جمعه 10 خرداد 1398 - 08:01:49

آموزش تاتو حنا

روش تهیه حنای خانگی

طرح های زیبایی از تاتو حنا

 

آموزش تاتو حنا


یکی از بهترین روش های زیباسازی پوست بدن که از گذشته تاکنون رواج داشته است، تاتو حنا است. این تکنیک به دلیل داشتن مزایایی همچون موقتی بودن، خواص سلامتی و جذاب بودن، نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. در مطلب آموزش تاتو حنا از وب سایت رژلب قصد داریم به نحوه درست کردن حنا و آموزش گذاشتن آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

تاتو حنا چیست؟


تاتو حنا یا مهندی (Mehndi)، نوعی نقاشی روی پوست بدن به خصوص دست ها و پاها است که از دیرباز در کشورهای هند و پاکستان رواج داشته است. هنوز هم در کشورهایی نظیر هند، مصر و پاکستان از این روش برای جشن های مذهبی و مراسم های عروسی استفاده می کنند. تاتو حنا از گذشته تا کنون، جزء زینت زنان شهرهای جنوبی ایران نیز می باشد. امروزه طرح های جدیدی از تاتو حنا عرضه شده اند که حتی مورد توجه دختر خانم های جوان در اقصی نقاط جهان نیز قرار گرفته اند. معمولا برای نقش زدن این طرح ها از حنای سیاه استفاده می شود.


حنای سیاه چیست؟


حنای سیاه در واقع نوعی پودر حنای تجاری است که با استفاده از چند ماده شیمیایی، به رنگ تیره درآمده است. جالب است بدانید که از این نوع حنا برای رنگ کردن موها نیز استفاده می شود و از آن جایی که رنگ زرد و نارنجی از خود به جای نمی گذارد، معمولا مورد استقبال بیشتری نیز قرار می گیرد. در تولید حنای سیاه از ماده شیمیایی به نام پارافنیل ندیامین استفاده می شود که در تیره کردن آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. وجود این ماده در حنای سیاه برای رنگ کردن مو چندان مشکل ساز نخواهد بود؛ اما زمان استفاده روی پوست، ممکن است با برخی واکنش های التهابی نظیر خارش، سوزش، لکه های پوستی و حتی بروز زخم همراه باشد.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه حنا


برای تهیه حنا به 100 گرم حنای گیاهی، دو عدد لیموترش تازه، مقداری شکر، چهار بسته چای کیسه ای، چهار قاشق چایخوری پودر قهوه، نیم لیتر آب نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، کیسه نایلون، یک لنگه جوراب، کمی پنبه، قلمو، قیف، بطری و دستکش نیز دم دست داشته باشید.

 

 

طراحی بدن با حنا

 


روش تهیه حنا برای آموزش تاتو حنا


ابتدا باید حنای خریداری شده را به خوبی الک کنید و این کار را آنقدر انجام دهید تا پودر کاملا یکسانی به دست بیاید. سپس یک ظرف مناسب تهیه کرده و آب، آب لیمو ترش، چای، شکر و قهوه را به مدت یک ساعت با دمای پایین روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از این که محلول به جوش آمد، حنا را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
پس از این که مواد ترکیبی را به خوبی جوشاندید، آن را به مدت یک روز در دمای اتاق قرار دهید تا به خوبی رنگ بگیرد. در ادامه آموزش تاتو حنا ابتدا پوست محلی که قصد دارید حنا بگذارید را به خوبی شستشو دهید. سپس، حنایی که از قبل تهیه کرده بودید را در داخل یک قیف بریزید و آماده طراحی شوید.
استفاده از قیف به شما کمک می کند که تاتو حنا را راحت تر و سریع تر انجام دهید. البته سر خروجی قیف را به درستی تنظیم کنید تا حنا نه خیلی کم و نه خیلی زیاد خارج نشود. پس از این که تاتو حنا را با توجه به سلیقه و توانمندی خود انجام دادید، باید مد زمان 30 دقیقه صبر کنید تا حنا خشک شود. پس از گذشت این زمان، حنا خشک شده و از پوست جدا می شود. ممکن است رنگ ابتدایی طرح شما نارنجی باشد، اما نگران نباشید پس از گذشت یک شبانه روز، تیره خواهد شد.
هر چه بگذارید حنا بیشتر روی پوست بماند، رنگ بیشتری در پوست نفوذ خواهد کرد و در نتیجه، مدت زمان بیشتری هم طول می کشد تا از روی پوست پاک شود. واکنش های حساسیتی به حنای طبیعی، به خصوص زمانی که برای مدت زمان زیادی روی پوست قرار می گیرد، بسیار نادر بوده و در صورت بروز، همراه با خارش و قرمزی خواهد بود. برای کسب اطمینان از عدم وجود حساسیت نسبت به حنا، می توانید مقداری از آن را روی ناحیه داخلی ساعد تست کرده و در صورت عدم ایجاد نشانه ای از التهاب و خارش، آن را مورد استفاده قرار دهید.


ایده های طراحی در آموزش تاتو حنا


این روزها، طراحی با حنا به نوعی هنر تبدیل شده است و هر روزه نیز ایده های تازه ای خلق می شود. طراحی های حنا معمولا روی دست یا پا اجرا می شوند؛ اما طرح های بسیار دیگری نیز برای سایر نقاط بدن وجود دارند.حتی برخی برندهای آرایشی با گرفتن ایده از این طرح ها، اقدام به تولید برچسب ها و شابلون های طراحی تاتو حنا کرده اند که کار نقش زدن را بسیار راحت تر کرده است. پیش از مصرف حنا اطمینان حاصل کنید که به آن حساسیت ندارید.

 


10 نقش زیبای حنا



ده طرح زیبا از مهندی را همراه با توضیحاتی از آن در ادامه مطالعه می کنید:

طرح اول آموزش تاتو حنا

 

این نقش حنا مدرن معمولا برای مراسم های ساده تر از عروسی روی دست زده شده و در آن کف دست، منقش به طرح های زیبایی می شود. در این طراحی قسمت کوچکی از دست خالی باقی می ماند و در برخی قسمت ها جزئیات زیاد و در دیگر قسمت ها، جزیئات کمتری مشاهده می شود. این نقش حنا در عین سنتی بودن، شکل مدرنی داشته و به خصوص برای دخترخانم ها مناسب است.

طرح دوم آموزش تاتو حنا

 

این طراحی نیز زیبا و خاص است و در آن انگشت ها و بخشی از کف دست تزئین می شوند. این درحالی است که قسمت زیادی از مرکز دست خالی می ماند.

طرح سوم آموزش تاتو حنا

 

نقش حنا بر روی پاها نیز بسیار زیباست و به خصوص برای کسانی که به زیبایی پاهای خود اهمیت می دهند، توصیه می شود. دراین طراحی روی انگشتان پا و بخش از روی پا طراحی شده و قسمتی از روی پا خالی مانده تا شکل جذاب تری به طراحی بدهد. این نوع نقش حنا به خصوص روی پای عروس خانم ها به کار می رود.



طرح چهارم نقش حنا

 

طرح گل های ریز و درشت در کف دست معمولا در طراحی حنا رواج دارد. به خصوص اگر این گل ها در اندازه های مختلف بوده و برخی در مرکز دست و برخی در گوشه های آن قرار گیرند. البته لازم به ذکر است که در این طراحی، وسط کف دست، مرکز توجه طراحی بوده و به همین دلیل نیز طراحی این قسمت با دقت بیشتری انجام شده است. همچنین روی انگشتان نیز طرح های ظریف تری کشیده شده است.

طرح پنجم نقش حنا

 

این نقش حنای زیبا که هم کف دست و هم روی دست را گرفته است، تراکم بالایی نداشته و طرحی ساده و در عین حال زیباست. در این طراحی علاوه بر طراحی کامل انگشتان، بخش هایی از کف دست و روی آن با حنا پوشانده شده اند و بخش های دیگر خالی مانده اند. همچنین وسط کف دست نیز منقش به یک گل بزرگ زیبا شده است.

طرح ششم نقش حنا

 

یک طرح زیبای دیگر حنا روی پا که در آن از رنگ های مختلف استفاده شده و با کمک اکلیل و سنگ های تزئینی، طرح بسیارزیبایی به وجود آمده است. این نوع طراحی رنگی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و فضاهای خالی موجود در طراحی نیز جذابیت بیشتری به آن داده اند. چنین طراحی رنگی و با جزئیاتی معمولا روی پای عروس خانم ها به کار می رود.

 


 

طرح هفتم نقش حنا

 

در این نقش حنا،  ترکیبی از طاووس، گل و برگ های این گل ها استفاده شده و همان طور که دیده می شود، مانند طرح های قدیمی تر کل دست بدون هیچ فضای خالی پوشانده شده است. این نقش حنا از مچ دست شروع شده و تا نوک انگشتان ادامه می یابد.


طرح هشتم نقش حنا

 

گل های زیبای به کار رفته در این نقش حنا نیز بزرگ و با فضاهای باز زیادی هستند که نشان دهنده یک طراحی مدرن و جذاب است. در این جا هر دو دست دقیقا مانند یکدیگر طراحی شده و طراحی از مچ دست تا نوک انگشت ها ادامه یافته است.


طرح نهم نقش حنا


این نقش حنای شلوغ برای عروسی ها و مناسبت های سنتی هندی مناسب بوده و در آن جزئیات زیادی روی دست ها به کار رفته است. همچنین روی نوک انگشت ها هیچ طرحی نبوده و جلوه زیبایی به آن داده است.

 

 

طرح دهم نقش حنا

 

در صورتی که از طرح های ظریف و کوچک در کف دستتان لذت می برید، می توانید این نقش حنا را امتحان کرده و طرح گل و برگ های آن ها را روی دست خود داشته باشید.

 

در ادامه تعدادی از طرح های تاتو حنا را برای شما گردآوری کرده ایم که مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 30 آبان 1398 - 14:18:15
خیلی عالی ودوست داشتنی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: