دوشنبه 06 شهریور 1402 - 16:49:40

درمان جوش قرمز

از بین بردن لکه های قرمز روی پوست

درمان لکه های پوستی

لکه های پوستی



معمولا جوش ها، لکه های پوستی قرمز رنگی روی پوست باقی گذاشته و زیبایی پوست را تحت الشعاع قرار می دهد و بسیار آزار دهنده هستند. به خصوص این که بروز جوش یکی از مشکلات رایج پوستی بوده و خانم ها و آقایان در هر سنی با این مشکل مواجه می شوند. متخصصین پوست معتقدند که بروز جوش و یا به وجود آمدن لکه های پوستی قرمز رنگ دیگر بر روی پوست دلایل مختلفی از جمله تجمع باکتری ها، قارچ ها و آلودگی ها در داخل منافذ پوست باشد. علت این جوش ها با آزمایشاتی روی رنگ آن ها، حالت آن ها و محل به وجود آمدن آن ها به دست می آید و هر کدام از این جوش ها درمان خاص خود را دارند. که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به روشهای درمان های طبیعی ساده ای اشاره می شود.

 

درمان جوش قرمز روی پوست


1. استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی باکیفیت و رعایت بهداشت فردی
استفاده طولانی مدت از محصولات و لوازم آرایشی شیمیایی مانند رژلب، پودرهای آرایشی، صابون، لوسیون و موارد دیگری که کیفیت پایینی دارند، برای پوست ضرر داشته و بهتر است به جای این محصولات شیمیایی از محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی استفاده شود تا روی پوست هرگونه جوش و التهابی به وجود نیاید.

2. لایه برداری
از بین رفتن 
لکه های پوستی  وجوش قرمز روی پوست با لایه برداری سرعت بیشتری پیدا کرده و برای آرام کردن منطقه عفونی باید آلودگی ها، چربی های اضافی روی پوست و پوست های مرده روی آن را از بین برد. لایه بردری یک لایه از پوست های مرده را از بین برده و پوست را روشن تر و لکه های قرمز را کمرنگ تر می کند. همچنین برای انجام یک لایه برداری صحیح می توان به جای لایه بردار های شیمیایی از لایه بردار های طبیعی استفاده کرد و به کمک آن ها پوست های مرده روی سطح پوست را از بین برده و پوست را سرزنده و شاداب کرد.

3. محصولات دارویی
مصرف دارو، درمان، کرم های مخصوص و یا حتی لیزر درمانی و جراحی های مختلف هم می توانند گزینه های مناسبی برای از بین بردن لکه های قرمز روی پوست باشند. اما برای هر کدام از این موارد قبل از هرچیز باید به پزشک مراجعه کرده و با مشورت وی اقدام به درمان نمود.

کک و مک

 

4. دوری از اشعه های خورشید
لکه های قرمز روی پوست با قرار گرفتن در زیر نور خورشید وخیم تر شده و عمیق تر می شوند. زیرا اشعه های خورشید به سلول های پوستی آسیب رسانده و با تولید ملانین در منطقه ای که آن لک وجود دارد، لک را تیره تر و بهبود آن را دشوارتر کند. بنابراین بهتر است که از قرار دادن این لکه ها در زیر نور خورشید جلوگیری کرده و یا از ضدآفتاب های مناسب استفاده کرد.

5. رژیم غذای مناسب
داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز به داشتن یک پوست شفاف و بدون مشکل کمک کرده و به بهبود لکه های قرمز کمک می کند. به علاوه لکه های پوستی قرمز و جوش می توانند نتیجه مصرف ناصحیح مواد غذایی و یا آلرژی به یک ماده غذایی خاص باشند. به همین دلیل و برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است افراد در رژیم غذایی خود پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، روغن های گیاهی و دیگر مواد طبیعی را قرار دهند.

6. وراثت
برخی از 
لکه های پوستی قرمز روی پوست از بدو تولد بر روی پوست وجود دارند و کمرنگ کردن و از بین بردن آن ها کمی دشوار تر است. البته بیشتر این لکه های پوستی هم با کمک جراحی از بین می روند.

آموزش دوره های پوست و مو و زیبایی ویژه بیوتی تراپیستها توسط" آقای دکتر جورقانیان"برای بهره مندی ازخدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 05 آبان 1395 - 13:36:23
متشکرم از مطالب مفیدتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: