دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 - 23:38:15

آموزش فر کردن مو با اتو-اصول فر کردن مو

اصول آرایش مو با اتو

آموزش فر کردن مو با اتو

 

 

روش های آرایش مو در هر فرهنگی در طول تاریخ وجود داشته است ، اما در نیمه دوم قرن نوزدهم روش های گرمایشی ازجمله میله های داغی که توسط مارسل گراتو برای فر کردن مو ابداع شده بود ، بوجود آمد .

بعدها ، از شانه های داغ و اتوهای مسطحی برای صاف کردن موهای فر و مجعد استفاده می شد . این روش ها موثر بودند اما اقلب سبب آسیب به موها می شدند . خوشبختانه ، پیشرفت ها همچنان ادامه داشته است .

امروزه ، ما لوازم گرمایشی مخصوصی برای حالت دادن مو ها در اختیار داریم که برای صاف کردن مو بدون آسیب رساندن به آن طراحی شده اند .

همچنین محصولاتی وجود دارد که  طی این فرایندها از مو مراقبت می کند. اتوهای فر کننده با اندازه  و اشکال مختلف و همچنین اتوهای صاف که می توانند موها را طی چند دقیقه صاف و ابریشمی  کنند در دسترس هستند. با این ابزار شما می توانید هر مدلی را چه فر و چه صاف  روی موهای طبیعی ایجاد کنید در این روش فرهای کاملاٌ طبیعی به مو می دهیم با دوام بسیار بالا.

اما پیش از استفاده از این وسایل باید قواعد مهمی را بدانید تا بهترین نتیجه همراه با کمترین آسیب به موها دست یابید. برای حالت دادن مو با ابزار گرمایشی از اصول زیر پیروی کنید:

قانون شماره 1: همیشه فرایند حالت دهی با ابزار گرم را بر روی موهای تمیز و خشک انجام دهید. در صورت امکان، قبل از حالت دادن مو باید موها را باشامپو و نرم کننده ای که رطوبت بالایی دارند بشویید. بعلاوه ، پس از این مرحله از اسپری نرم کننده استفاده کنید تا طی این فرایند از موها محافظت کند.

باقیمانده های ژل ، موس ، و یا اسپری که از جلسات قبل بر روی مو باقیمانده اند تنها سبب خشکی ، زمختی و برخی آسیب های دیگر به مو می شود، بنابراین شستن موها پی از حالت دادن مو ضروری است .

قانون شماره 2: از ابزارهای با اندازه مناسب برای موهای خود استفاده نمایید.اگر بلندی موهایتان تا شانه است ، از اتوی صافی که صفحات آن باریکتر است استفاده نمایید. البته اتوهای پهن تری نیز وجود دارد اما مناسب اشخاصی هستند ک موی بلندتری دارند. برای یک خانم با قد موی متوسط، هرچه وسیله کوچک تر باشد، سبک تر است و بهتر درون دست قرار می گیرد.

قانون شماره 3:مو را به لایه های کوچک تقسیم کنید و از میزان گرمای مورد نیاز برای صاف کردن مو استفاده نمایید. بسیاری از خانم ها اتوی صافی می خردند و از این شکایت می کنند که خوب کار نمی کند.معمولا این بدان خاطر است که مو را به تکه های بزرگ تقسیم می کنند. اگر بخواهید تکه ی بزرگی از مو را یک دفعه اتو کنید، گرما به طور نامساوی به مو می رسد یعنی موی مجاور با صحفات داغ بیشترین گرما را دریافت می کنند در حالیکه موهای میانی گرمای زیادی نمی گیرند. بعلاوه ، اگر بخواهید تکه ی بسیار کلفتی از مو را بواسطه نگه داشتن اتو برای مدت زمان بیشتری بر روی مو، صاف کنید، تنها لایه های خارجی مو گرمای زیادی دریافت کرده و آسیب می بینند.

همچنین اگر اتو را برای مدت زمان زیادی بر روی یک قسمت نگه دارید، ممکن است مو آسیب دیده بسوزذ . اگر از میزان گرم شدن اتو مطمئن نیستند،با کاغذ همیشه گرمای اتو را بسنجید . تکه کاغذ خیسی را بین صفحات اتو قرار دهید. اگر اتو دمای مناسبی داشته باشد، رطوبت کاغذ تبخیر شذه بی آنکه بافت کاغذ را آسییب برساند . اگر آثاری از سوختگی یا تغییر رنگ بر روی کاغذ مشاهده کردید، دمای اتو را پیش از استفاده کمتر کنید .

مو را به قطعاتی با اندازه ی صفحات اتو تقسیم کنید. ضخامت این تکه ها نباید بیش از نصف پهنای صفحات اتو باشد . با انتخاب قطعات کوچک و باریک می توانید گرما را به طور مساوی به قسمت های مو برسانید و در دفعات کمتری مو را صاف کنید.

قانون شماره 4: مقداری ماده ی حالت دهنده به کار برید تا ماندگاری حالت مو را به حداکثر برسانید. با کمی اسپری زدن به مو ( یا مقداری ژل و موس در هنگام خشک شدن مو ) می توانید ماندگاری بیشتری به حالت مو بدهید. این یکی دیگر از دلایل شستن مو با شامپو و نرم کننده است ، چرا که زدن مواد به مویی که از قبل بر روی آن مواد وجود داشته بی شک سبب انباشت مواد بر روی مو میگردد.

قانون شماره 5:بهترین روش آنست که تصور کنید انگار ربانی را فر می دهید. وقتی که صفحات داغ اتو را روی تکه ای از مو می گذارید ، آنرا حدود 45 درجه بچرخانید و به سمت پایین بکشید . هرچه آنرا به سمت پایین تر می برید، مچ خود را همچنان در آن حالت نگه دارید به طوریکه وقتی به انتهای مومی رسید، اتو به حالت برعکس می شود.

 

شما نمی توانید با این روش مو را کاملاً فر کنید ، بلکه تنها فری ملایم را ایجاد خواهید کرد. این تکنیک برای موهای لایه لایه (Layered ) که  می خواهید انتهای مو به سمت بیرون برگردد و یا فر ملایمی به سمت داخل داشته باشد بسیار مناسب است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (16)

پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 20:41:07
سلام من عاشق این رشته هستم لطفا راهنماییم کنید که پیشرفت کنم باتشکر از شما
سلام.ممنون از اموزشتون همشون خوب بودن.
اونقدرباعلاقه سعی می کنم یاد بگیرم و اونقدر تمرین میکنم تا اون مدل رو راحت بزنم توی این یک سال خیلی پیشرفت کردم ولی شنیون های شما خیلی زیباست خواهش میکنم آموزش های بیشتر ی بگذارید با کمال تشکر از شما
چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 07:37:52
ممنون خیلی خوب بود
سلام کتایون عزیز بله آموزش گروهی و خصوصی هم داریم شما جهت اطلاع از کلاسهای آموزشی می توانید با این شماره تماس حاصل فرمایید 09354060298
13671362 ، متشکرم از حسن نظر شما ، این نوع آموزش را هم در سایت آموزش میدهیم
سلام خانم فرزانه جمالی متشکرم از حسن نظر و توجه شما
سلام مینای عزیز ممنون از دقت و حسن نظر شما

نظرات دیگر (6)

سلام مرسی جالب بود
شنیونهاتون واقعا قشنگه
منم انجام دادم خیلی فرش خوشگل میشه
آیاشما آموزش هم میدهید
مرسی فرش خوشگل میشه
خیلی ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: