سه شنبه 23 مرداد 1397 - 08:45:47

رنگ کردن موی سفید

 

 

پیگمنت تراپی در رنگ مو

ریموو کردن رنگ مو

 

 بسیاری از خانم ها بابت سفید شدن مو نگران هستند چراکه برخی اوقات حتی با رنگ مو هم نمیتوان سفیدی مو را پوشاند. برای اینکه بتوانید موهای سفید را حتی با رنگ های روشن هم پوشش دهید بهترین کار این است که از روش پیگمنت تراپی استفاده کنید. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب روش پوشش دهی کامل موهای سفید با روش پیگمنت تراپی را آموزش میدهیم.

 

 

دانه دادن یا  دانه مصنوعی دادن به مو چیست؟

 

گاهی پیش می آید که موی مشتری کاملا سفید و یا کاملا دکلره شده باشد. در این حالت از طریق رنگ های گرم مانند شکلاتی ، کاکائویی ، مسی ،دارچینی ، عسلی یا حتی ماهاگونی به مو رنگدانه می دهیم . دلیل این کار این است که موی سفید تمام پیگمنت های خود را از دست داده است و رنگ پذیری ندارد و با دادن دانه مصنوعی به رنگ پذیری آن کمک میکنیم.

 در این روش مقدار رنگ خیلی بیشتراز حمام رنگ می باشد و میزان آب خیلی کمترازحمام رنگ است و فقط از چند قطره اکسیدان در این روش استفاده میشود. این ترکیب به مدت بیست دقیقه روی موها می ماند و سپس رنگ انتخابی روی همون پایه گذاشته می شود.

در روش حمام رنگ از رنگهای خنثی از پایه چهاراستفاده می شود. در این ترکیب به میزان یک الی پنج سانت اکسیدان استفاده شده  و چهار برابر میزان رنگ ، از آب استفاده میشود. این ترکیب حدود ده دقیقه بر روی موها گذاشته و سپس آبکشی میشود.

 

پیگمنت تراپی مو چیست؟

 

برای افرادی که موهای سفید دارند (درصد سفیدی مهم نیست) رنگ انتخابی مشتری را انتخاب میکنیم. مثلا اگر مراجع  رنگ موی 6 دودی را انتخاب کرده است، رنگ شماره 6 فوق طبیعی را انتخاب میکنیم و با آب مقطر ترکیب میکنیم و روی سر مراجع  میزنیم.  بیست دقیقه صبر میکنیم و سپس رنگ را فقط پاک میکنیم و آن را نمی شوییم. در مرحله بعد همان رنگ 6 دودی را با اکسیدان 6 درصد به موی فرد میزنیم. به این روش پیگمنت تراپی گفته میشود. اگر رنگ انتخابی مشتری روشن تر بود باید دو شماره روشن تر از رنگهای طبیعی فوق استفاده کنیم و سپس همان رنگ روشن را با اکسیدان ضعیف روی مو بگذاریم.

 

ریموور رنگ مو چیست ؟

 

ریموور مو در حقیقیت بیرنگ کننده مو و از بین برنده رنگهای قرمز و مشکی است.

ریموور  که در دو فاز 1 و 2 تولید شده و برای از بین بردن رنگ موی سیاه و قرمز که در اثر تکرار زیاد نمی توان آنها را روشن کرد، مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از خصوصیات بارز این مواد، قابلیت استفاده مکرر از این محصول جهت از بین بردن مواد حاصل از رنگ کردن مو می باشد که حتی در یک روز می توان 3 الی 4 بار بدون سوختگی موها استفاده کرد.

 

استفاده از روش پیگمنت تراپی برای پوشاندن سفیدی موها

 

روش استفاده از ریموور رنگ مو

 

ازریموور فاز 1 و 2 به نسبت مساوی حدود 300 میل در کاسه پلاستیکی ریخته و بر روی قسمتهای تیره مو استفاده شود. بعد از 45 دقیقه موها را 2 بار شامپو کنید. از مصرف این محصول بر روی موهای طلایی اجتناب کنید.

دکاپاژ و ریموور دارای کارایی یکسانی دارند و هردو عمل رنگبری را بر روی مو انجام میدهند. باید  یادآور شد که

کارایی شامپو شیمیایی کمی متفاوت می باشد و در حقیقت اثر کمتری نسبت به دکاپاژ و ریموور دارد و ضعیف تر است . گاهی ممکن است موها را رنگساژ کرده باشیم و رنگ حاصله کمی تیره تر، شده باشد. در این مواقع از شامپو شیمیایی استفاده می شود.

قابل ذکر است که شامپو شیمیایی با پودر دکره ترکیب میشود ولی دکاپاژ با پودر دکلره ترکیب نمیشود.چند نوع پودر دکاپاژ وجود دارد که یکی از انواع آن بوستر است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: