شنبه 13 مهر 1398 - 16:38:25

خرید قلم مو

 

آشنایی با انواع مختلف براش آرایشی

نحوه تمیز کردن قلم مو

 

نکاتی در مورد خرید قلم مو

 


قلم مو آرایشی دارای انواع مختلف و کاربردهای بسیاری می باشد. در واقع، این ابزار دقت شما را در استفاده از لوازم آرایشی بالا برده و باعث می شود آرایش طبیعی تر و تمیزتری را تجربه کنید. اگر از براش ها استفاده به جا داشته باشید، مانند این است که یک آرایشگر حرفه ای شما را آرایش کرده باشد. همان طور که به آن اشاره کردیم، قلم مو یا براش های آرایشی دارای تنوع گسترده ای هستند و شما باید اساسی ترین آن ها را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. هر قلم مو از دسته ای الیاف و یک بدنه تشکیل شده است. الیاف براش می تواند از نوع طبیعی یا مصنوعی باشد. بدنه آن هم ممکن است چوبی یا پلاستیکی باشد که بنا به این عوامل قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید که الیاف قلم مو نباید زبر باشد و پوست را دچار صدمه کند. در ادامه این مطلب قصد داریم نکات خرید قلم مو را مورد بررسی قرار دهیم تا بهترین تجربه را از آرایش کردن کسب نمایید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


قلم موی زیرساز آرایش


این برس آرایشی دارای موهای نرم و انعطاف پذیری است که آن را برای استفاده از کرم پودر مایع به بهترین گزینه تبدیل می کند. نحوه استفاده نیز بدین صورت است که ابتدا براش را به کرم پودر آغشته کرده و سپس با قسمت هایی از صورت که نیاز به پوشش دهی بیشتری دارند شروع کنید. براش را با ضربه های نرم و رو به پایین روی صورت حرکت دهید تا کرم پودر به شکل طبیعی و نرم روی پوست بنشیند.

 

انواع قلم مو برای زیرساز آرایش


قلم موی زیرسازی گرد


یکی دیگر از گزینه های عالی برای زدن کرم پودر مایع، براش گرد است. این قلم مو با داشتن سری نرم و متراکم، کرم را به طور یکنواخت روی پوست پخش می کند. در نتیجه، یک زیرساز آرایشی تمیز و بی نقص خواهید داشت.


قلم موی باریک


از قلم موهای باریک می توان برای پوشش دهی صورت با کانسیلر استفاده کرد. سری این نوع براش ها باریک هستند و گزینه مناسبی برای پوشش دهی اطراف چشم و لب که به دقت بیشتری نیاز دارند، می باشند. علاوه بر این، برای پنهان کردن لک های کوچک و جای جوش روی صورت یا تمیز کردن خطوط دور لب نیز می توان از براش با سری باریک استفاده کرد.

 

شناخت انواع قلم موی آرایشی


قلم موی تخت


از براش تخت می توان برای زدن کانسیلر به دور پلک استفاده کرد. سری این برس تخت بوده و برای پوشاندن خطوط چهره و اطراف چشم بسیار مناسب می باشد. شما می توانید از یک طرف این نوع قلم مو برای مالیدن کانسیلر به دور چشم و از طرف دیگر آن که تمیز است برای ترکیب کردن انواع رنگ های کانسیلر استفاده نمایید.


قلم موی کابوکی یا براش پنکک


قلم موی مخصوص پنکک، دارای سر پرزدار و گرد است که الیاف غیر متراکم و آزاد دارد. نحوه استفاده از این براش به گونه ایست که ابتدا آن را روی پنکک کشیده و پیش از مصرف کمی تکان دهید تا پودر اضافه آن بریزد. سپس به آرامی روی پوست به حرکت در آورید.


قلم موی رژگونه


برس مخصوص رژگونه نیز سر گرد و نرمی دارد. قبل از مصرف رژگونه باید ابتدا خط زیر گونه را پیدا کرده و سپس قلم موی آغشته به رژگونه را روی آن بکشید. برای پیدا کردن استخوان گونه کافیست لب هایتان را غنچه کنید تا خطوط گونه نمایان شوند. سپس با براش فوق، رژگونه را از پایین گونه به سمت شقیقه و محل رویش موها به حرکت در آورید.
برس رژ گونه دارای موهای نرم و بلندی است که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. این براش از قلموی کرم پودر کوچک ‌تر است. توجه داشته باشید که هرچه سر برس نرم‌ تر باشد، رنگ دهی لطیف ‌تری روی گونه های شما خواهد داشت. برعکس، هرچه این برس آرایشی متراکم‌ تر باشد، رنگ مورد استفاده به صورت برجسته ‌تر روی گونه به جا خواهد ماند. بسیاری از برس‌های رژ گونه دارای زاویه هستند تا بتوانید به راحتی استخوان‌های گونه را کانتور کنید. البته سری‌های گرد و گنبدی شکل هم برای برس رژ گونه استفاده می‌شود. این برس را برای کانتور کردن بخش‌های دیگر از صورت هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

 

قلم مو رژگونه


قلم موی زاویه دار


از این براش نیز می توان برای زدن رژگونه کمک گرفت. سر گرد و زاویه دار قلم مو برای زدن سایه روی استخوان گونه مناسب تر است. حتی با استفاده از قلم موی زاویه دار می توان هایلایتر را روی استخوان گونه ها زد.


قلم موی مخصوص سایه زدن


این قلم موی کوچک دارای الیاف به هم فشرده ای است که با استفاده از آن به راحتی می توان سایه را روی پلک زد. نوع زاویه دار این براش نیز موجود است که گزینه مناسبی برای طراحی ابروها محسوب می شود.

 

قلم مو مناسب برای آرایش چشم


قلم مو خط چشم


این برس چندکاره است و می‌توانید با یکبار هزینه کردن، برای قسمت‌های مختلف صورت از آن استفاده کنید. برخی از خط چشم‌ها به صورتی عرضه می‌شوند که در کاسه‌های کوچک درب دار هستند و خودشان سری مخصوص را به همراه ندارند. این خط چشم‌ از نوع خط چشم‌های ژلی محسوب می‌شوند. برای کشیدن این خط چشم‌ می توانید از برس خط چشم استفاده کنید. نحوه نگه داشتن این برس در دست به مانند مداد است تا تسلط بیشتری به شما بدهد. این برس برای خط چشم‌های نازک، پهن، حتی سایه‌های باریک زیر چشم و حتی خط لب هم مناسب است.


قلم مو رژلب


برس رژلب دارای یک سر باریک و نوک تیز است که معمولا جهت مصرف رژلب های مایع و جامد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به جای استفاده مستقیم از رژلب و محصولات آرایش لب، از برس استفاده کنید، به راحتی می توانید رنگ را روی همه قسمت های لب به خوبی پخش کنید. علاوه بر این می توانید خطوط اطراف لب را نیز صاف و یکدست کنید. با استفاده از برس رژلب می توانید رنگ های مختلف را به میزان مورد نظر با هم مخلوط کنید.

 

قلم مو آرایشی مناسب برای ابرو و رژلب


قلم مو ابرو


ابروها یکی از مهم ترین اجزای صورت هستند که تاثیر زیادی در زیبایی دارند. ابروها چشم های شما را قاب می کنند و طراحی درست آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانید با استفاده از برس های ابرو، نواحی خالی را به خوبی پر کرده تا پرپشت تر به نظر برسند. بهترین براش آرایشی برای طراحی ابرو، برس های زاویه دار هستند که ابروها را به شکل طبیعی و جذاب جلوه می دهند. برخی از این برس ها دارای سری دیگری نیز هستند که جهت شانه زدن ابرو مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قلم موی بادبزنی


قلم موی بادبزنی دارای سری تخت و مشابه با بادبزن است که گزینه عالی برای استفاده از پودر فیکس و برنزه کننده محسوب می شود. علاوه بر این، می توان برای تمیز کردن پودرهای اضافی از روی پوست نیز از آن استفاده کرد.


نحوه تمیز کردن قلم موهای آرایشی


قلم موهای آرایشی، پرکاربردترین و گرانبها ترین لوازم آرایشی شما هستند. از این رو پاکیزگی و تمیز کردن آن ها بسیار حائز اهمیت است. زمانی که قلم موها نو هستند، بسیار نرم و مخملی به نظر می رسند. با گذشت زمان و فرسایش قلم ها، دیگر نرم و تمیز به نظر نمی رسند و باید فکری به حال تمیزی آن ها کنید. تمیز کردن قلم موها باعث می شود محصول را از هر گونه گرد و خاک، چربی، سلول های مرده پوست، باکتری ها، مواد آرایشی کهنه و ... پاکسازی کنید. زمانی که باقی مانده مواد آرایشی روی قلم مو می ماند، آن ها را زبر کرده و پوست را دچار آکنه و التهاب می کند. چنانچه دارای پوست حساسی هستید، این مسئله از اهمیت بیشتری هم برخوردار می شود.
سعی کنید یک روز از هفته را به شستشوی قلموهای آرایشی تان اختصاص دهید. این ابزار آرایشی قادر است میکروب و باکتری ها را به خود جذب کرده و التهاب و جوش های پوستی را به دنبال داشته باشد. برای این کار می توانید ابتدا قلم های آرایشی را با یک ضد عفونی کننده تمیز کرده و سپس در ظرفی از آب و صابون قرار دهید. برس ها را در معرض هوای آزاد یا آفتاب قرار دهید تا به خوبی خشک شوند. اسفنج های آرایشی نیز هفته ای یک بار باید با شستشو شوند. در ادامه با نحوه تمیز کردن اصولی قلم موها آشنا خواهید شد.


ترجیحا قلم موها را شب قبل از خواب بشویید تا برای صبح فردا که می خواهید از آن ها استفاده کنید، خشک شوند. براش ها را به طور افقی قرار دهید تا خشک شوند. توجه داشته باشید که اگر قلم مو را به صورت افقی خشک کنید، آب در جایی که الیاف به دسته چسبانده می شوند نفوذ کرده و موها شروع به ریختن می کنند. در نتیجه، هنگام استفاده از قلم مو حین آرایش، موهای ریز سیاه رنگی روی پوست می ریزند.
برای تمیز کردن قلم مو بهتر است از یک صابون بدون بو و رنگ یا شامپو بچه و محصولات فاقد سولفات استفاده نمایید. در صورت تمایل می توانید شوینده مخصوص پاک کردن براش نیز تهیه کنید؛ اما استفاده از صابون و شامپو کفایت می کند. در صورت استفاده از شوینده مخصوص، نوع بدون الکل آن را خریداری نمایید.

 

نحوه صحیح تمیز کردن قلم مو

 


برای تمیز کردن قلم مو، ابتدا آن را در آب ولرم خیس دهید. سپس براش را روی یک قالب صابون بکشید تا کف کند. در صورت استفاده از شامپو، آن را روی یک تکه اسفنج بریزید و برس را روی آن بکشید تا حسابی کف کند. قلم مو را آبکشی کنید و در صورت نیاز، دوباره فرآیند کف زدن را تکرار نمایید. پس از این که تمام مواد آرایشی و چربی ها را از محصول پاک کردید، با آب ولرم خوب بشویید و اگر باز هم الیاف آن لغزنده بودند، با آب بیشتری آبکشی نمایید تا تمام مواد شوینده به خوبی پاک شوند. قلم مو را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شوند و روی حوله تمیز به صورت افقی قرار دهید تا خشک شود.


معمولا زمانی که قلم موها را تمیز می کنیم، تنها موهای آن را می شوییم و توجهی به دسته آن نداریم. در صورتی که دسته قلم مو نیز بسیار حائز اهمیت است. دسته ها پر از میکروب و آلودگی هستند و باید آن را نیز تمیز نماییم. دسته قلم موها به را حتی با استفاده از شوینده لباس قابل شستشو هستند. اگر خیلی وسواسی هستید می توانید از الکل برای پاک کردن و ضد عفونی کردن استفاده کنید. اگر پس از مدتی متوجه شدید که الیاف قلم موها به تدریج سفت شده اند، کمی نرم کننده روی موها بریزید و ماساژ دهید. سپس با آب گرم شستشو دهید و طبق معمول خشک کنید. به این طریق، قلم موهایی نرم، تمیز و لطیف مانند روز اولی که خرید بودید، خواهید داشت.

 

نکاتی درباره خرید قلم مو


بهتر است برای لوازم آرایشی پودری مانند رژگونه، سایه ابرو و سایه چشم از انواع قلم مو با الیاف طبیعی استفاده کنید. برای لوازم آرایشی مرطوب مانند کرم پودر، رژلب و ... نیز از قلم مو با الیاف مصنوعی استفاده نمایید. به طور کلی، قلم موهای دارای سری نرم و گنبدی شکل، بهترین کارایی را در آرایش و گریم صورت دارند. سعی کنید از براش هایی که الیاف آن ها خراب یا کهنه شده است، استفاده نکنید. پیش از خرید قلم مو ابتدا آن را امتحان کنید. ابتدا براش را کمی روی دست فشار دهید، در صورتی که چند تار موی آن ریخت، برند دیگری را امتحان کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: