چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 05:44:26

فواید وکس صورت

از بین بردن موهای زائد

موم انداختن صورت

 

وکس صورت

موم انداختن یا وکس صورت یکی از روش های از بین بردن موهای زائد با استفاده از ماده ای به نام موم یا wax است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب در مورد فواید وکس صورت صحبت شده است.

فواید وکس صورت

وکس کردن فرایندی است که وقتی به درستی انجام شود، می تواند هفته ها صورت شما را نرم و عاری از مو کند. علم مرتبط با آرایشگری بیان می کند در حالی که وکس کردن راحت و موثر است، می تواند روزنه های پوست را برای ورود انواع عفونت ها و باکتری های پوستی باز کند. قبل از انجام این کار باید به دنبال آرایشگاهی باشید که متخصص وکس داشته باشد و بعد از وکس صورت از ماسک ها و کرم های مناسبی استفاده کند. اگر عمل وکس صورت اصولی و درست انجام شود، شما نتیجه مطلوبی را به دست خواهید آورد.
وقتی شما به جای وکس کردن از سایر روش های اصلاح صورت استفاده می کنید، مشاهده خواهید کرد که موها از ریشه کنده نمی شوند و مجددا وقتی موها رشد می کنند، تیز و زبر شده اند. در حالی که وکس کردن موها را از ریشه در می آورد و بعد از چندین هفته، مشاهده خواهید کرد که رویش مجدد مو بسیار نرم است.
با وکس کردن شما از مرتب بودن و نداشتن مو یا پرز در صورت خود مطمئن هستید و می دانید که هفته ها طول می کشد تا مو دوباره رشد کند. در صورتی که اطراف ابروهای شما هم وکس شود، مشاهده می کنید که شکل ابروهای شما چقدر زیباتر می شود و با روشن شدن پوست اطراف ابرو، خط ابروی شما مشخص تر می شود. البته قابل توجه است که برای نقاط حساس صورت مثل زیر پلک ها و پشت لب، باید وکس با احتیاط انجام شود.

 

چه کسانی نباید وکس انجام دهند

  • معمولا افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد جوش هستند، نباید از وکس، موم، شمع و... برای موزدایی صورت استفاده کنند، چون به پوست ضربه سطحی وارد شده و همچنین ضربه به پیاز مو، می‌تواند احتمال جوش زدن را افزایش دهد و از طرفی هم فرد دچار آکنه‌ شود.
  • افرادی که به هر دلیلی از ترکیب‌ های رتینوئید به ‌عنوان لایه‌ بردار یا داروی اکوتان برای درمان آکنه استفاده می ‌کنند، باید از وکس خودداری کنند، چون باعث لایه‌ برداری از پوست می‌ شود. درحالی که با مصرف این داروها پوست نازک ‌تر شده است. از این رو، احتمال بروز عوارض و واکنش آلرژیک بیشتر است.

 

بهداشت وسایل و مواد وکس

 توصیه می‌ شود در انتخاب آرایشگاه دقت کنید، هنگام وکس حتما از وسایل و مواد وکس یک بارمصرف استفاده شود. متاسفانه در اغلب آرایشگاه‌ ها، مقدار موم گیاهی یا پارافین شمعی که تحت ‌حرارت قرار می‌ گیرد، بیش از مقداری است که برای موزدایی از صورت یک فرد لازم است. در حالی که حتما باید برای هر مشتری مقدار کافی موم آب شود و بعد از تمیزکردن، ظرف داخل دستگاه برای مشتری بعد آماده شود.
در غیر این صورت، به دلیل اینکه برای از بین بردن موها، مدام کاردک داخل ظرف می‌شود، استفاده مجدد از همان موم یا حتی کاردک برای فرد دیگر به‌ دلیل آلوده شدن موم ممکن است باعث پخش شدن عفونت‌های ویروسی شود.

 

فاصله زمانی مناسب استفاده از وکس

اغلب افرادی که تمایل دارند موهای صورتشان را با شمع بزدانید، هر یکی دو ماه یک بار باید این کار را انجام دهند نه مکرر. البته ضربه وارد شده به پوست معمولا آنقدر نیست که باعث شل شدن پوست شود.

 

راهکارهای بعد از استفاده از وکس

ممکن است هنگام استفاده از موم و اصلاح با شمع، احساس سوزش و خارش در محل وکس شده پیش آید، بنابراین اگر به هر دلیلی پوست صورت تان بعد از این کار ملتهب و قرمز شد، بلافاصله از کمپرس سرد (گذاشتن کیسه حاوی چند تکه یخ روی صورت) استفاده کنید یا اینکه صورت را با آب سرد برای یکی دو دقیقه بشویید.
توجه داشته باشید موم خیلی داغ نباشد تا پوست را بسوزاند و در صورتی ‌که می ‌خواهید درخانه این کار را انجام دهید، پارافین ‌هایی تهیه کنید که کیفیت خوبی دارند و مرغوب هستند.

 

بند انداختن صورت

یک روش قدیمی است که آرایشگر یک سر نخ را بـا دنـدان گرفــته و سر دیگر را با دست چپ می گیرد، سپس با دست راست خــود قسمت میانه نخ را توسط انگشتان نشانه و میانی خود بصورت یک حلقه در آورده و توسط آن اقدام بـه کندن موهای زائد می کند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

پنجشنبه 01 تیر 1396 - 10:03:43
من ارایشگرم و مارک وکسم کواف هستش میخواستم بدونم چرا مثه نخ میشه و کش میاره ؟؟؟؟
پنجشنبه 01 تیر 1396 - 10:03:12
لطفا اموزش تصویری تمام صورت رو هم بزارید
پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 09:09:27
مثل همیشه عاااالی بود ممنون از سایت خوبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: