شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 12:42:52

آموزش 5 مدل سایه چشم مجلسی

آموزش مدل های مختلف آرایش چشم

رنگ سایه چشم متناسب با رنگ پوست

 

آموزش آرایش چشم


چشم ها دریچه نفوذ به قلب دیگران هستند؛ بنابراین هر چه مانند یک حرفه ای بتوانید سایه چشم بزنید، جذابیت این بخش از چهره خود را بیشتر خواهید کرد و راه نفوذ به قلب دیگران را هموارتر خواهید ساخت. اگر قادر به آرایش حرفه ای چشم های خود نیستید، اصلا نگران نباشید. ما در مطلب آموزش 5 مدل سایه چشم مجلسی، مدل های آرایش چشمی را برایتان در نظر گرفته ایم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.

راه های زیادی برای کشیدن سایه چشم وجود دارد: از انواع سایه های مات و براق و همچنین براش های متفاوت گرفته تا به کارگیری نوک انگشتان و بسیاری از جزئیات دیگر که ساعت ها ممکن است طول بکشد. امّا به محض اینکه حرفه ای شدید، تمام تکنیک ها را با موفقیت انجام خواهید داد. مطمئن باشید پس از یادگیری و اجرای دقیق این مراحل، از انجام آن لذت خواهید برد. تنها رمز موفقیت برای حرفه ای شدن "صبوری" است، اگر شما دوست دارید آرایش چشم را به نحوی شایسته بیاموزید، قدم اول یادگیری کشیدن سایه چشم است. وقتی به خوبی یاد گرفتید، می توانید چشمانتان را با استایل منحصر به فرد و متناسب با شخصیت تان آرایش کنید.


ابزار لازم برای کشیدن سایه چشم

 

براش آرایشی

برای خرید براش های حرفه ای پول خرج کنید، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. داشتن براش های خوب به شما کمک می کند تا سایه زدن و مدل دادن به آن برای شما آسان و بسیار حرفه ای تمام شود. شما با داشتن براش های مناسب، می توانید سایه ها را به شکلی نرم و بدون ایجاد خط رنگ بیش از حد، روی چشم ها استفاده کنید. انتخاب براش مناسب، ممکن است مشکل باشد؛ زیرا براش، انواع بسیاری دارد. بنابراین با براش های معمولی تر شروع کنید و سایه را روی چشم کار کنید، رفته رفته که با تجربه تر شدید، انواع مناسب براش را تهیه کنید.

براش پوشاننده کل چشم: برای پوشش رنگی روی کل چشم و یکنواخت کردن رنگ پس زمینه، از این براش میتوان استفاده کرد تا به راحتی و در زمان کمتری بتوان آرایش چشم را انجام داد.

براش ترکیب کننده گرد: به این نوع براش "براش گنبدی" نیز می گویند؛ زیرا شکل آن به گنبد شباهت دارد. این براش برای کسانیکه دوست دارند، آرایش چشم اسموکی را بیاموزند و حالت دودی و محو به چشم بدهند، کارایی بالایی دارد. از این براش در چین پلک و برای محو کردن خط چشم، بیشتر استفاده می شود. این نوع براش برای یک کیت آرایشی ضروری است تا حرفه ای تر سایه بزنید.

براش خط چشم گرد یا تخت: از هر دو این براش ها، می توان برای خط چشم و یا ترکیب کرم ها یا ژل هایی که به عنوان خط چشم به کار می روند، استفاده کرد. داشتن براشی که بتوان برای خط چشم استفاده کرد، مهم است، بنابراین آن را در کیت آرایشی خود قرار دهید.
اگر شما تازه کار هستید، بهتر است یک بسته از انواع براش ها را تهیه کنید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد به شما پیشنهاد می کنیم، این مجموعه براش ها را از محلی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن ها را روی پوست و پلک خود تست کنید تا از خرید خود اطمینان یابید.

 

لوازم مورد نیاز برای آرایش چشم

 

پرایمر و کانسیلر

بهتر است پوست را قبل از سایه زدن با پرایمر آماده پذیرش آرایش کنید تا درخشندگی سایه برای مدت طولانی حفظ شود. می توانید از کانسیلر هم برای آماده سازی پلک استفاده کنید. وقتی کارتان در این قسمت تمام شد، آماده سایه زدن هستید.

سایه چشم مناسب

انتخاب سایه متناسب با رنگ پوست ممکن است سخت باشد؛ چرا که تنوع محصولات سایه از نظر جنس و رنگ بسیار زیاد است. زمان انتخاب و خرید سایه چشم به این نکته توجه داشته باشید که برای شروع باید از رنگ های پایه استفاده کنید. پالت های سایه چند رنگ هم بسیار کاربردی هستند؛ چون یک طیف رنگی روشن به تیره را به شما می دهند و کار با آنها ساده است.


آموزش سایه چشم لایت


امروزه آرایش چشم و صورت لایت بسیار رواج دارد. از این مدل آرایش چشم می توانید در انواع مجالس و مهمانی ها استفاده کنید. برای این کار ابتدا با استفاده از یک رنگ نزدیک به پوست، بیس سایه چشم را بزنید و آن را متناسب با فرم چشم ها، کمی امتداد دهید. سپس یک رنگ قهوه ای روشن برداشته و کل پلک بالا را به آن آغشته کنید. در صورتی که تمایل به میکاپ شاین داشته باشید، می توانید از یک رنگ طلایی یا هلویی متالیک استفاده کرده و قسمت میانی پلک بالا را به آن رنگ در آورید. در صورتی که تمایلی به میکاپ شاین ندارید، استفاده از یک رنگ روشن مات نیز می تواند جلوه زیبایی را رقم بزند.
یک رنگ سایه استخوانی ترجیحا شاین برداشته و گوشه داخلی چشم های خود را به آن آغشته کنید. جهت ایجاد یک هارمونی زیبا می توانید از رنگ هایی که در پلک بالا استفاده کرده بودید، زیر پلک پایین نیز بزنید. در آرایش لایت بهتر است خط چشم خود را نازک و بدون دنباله بکشید. همچنین می توانید از مژه مصنوعی تکه ای استفاده کنید. جهت افزایش جلوه چشم ها، کافیست ریمل خود را چند بار روی مژه ها بکشید.

 

آموزش آرایش چشم لایت


آرایش چشم اسموکی


آرایش چشم اسموکی یکی از بهترین گزینه ها برای آرایش شب است. همچنین تناسب بسیاری با چشم های ریز و به رنگ قهوه ای و فندوقی دارد. برای زدن سایه چشم اسموکی کافیست درب پالت سایه چشم  خود را باز کنید و دو یا سه رنگ از تیره ترین رنگ هایی که دارای تناژ مشابهی هستند را انتخاب نمایید. روش زدن سایه چشم اسموکی بدین صورت است که روشن ترین رنگ در گوشه داخلی پلک بالای چشم زده می شود و هر چه به سمت گوشه خارجی چشم ها نزدیک می شویم، به ترتیب از رنگ های تیره استفاده می کنیم. البته قانون دیگری برای زدن سایه چشم اسموکی وجود دارد و آن سایه زدن کل پلک بالایی چشم به رنگ تیره مانند دودی، قهوه ای تیره و سورمه ای است. در این صورت بهتر است کمی به سایه خود دنباله داده و امتداد آن را تا پلک پایین نیز ادامه دهید. استفاده از خط چشم های کشیده در این نوع آرایش چشم مجاز است. همچنین می توانید از مژه مصنوعی یک سره و پرپشت نیز استفاده کنید. استفاده فراوان از ریمل را هم فراموش نکنید.

 


سایه چشم ساده و شیک


امروزه اغلب خانم ها تمایل دارند از آرایش ساده و شیک استفاده کنند تا سن شان کمتر جلوه دهد و همچنین جذابیت چهره طبیعی خود را نیز حفظ کنند. از این رو بر آن شدیم تا مراحل کشیدن سایه چشم ساده و شیک را خدمتتان ارائه دهیم. ابتدا با استفاده از پرایمر، تمام قسمت های پلک و پشت چشم را پوشش دهید. سپس با کمک یک رنگ سایه چشم طبیعی و همرنگ با پوست، کل پلک را با آن پوشش دهید. این کار را می توانید با نوک انگشت یا قلم مو انجام دهید. برای کشیدن سایه چشم بعد از زیرسازی، بهتر است روشن ترین رنگ سایه را انتخاب کنید. همچنین می توانید از سایه چشم براق یا هایلایت نیز استفاده کنید.
در مرحله بعد از سایه چشمی استفاده می کنیم که تیره تر از رنگ سایه قبلی باشد. توجه داشته باشید که انتخاب سایه با رنگ تیره باعث می شود چشم ها دارای بعد و جلوه خاصی شود و پلک ها زیباتر به نظر برسند. از سایه تیره در قسمت بالای پلک و جایی که پلک چشم به صورت عمیق و چین خورده است، استفاده می شود. در مرحله بعد نیز از سایه تیره استفاده کنید و آن را در قسمت بیرونی چشم ها بکشید. هر چه رنگ های به کار برده شده در سایه چشم طبیعی باشد، آرایش چشم نیز زیباتر خواهد شد. بعد از کشیدن سایه چشم، از ریمل استفاده کنید تا مژه ها زیباتر به نظر برسند. در صورت تمایل می توانید از مژه مصنوعی برای میکاپ چشم ساده و شیک خود استفاده کنید.
پس از کشیدن سایه چشم بهتر است آن را به خوبی فید کنید. فید کردن سایه چشم یک مهارت است که می توانید از براش های آرایشی برای انجام آن استفاده کنید. بدین صورت یک یک براش آرایشی سرگرد برداشته و مرز بین رنگ های سایه را به خوبی محو نمایید. در فید کردن سایه چشم بهتر است روی پلک و لبه های چشم را به صورت حرکات رفت و برگشتی انجام دهید تا رنگ سایه چشم شما یکنواخت به نظر برسد. توجه داشته باشید که حین انجام این کار هیچ فشاری روی پلک چشم ها وارد نشود. برای محو کردن سایه چشم در قسمت بالایی پلک نیز باید فید کردن را به صورت حرکت رفت و برگشتی انجام دهید. برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم نیز می توانید از حرکات چرخشی استفاده نمایید و این حرکت را باید به صورت دایره های نزدیک و کوچک انجام دهید تا رنگ سایه ها به خوبی با هم فید شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ بین دو سایه چشم از بین برود.

 

آموزش آرایش چشم ساده


آموزش سایه چشم شاین


مزیت سایه چشم شاین این است که در چین و چروک های پوست چشم جمع نشده و ظاهر زیباتر و جذاب تری را به چشم ها می دهد. از سایه چشم شاین می توان برای برجسته کردن پلک چشم نیز استفاده کرد. در آرایش چشم اسموکی می توان از رنگ های تیره تر سایه شاین استفاده کرد تا نمای بیشتری به چشم ها بدهد. روش انجام سایه چشم شاین بدین صورت است که ابتدا بیس سایه را روی پلک بالایی چشم ها بزنیم. برای زدن بیس سایه می توانید از یک رنگ طبیعی از سایه مات استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ سایه بیس را متناسب با سایه اکلیلی که قصد زدن آن را دارید، انتخاب نمایید. پس از این که سایه بیس را زدید، سایه شاین را متناسب با فرم چشم ها اجرا کنید. برای کشیده نشان دادن فرم چشم ها و افزایش زیبایی سایه چشم شاین می توانید از خط چشم کشیده استفاده نمایید. همچنین لنزهای رنگی و استفاده از مداد چشم سفید در داخل پلک پایین چشم نیز می تواند جلوه آرایش شما را دو چندان کند. استفاده از مژه مصنوعی و ریمل را نیز فراموش نکنید.

 

آموزش آرایش چشم شاین


آموزش سایه چشم تک رنگ


اگر به مهمانی دعوت شده اید و زمان کافی برای آرایش چشم حرفه ای ندارید، انتخاب سایه چشم تک رنگ یکی از بهترین گزینه ها است. با سایه چشم تک رنگ نه تنها در زمان خود صرفه جویی کرده اید، بلکه جذابیت طبیعی چشم های خود را نیز حفظ نموده اید. برای این کار کافیست پالت سایه چشم خود را باز کنید و یک رنگ به سلیقه خود و با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ لباس انتخاب نمایید. حتی می توانید جهت افزایش جلوه سایه چشم تک رنگ، آن را از نوع شاین یا متالیک نیز انتخاب کنید. نکته ای که در زمان استفاده از سایه چشم تک رنگ وجود دارد، پرپشت نشان دادن مژه ها است. سعی کنید از فرمژه استفاده کنید و پس از آن ریمل بزنید. چند ثانیه صبر کنید و زمانی که ریمل به طور کامل خشک نشده است، دوباره ریمل بزنید. این کار باعث می شود مژه ها پر تر به نظر برسد.

 

آموزش آرایش چشم تک رنگ


انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست


چنانچه رنگ سایه خود را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید، جذابیت و جلوه چشم ها چند برابر خواهد شد. در ادامه رنگ هایی که متناسب با رنگ پوست هستند، مورد بررسی قرار می گیرند.

رنگ سایه متناسب با پوست تیره

افرادی که دارای پوست تیره هستند، بهتر است از سایه های با تناژ روشن تر نسبت به پوست خود استفاده کنند. استفاده از سایه طلایی و نقره ای نیز به این افراد پیشنهاد می شود.

رنگ سایه متناسب با پوست روشن

افرادی که دارای پوست روشن هستند، می توانند رنگ های تیره را در گوشه خارجی پلک و رنگ های روشن را روی پلک و گوشه داخلی چشم به کار ببرند.

 

انتخاب سایه چشم متناسب با رنگ پوست

 

رنگ سایه متناسب با پوست گندمی

افراد دارای پوست گندمی، هیچ گونه محدودیتی در استفاده از رنگ های سایه چشم ندارند و می توانند با توجه به رنگ مو یا سلیقه خود، رنگ متناسب را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.


 

در مطلب آموزش 5 مدل سایه چشم مجلسی، به بررسی مدل های مختلف آرایش چشم پرداختیم. همچنین لوازم مورد نیاز برای آرایش چشم و نکات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

پنجشنبه 09 خرداد 1398 - 22:27:00
مفید بود.ممنون
جمعه 03 خرداد 1398 - 02:54:27
اصلا خوب نبود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: