چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 23:33:01

ریزش ابرو

 

تشخیص ریزش ابروها و جلوگیری از آن

درمان ریزش ابرو

ریزش ابرو

 

یکی از مهم ترین مشخصه های صورت ابروها هستند. ابروها فریم صورت یک فرد را مشخص کرده و حالت صورت را نیز نشان می دهند. اما رفتار نادرست با ابروها، بالا رفتن سن و یا عوامل دیگر ممکن است منجر به ریزش ابروها شود که در بسیاری از مواقع تشخیص داده نشده و یا دیر تشخیص داده می شود. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به بررسی این موضوع پرداخته شده است تا در صورتی که با این مشکل روبرو هستید قبل از این که دیر شود از پیشرفت این موضوع جلوگیری کنید.


دلایل ریزش ابروها
باید دقت داشت که در صورتی که فردی با ریزش ابروها مواجه شده است، می بایست قبل از هر کاری دلایل این موضوع را بررسی کرده تا بتواند درمان مناسب را پیدا کند. در ادامه اصلی ترین دلایل و رایج ترین دلایل ریزش ابروها ارائه شده است:
• برداشتن بیش از حد ابروها و مصرف بیش از اندازه لوازم آرایشی مانند مداد ابرو و یا رنگ کردن بیش از اندازه ابروها
• شیمی درمانی
• بیماری هانسن (جذام)
• بیماری درماتیت اتوپیک
• کم کاری تیروئید
• آلوپسی آره آتا
• ضربه روحی
• بالا رفتن سن

جلوگیری از ریزش ابروها
روش های ساده ای برای جلوگیری از ریزش ابروها وجود دارد و نیازی به انجام درمان های پیچیده برای پر پشت کردن ابروها نیست.  در ادامه چند نکته ساده برای جلوگیری از ریزش ابروها ارائه شده است:


1. داشتن برنامه غذایی مناسب
برای رشد بهتر موهای سر یا ابروها داشتن یک برنامه غذایی مناسب نقش مهمی دارد. زیرا غذاهای حاوی فولیک اسید، پروتئین، ویتامین آ، ث، ای و B3 به داشتن موهایی سالم و درخشان کمک می کنند.

 

2. عدم استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی بهداشتی
در صورتی که می خواهید ابروهای خود را با استفاده از لوازم آرایشی مانند مداد ابرو بهتر نشان دهید، همیشه مراقب بوده و به آرامی از مداد خود استفاده کنید تا کمترین آسیب ممکن به ابروهای شما وارد شود. علاوه بر آن همیشه مداد را در جهت رویش ابروها به کار برید.

 

 

 

ابرو


 

 

 

3. شانه کردن ابروها

رشد ابروها با شانه کردن آن ها بهتر شده و به همین دلیل متخصصین آرایشی بهداشتی معتقدند که برای داشتن ابروهایی پر پشت تر می بایست هر روز آن ها را شانه کنید. برای این کار توجه داشته باشید که رشد ابروها می بایست در جهت رشد موها شانه شوند.

 

4. استفاده از روغن گرم
در صورتی که به دنبال رشد بهتر ابروهای خود هستید و می خواهید از ریزش آن ها جلوگیری کنید، کافیست از روغن های طبیعی کمک گرفته و پس از کمی ولرم کردن آن ها را روی ابروهای خود قرار دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر نیز کافیست این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

 

5. درمان های طبیعی
در صورتی که استفاده از روغن های طبیعی و گرم کردن آن ها تاثیری روی ابروهای شما نداشت، کافیست از درمان های طبیعی دیگری استفاده کرده و تا جای ممکن از مصرف مواد شیمیایی دوری کنید. از جمله درمان های طبیعی برای جلوگیری از ریزش ابروها مالیدن آب تازه پیاز روی ابروها، شیره نارگیل، دانه های شنبلیله و دیگر درمان های طبیعی می باشد. این روش ها ممکن است کمی عجیب به نظر برسند ولی نسبت به مواد شیمیایی بی خطر تر و کم هزینه تر می باشند.

 

6. برخورد مناسب با مشکلات پوستی و ریزش ابروها
ممکن است فکر کنید که مشکلات پوستی ارتباطی با ریزش ابروها ندارند، این در حالی است که بسیاری از مشکلات پوستی با خارش همراه هستند که خاریدن پوست در نواحی نزدیک به چشم و ابروها باعث ریزش ابروها می شود بنابراین هر گونه مشکل پوستی را جدی گرفته و در درمان آن به سرعت اقدام کنید.

 

در صورتی که با مشکل ریزش ابروها موجه شدید، نگران نباشید زیرا درمان های زیادی برای این کار وجود دارند. تنها کافیست کمی صبرو حوصله داشته و با استفاده از روش های مناسب این مشکل را بر طرف کنید.

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 - 21:57:49
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: