سه شنبه 09 مرداد 1397 - 09:34:34

آموزش زدن ژل لاک (ژلیش ناخن)

 

نحوه صحیح انجام ژل پولیش یا ژلیش

آموزش مراحله به مرحله زدن ژل لاک یا ژل پولیش ناخن

 



تاریخچه ژل پولیش ناخن


ژل پولیش روشی از کاشت و طراحی ناخن است که به اشتباه به نام ژلیش رایج شده است. "ژلیش" نام اولین ژل لاک از برند هارمونی بود که وارد ایران شد و روی ژل لاک باقی ماند. هر لاک ژلی از هر برندی نام مخصوص به خود را دارد مثلا لاک ژل برند N.S.I به نام پولیش پرو، برند امی به نام لاک ژل پولیش و ... است.
در واقع ژل پولیش عمل انجام دادن ژل بر روی ناخن طبیعی است.


روش استفاده از ژلیش ها یا ژل لاک ها


در ابتدا بعد از اینکه مشتری لاک ژل مد نظرش را انتخاب کرد، حتما باید لاک ژل را هم بزنید.  چون وقتی لاک ژل ساکن و بدون استفاده میماند ته نشینن شده و رنگ از ژل جدا میشود.

برای هم زدن ژل لاک تکان دادن یا سرو ته کردن آن کافی نیست و مواد به علت غلظت بالا به خوبی ترکیب نمیشوند. بهترین وسیله برای هم زدن ژل لاک استفاده از چوب مانیکور است. به خوبی ژل لاک را با چوب مانیکور هم بزنید چون در غیر این صورت ژل لاک به صورت ورقه ای کنده میشود.


زدن ژل لاک چند مرحله ای

مرحله اول زدن لاک ژل (ژلیش) ناخن


بعد از هم زدن ژل لاک برای انجام ژل پولیش روی ناخن طبیعی باید ناخن را به صورت صحیح مانیکور کرد.
ابتدا تمام کوتیکول ها را از بین ببرید.

 

مرحله دوم زدن لاک ژل (ژلیش) ناخن


سپس روی تمام سطح ناخن را سوهان کشی کنید به طوری که فقط چربی روی سطح ناخن را از بین ببرید. این خطوط نباید خیلی عمیق باشد اما اگر احساس کردید عمیق تر از حد مورد انتظار است با استفاده از بافر به با ملایمت خطوط عمیقی که به اشتباه روی ناخن افتاده است را تصحیح کنید.
مرحله بعد زدن ضد قارچ است. ژل پولیش هم مانند کاشت احتمال ابتلا به قارچ دارد بنابراین بهتر است پیش از هر کاری ابزار وسایل خود را ضد عفونی کنیم.
پس از اینکار سراغ زدن پرایمر میرویم. پرایمر ژل لاک با پرایمر کاشت متفاوت است و باید هنگام خرید به این نکته دقت کنید.

 

 

مرحله سوم زدن لاک ژل (ژلیش) ناخن


بعد از زدن پرایمر اندکی صبر میکنیم و سپس روی ناخن طبیعی بیس کوت میزنیم. توجه کنید که قبل از استفاده از هر ژلی لاکی حتما بیس کوت بزنید علت این کار این است که ناخن به صورت طبیعی بستر مناسبی برای چسبیدن ژل لاک نیست و اگر بدون بیس کوت و مستقیما ژل لاک را روی ناخن اعمال کنید به راحتی کنده میشود.
بیس کوت را میتوانید تا دو مرحله تکرار کنید و بعد از اینکه در دستگاه UV  یا LED  خشک شد از ژل لاکی که مشتری انتخاب کرده و کاملا هم زده شده استفاده میکنیم.
نکته حائز اهمیت این است که ژل لاک های چند مرحله ای ( 2 مرحله ای و 3 مرحله ای) را باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی ناخن زد چون اگر این کار را نکنید و با یک لایه ضخیم ژل لاک دست را در دستگاه بگذارید فقط سطح رویی لاک خشک میشود و سطح زیرین آن مرطوب باقی میماند و ژل لاک به راحتی از روی ناخن پاک میشود. بعد از زدن یک لایه نازک اجازه دهید ژل لاک در دستگاه خشک شود و بعد این کار را بسته به دو مرحله ای یا سه مرحله ای بودن مجددا تکرار کنید.

 

مرحله نهایی زدن لاک ژل (ژلیش) ناخن


بعد از خشک شدن ژل لاک نوبت به زدن تاپ کوت میرسد. برخی از تاپ کوت ها نوچی دارند و شما باید در انتهای کار این نوچی را بگیرید. حتما بعد از خشک شدن تاپ کوت در دستگاه سطح ناخن را با یک پد کلینزر پاک کنید تا نوچی تاپ کوت را از بین ببرید.

روش زدن ژل لاک تک مرحله ای


ژل لاک های تک مرحله ای مطابق نامشان فقط یک مرحله باید زده شوند. ژل لاک های تک مرحله ای نیازی به بیس کوت ندارند اگر زیر ژل لاک تک مرحله ای از بیس کوت استفاده کنید به هیچ وجه ژل لاک در دستگاه خشک نمیشود.
چون ژل لاک تک مرحله ای اصلا نباید بیس نوچ داشته باشد.

برای زدن این ژل لاک ها بعد از مانیکور، سوهان کشی و زدن ضد قارچ بدون پرایمر مستقیما سراغ زدن ژل لاک میرویم.
این نوع ژل لاک، کار را ساده میکنند اما مشکل ژل لاک های تک مرحله ای این است که نمیتوانیم با ریموور ژل لاک آن را از سطح ناخن پاک کرد و حتما باید با سوهان کشی پاک شود.
از آنجایی که قبل از زدن ژل لاک سطح ناخن سوهان کشی شده و خطوطی دارد ژل لاک به درون این خط و خش ها نفوذ کرده و برای جدا کردن آن باید سوهان کشی عمیق تری انجام داد که این سوهان کشی به ناخن طبیعی صدمه میزند. به همین علت به هیچ عنوان استفاده از ژل لاک تک مرحله ای برای ناخن طبیعی توصیه نمیشود.

از این نوع ژل لاک میتوانید برای ناخن های کاشت استفاده کنید.
ژل لاک های تک مرحله ای نیازی به تاپ کوت ندارد، فقط یک لایه ژل لاک میزنید و در دستگاه خشک میشود.
ژل پولیش ترمیم ندارد و زمان شارژ آن بین 3 تا4 هفته است که بسته به انجام اصولی و دقیق آن دوام آن میتواند به بالا 4 الی 5 هفته نیز برسد.

نحوه ریموو کردن ژل لاک یا ژلیش



یک پد را به ریموور آغشته کنید و با فویل به دور ناخن بپیچید و 10 دقیقه صبر کنید و بعد با جدا کردن فویل ژل به صورت قالبی جدا میشود.
فقط سعی کنید نقاطی که جدید رشد کرده را سوهان کشید کنید و نقاط قدیمی را با سوهان کشی مجدد نازک نکنید.
اگر به کار با سوهان برقی تسلط ندارید با سوهان دستی تا لایه بیس کوت را ریموو کنید. بیس کوت جدید، قبلی را پوشش داده و یکدست میکند.

 

مقاله از مرکز تخصصی کاشت ناخن نقره نگار
 

تلفن عروس سرای نقره نگار 
09354860394
 
 
 
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: