چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 10:30:01

رشد مو

 

راهکارهای افزایش رشد مو

مواد غذایی موثر در رشد مو

 

روش های افزایش رشد مو

 

بسیاری از افراد در آرزوی داشتن موهای پرپشت و افزایش رشد مو هستند و با این که راهکارهای بسیاری را در پیش می گیرند، اما باز هم به نتیجه دلخواه خود دست نمی یابند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به روش های موثر در افزایش رشد مو بپردازیم. با ما همراه باشید.


تغذیه رسانی به ساقه موها


اگر از ضعیف بودن و کاهش رشد مو خود رنج می برید، احتمالا متوجه نازک بودن ساقه موها نسبت به ریشه آن شده اید. دلیل این امر نیز عدم تغذیه رسانی قسمت های پایینی مو است. بهترین راهکار برای مقابله با این مشکل، استفاده از نرم کننده پس از هر بار شامپو زدن موها است. در واقع شما با مصرف نرم کننده، به مسدود شدن کوتیکول های انتهایی موها کمک کرده و از بروز آسیب های احتمالی به آن جلوگیری خواهید کرد. استفاده از نرم کننده در سلامت موها تاثیرگذار بوده و موجب افزایش رشد مو می شود.


شانه زدن مرتب موها جهت افزایش رشد مو


شانه زدن مرتب موها در افزایش رشد مو تاثیر مستقیم دارد؛ چرا که منجر به افزایش خون رسانی کف سر و در نتیجه رشد مو می شود. البته برخی افراد بر این باور هستند که شانه زدن بیش از حد موجب ریزش مو می شود. اگر شما هر شب یک بار موهای خود را شانه بزنید، با این مشکل مواجه نخواهید شد. شانه یا برس مورد  استنفاده در حین شانه زدن موها نیز در رشد مو بسیار موثر است. معمولا شانه های دارای تارهای مصنوعی موجب ایجاد شکستگی در تارهای مو می شوند. توصیه ما به شما این است که به جای استفاده از این برس ها، به سراغ برس های دارای دندانه های چوبی یا برس هایی که از موی خرس ساخته شده اند بروید. برس زدن موها در شب موجب تقویت ریشه موها شده و رشد آن را تسریع می بخشند.


ماساژ موها با روغن گرم جهت افزایش رشد مو


ماساژ دادن موها با روغن گرم نه تنها استرس را از شما دور می کند، بلکه تارهای مو را به خوبی تغذیه می کند. ماساژ موها با روغن گرم موجب افزایش سلامت موها شده و ریزش آن را به حداقل می رساند. برای این کار می توانید از روغن هایی همچون روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن اسطوخودوس استفاده کنید تا درخشندگی موها به طور قابل توجهی افزایش یابد.

 

راهکارهای افزایش رشد مو


عدم پیچیدن موهای خیس داخل حوله جهت افزایش رشد مو


بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از حمام کردن، موهای خیس خود را به داخل حوله می پیچانند تا خشک شوند. اما اطلاع چندانی از آسیب هایی که این کار به موهایشان وارد می کنند، ندارند. موهای خیس بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارد و پیچیدن آن ها به دور حوله باعث می شود تا رشد مو با کاهش مواجه شود. در واقع، در این وضعیت موها با تارهای حوله ای سنگین در اصطکاک قرار گرفته و موجب ریزش آن می شود. در وهله اول سعی کنید حوله را به دور موهای خیس خود نپیچانید و اگر هم موفق به ترک عادت نشدید، به سراغ حوله های میکروفایبر بروید.


روش های افزایش تقویت و رشد مو


روش های بسیاری برای افزایش تقویت و رشد مو وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آبکشی موها با آب پیاز جهت افزایش رشد مو

یکی از رایج ترین روش های درمان خانگی ریزش مو، استفاده از آب پیاز است. برای این کار کافیست آب یک عدد پیاز را بگیرید و با دو قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. اگر بوی پیاز برای شما خوشایند نیست می توانید از یک فنجان آب پیاز برای خنثی کردن آن استفاده نمایید. ترکیب به دست آمده را روی موهای خود بمالید و پس از حدود یک ساعت آبکشی کنید.

 

افزایش رشد مو با پیاز

 

آبکشی موها با چای سبز جهت افزایش رشد مو

چای سبز موجب افزایش تحریک رشد مو می شود و با افزایش متابولیسم که موجب افزایش رشد مو می شود، همراه است. برای افزایش رشد مو با استفاده از چای سبز می توانید دو عدد چای سبز کیسه ای را در دو فنجان آب جوش خیس دهید و پس از سرد شدن، روی پوست و موهای سر ماساژ دهید. این راهکار را یک بار در هفته به کار ببرید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

افزایش رشد مو با چای سبز

 

استفاده از ماسک شیره چغندر جهت افزایش رشد مو

زمانی که کریستال های شکر در طول فرآیند تبدیل چغندر به قند حذف می شوند، شیره ای از آن حاصل می شود که در درمان ریزش مو و پیشگری از سفید شدن زودرس موها بسیار موثر است. چغندر حاوی آهن، منگنز، سلنیوم و مس است که بدن را تشویق به تولید رنگدانه ها می کند. برای کسب بهترین نتیجه می توانید روزی یک قاشق چای خوری سیره چغندر میل کنید و این کار را چند ماه تکرار کنید.

 

افزایش رشد مو با چغندر

 

استفاده از روغن اسطوخودوس جهت افزایش رشد مو

روغن اسطوخودوس در افزایش رشد موها موثر بوده و قادر است رشد سلول ها را بهبود قابل توجهی دهد. علاوه بر این، خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریالی دارد که در بهبود سلامت پوست نیز موثر واقع می شود. برای استفاده از روغن اسطوخودوس کافیست چند قطره از آن را با 3 قاشق چایخوری از روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را مستقیما روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با روغن اسطوخودوس

 

افزایش تقویت و رشد مو با روغن گیاه دم اسب

روغن گیاهی دم اسب حاوی سلسیوم است که در افزایش تقویت و رشد مو بسیار موثر واقع می شود. برای بهره مندی از خواص این گیاه فوق العاده کافیست دو قطره از آن را با دو قاشق چای خوری روغن گیاهی خالص مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه به همان حالت بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با گیاه دم اسبی

 

افزایش رشد مو با مصرف روغن نعناع

روغن نعناع موجب احساس سوزش و سرما در کف سر می شود که افزایش گردش خون را به دنبال دارد. این موضوع در بهبود رشد موها کمک شایانی می کند. برای بهره مندی از این روغن می توانید دو قطره روغن نعناع را همراه با یک روغن دیگر ترکیب کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید حدود پنج دقیقه به همان حالت بماند و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با نعناع

 

افزایش رشد مو با روغن رزماری

اگر تمایل دارید ضخامت موهایتان نیز با رشد قابل توجهی مواجه شود، روغن رزماری را به شما پیشنهاد می کنیم. برای این کار کافیست چند قطره روغن رزماری را با روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید ده دقیقه به همان حالت بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

افزایش رشد مو با رزماری

 

روش های رشد سریع مو با روغن زیتون

یکی از ساده ترین راهکارهای افزایش رشد مو با روغن زیتون، استفاده از این روغن به تنهایی است. فقط کافیست شب ها قبل از خواب مقداری از روغن زیتون را روی کف سر قرار داده و ماساژ دهید. سپس یک کلاه رنگ و مش روی سر بگذارید و بخوابید. صبح روز بعد موهای خود را بشویید و به مرور زمان شاهده رشد موهایتان باشید. بهتر است برای بهره مندی از خواص روغن زیتون، آن را ابتدا گرم کرده و سپس روی سر به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود.
مصرف خوراکی روغن زیتون نیز می توان به افزایش رشد موها کمک شایانی کند. این کار در کاهش تولید هورمون DTH کمک بسیاری می کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب ریخته و چند قطره آب لیمو ترش طبیعی به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به خوبی هم بزنید و سر بکشید. مصرف روزانه این معجون می توانید شما را از شر ریزش مو برهاند.

 

افزایش رشد مو با روغن زیتون

 

رشد سریع مو با روغن زیتون، تخم مرغ و عسل

ترکیب روغن زیتون، عسل و تخم مرغ به دلیل خواص بالایی که دارند، یک گزینه عالی برای مو محسوب می شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین، آهن، فسفر، گوگرد و ید است که در تسریع رشد مو مفید واقع می شود. عسل نیز به حفظ رطوبت مو و پوست سر کمک شایانی می کند. برای بهره برداری از این ترکیب فوق العاده کافیست سفیده یک عدد تخم مرغ را به خوبی جدا کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی کل نواحی مو و پوست سر بزنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت به همان حالت بماند. سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این راهکار را نیز می توانید هر دو هفته یک بار انجام دهید.


تاثیر مزوتراپی در رشد مو


مزوتراپی، یک روش برای رشد مو بدون نیاز به جراحی است. در این روش، مواد مغذی و مواد ضروری به مزودرم و یا لایه میانی پوست می رسد. مزوتراپی مناطق خاصی را  مورد هدف قرارمی دهد تا اثربخشی را با کمترین خطر و عوارض جانبی ایجاد کند. مزوتراپی ممکن است، با برخی از سوزن های کوچک برای تزریق مواد مورد نیاز برای رفع ریزش مو انجام شود. همچنین تکنیک جدیدی، مانند مزوتراپی بدون سوزن وجود دارد که به جای سوزنها از پرتوهای نور استفاده می شود.
مزوتراپی با تحریک فیزیکی و شیمیایی ساختار مو عمل می کند. منظور از تحریک فیزیکی این است که با سوزن، سوراخ های ریزی ایجاد می شود که با روند بهبودی آن ها، کلاژن و الاستین  کاهش می یابد. الاستین و کلاژن، کاتالیزورهای ضروری پوست هستند که به رشد مو کمک می کنند. امّا در تحریک شمیایی ساختار مو، مواد تشکیل دهنده تزریق شده زیر پوست، باعث تحریک ارگانیسم و گردش خون می شوند.

 

افزایش رشد مو با روش مزوتراپی


مواد غذایی تاثیرگذار در افزایش رشد مو


داشتن رژیم غذایی مفید و سالم، تاثیر بسیاری را در افزایش رشد و سلامت موها ایجاد می کند. در ادامه شما را با مواد غذایی موثر در افزایش رشد مو آشنا می کنیم.

آب موثر در افزایش رشد مو

هیدراته شدن بدن یکی از عوامل موثر در سلامت ساختار کلی بدن به خصوص موها است. خوب است بدانید که یک چهارم رشد موها به آب بستگی دارد. در واقع بدون رطوبت مناسب، رشد موها کاهش یافته و موها ضعیف می شوند. آب موجب نرم تر و درخشان تر شدن موها شده و موجب سلامت آن می شود. اگر می خواهید وضعیت بدن و موهای خود را در بهترین حالت ممکن قرار دهید، به شما پیشنهاد می کنیم روزانه حدود 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

 

افزایش رشد مو با آب

 

توت فرنگی موثر در افزایش رشد مو

توت فرنگی نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه نقاط کم موی سر را نیز به خوبی درمان می نماید. توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که تاثیر به سزایی در کلاژن سازی و تقویت دوام موها دارند. مو به وسیله پوشش محافظت کننده ای پوشانده شده که شامل کلاژن می شوند و بدون آن احتمال شکسته شدن افزایش می یابد. اگر می خواهید از شکننده شدن موهای خود جلوگیری کنید، می توانید از توت فرنگی، مرکبات و زغال اخته استفاده نمایید.

 

افزایش رشد مو با توت فرنگی

 

تخم کتان موثر در افزایش رشد مو

اگر می خواهید چربی سر شما طبیعی باشد و از استرس اکسیداتیو هم جلوگیری شود، اسید چرب امگا 3 یکی از بهترین گزینه هاست که می توانید آن را در تخم کتان پیدا کنید. زمانی که از موهایتان به خوبی مراقبت نکنید، شکننده و مجعد خواهد شد. به دنبال آن، شانه کردن موها سخت شده و احتمال بروز ریزش مو یا حتی کچلی را افزایش می دهد. تخم کتان قادر است بافت موها را تقویت کرده و برای سلامت و زیبایی موها بسیار مفید است. میزان بالای اسید چرب موجود در تخم کتان موجب خاصیت درمانی این ماده نیز شده است.

 

افزایش رشد مو با تخم کتان

 

سبزیجات موثر در افزایش رشد مو

سولفور ارگانیک موجود در سبزیجات، تاثیر به سزایی در سلامت و رشد موها داشته و برای بهبود کراتین مو نیز موثر است. این ماده در رشد موها کمک شایانی کرده که می توانید جهت دریافت آن، سبزیجات تازه مورد استفاده قرار دهید.

 

افزایش رشد مو با سبزیجات

 

ماهی سالمون موثر در افزایش رشد مو

موها بدون اسیدهای طبیعی مو، جذابیت خود را از دست داده و مستعد آسیب می شود. برای بازگرداندن اسید های چرب طبیعی می توانید ماهی سالمون را مورد مصرف قرار دهید که موها را پوشانده و درخشش آن را حفظ می کند.

 

افزایش رشد مو با ماهی سالمون

 

آووکادو موثر در افزایش رشد مو

چنانچه می خواهید رشد موهای خود را تحریک کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید، مصرف آووکادو به فراموش نکنید. آووکادو حاوی میزان بالایی از اسید چرب امگا 3 بوده و برای سلامت فولیکول های مو بسیار مفید واقع می شود. همچنین، اگر می خواهید ظاهر درخشان و زیبایی را به موهای خود بدهید، می توانید مقداری از این میوه مفید را به فرق سر بزنید و پس از گذشت نیم ساعت، آبکشی کنید.

 

افزایش رشد مو با آووکادو

 

تخم مرغ موثر در افزایش رشد مو

پروتئین موجود در تخم مرغ نه تنها به افزایش رشد موها کمک می کند، بلکه در سلامت هر چه بیشتر و درخشندگی آن نیز بسیار تاثیرگذار هستند. مصرف تخم مرغ به صورت هر روز یا یک روز درمیان می توان میزان بیوتین موهای شما را افزایش داده و رشد موها را به خوبی تنظیم کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

دوشنبه 10 آبان 1400 - 17:57:15
سلام خسته نباشید موهای من فره ریزش شدید داره بخاطر مو خوره هم کوتاه کوتاهش کردم میخواستم یکم راهنمایی کنین واقعا دیگه نمیدونم چیکارکنم
سه شنبه 12 شهریور 1398 - 15:08:47
خیلی عالیه
دوشنبه 04 شهریور 1398 - 22:31:18
یعنی چی عالی نفهمیدم
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 08:54:45
عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: