روی صورت خود قرار دهید تا پوست تان به خوبی بخور به خود گیرد. بخار آب منافذ پوست را باز کرده و ترکاندن جوش را ساده تر می کند که این خود احتمال لک شدن پوست را کمتر می کند.

مرحله چهارم آماده سازی ترکاندن جوش

پوست



برای این که احتمال لک شدن پوست کمتر شود می توانید از دستکش های یک بار مصرف هم استفاده کنید تا بین باکتری های روی دست و جوش حائلی قرار داده باشید. به علاوه زیر ناخن ها معمولا پر از آلودگی است و با این کار احتمال انتقال این آلودگی کاهش می یابد.فراموش نکنید که فشار دادن جوش با ناخن ها کاری غیر ضروری و گاها خطرناک است.
 

ترکاندن جوش
مرحله اول 
ترکاندن جوش

جوش پیشانی



انگشتان خود را در کناره های سر جوش قرار دهید. سر جوش معمولا قسمتی است که در وسط جوش قرار دارد. برای ترکاندن جوش نوک انگشت خود را در زیر جوش قرار داده و به جای این که سر جوش را فشار دهید این فشار را از زیر آن وارد کنید. در صورتی که زیر جوش برآمدگی حس کردید به این معنی است که جوش هنوز آمادگی ترکیدن ندارد، اما اگر این طور نبود به آرامی زیر جوش را فشار داده و مایع داخل آن را خارج کنید.
در صورتی که با این کار مایع جوش خارج نشد، از سمت دیگری انگشت های خود را قرار داده و این کار را تکرار کنید.
 در صورتی که هنوز مایع جوش داخل آن باقی مانده بود و خارج نمی شد، ادامه ندهید زیرا این به این معنی است که جوش هنوز نرسیده و آماده ترکیدن نیست.


مرحله دوم ترکاندن جوش

 

آکنه صورت


پوست اطراف جوش را ماساژ دهید. این کار را انقدر ادامه دهید تا مایع داخل جوش کاملا خارج شود. فراموش نکنید که خود جوش را دستکاری نکنید و در صورتی که خون از جوش خارج شد، آن را با دستمال پاک کرده و دیگر اطراف جوش را فشار ندهید تا روی جوش لک نشود.

 

مرحله سوم ترکاندن جوش

صورت



محل اطراف جوش را با یک محلول ضد عفونی کننده پاک کنید. این کار از ورود باکتری ها به منافذ پوست جلوگیری می کند.

 

مرحله چهارم ترکاندن جوش 

مراقبت پوست

 

روی پوست و روی جوش کرم بنزویل پراکسید زده و با این کار باکتری های داخل جوش را هم از بین ببرید.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: