شنبه 24 آبان 1399 - 19:07:57

میکروپیگمنتیشن لب چیست

میکروپیگمنتیشن خط لب اصفهان

هاشورلب شیراز

تاتو خط لب اصفهان


میکروپیگمنتیشن لب چیست؟

در زمینه ی میکروپیگمنتیشن لب، خدمات متفاوتی با اسامی مختلف به مشتریان ارائه میگردد. ازجمله؛ لب سازی، شیدینگ لب، خط لب ، رژلب و هاشور لب که این خدمات همه در راستای قرینه سازی لب و رفع عیوب چهره و در مجموع  با هدف زیباتر نشان دادن صورت، انجام میشود. اما اینکه هر کدام از این روشها را به چه صورت و چگونه انجام میدهند، مسئله ی مهمی است.

 

کاربرد سوزن تاتو لب

بطور کلی سوزنهایی که در زمینه  میکروپیگمنتیشن، بکار میرود شامل سه ی راند یا همان سه ی پاور ، پنج راند یا پنج فلت و سه ی فلت و هفت فلت میباشد و هرچه سوزنها،  سرهای کوچکتری داشته باشند، دقت کاشت رنگ آنها بالاتر میرود .

بطور مثال برای خط لب از راندها استفاده میشود . بخصوص میتوان از سه ی راند استفاده کرد و برای پرکردن قسمتهای داخلی لب، میتوان از سوزنهای فلت یا راند با شماره های بالا، استفاده کرد.

 

مدل هاشور لب

عکس هاشور لب

عوامل موثر در میکروپیگمنتیشن لب

بطور کلی موارد متعددی در بالا بردن کیفیت میکروپیگمنتیشن لب موثر است.

مهارت فرد پیگمنتر و نیز فوت و فن هایی که در انجام عمل میکروپیگمنتیشن بکار میبرد.

زاویه دست  پیگمنتر و دقت در کاشت رنگ

کیفیت رنگ میکروپبیگمنتیشن 

 

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن لب

 میکروپیگمنتیشن لب، را از قسمت وسط لب یعنی از قسمت هفتی لب ، شروع میکنیم و بسیار آرام به طرفین لب میرویم. هم در لب بالا و هم در لب پایین بدین شکل عمل میکنیم. خطوط را به آرامی پر میکنیم و رنگها را در زیر پوست لب، کاشت میکنیم. بنابراین سرعت آرام دستها و دقت در کاشت رنگ مسئله ی مهمی است و هرچه که بتوانیم از تکرار بیهوده جلوگیری بنمائیم و با تعداد دفعات کمتری اما با دقت بیشتر، رنگ را در لب بکاریم، در نهایت نتیجه ی بسیار مطلوبی خواهیم داشت. 

 

تاتوی رژلب شیراز

میکروپیگمنتیشن لب اصفهان

آموزش میکروپیگمنتیشن لب

برای لب سازی از حرکات دوار و کوک مانند استفاده می شود. به عنوان مثال در قسمتهایی از لب که قصد داریم خطوط ظریفی ایجاد کنیم، مثلا در قسمت پیرامونی لب یا همان خط لب، بهتر است از خطهای کوک کوک و رفت و برگشت آرام استفاده کنیم و برای فسمتهای داخلی لب یا قسمتهایی که میخواهیم به لب رنگ بدهیم و لب را پر کنیم بهتر است که از خطوط دوار کوچک استفاده کنیم که به این خطوط، خطوط سیم تلفنی گفته میشود که  دایره ها بصورت زنجیروار به هم متصل هستند. در لب سازی و اجرای خط لب، رژ لب و یا حجم لب و هر شیوه ای که مربوط به لب است ، نقاط ممنوعه ای وجود دارد که باید حتما به آنها توجه کرد.

جهت شیدینگ یا حجم سازی لب ، بهتر است از سوزن فلت استفاده شود. در این روش ابتدا، خطوط پیرامونی  لب را میکشیم و سپس از قسمت پایینی لب پایین به سمت داخل، با استفاده از رنگ و کارتریج های فلت، رنگ را به سمت  فضای داخل، شید میدهیم به اینصورت که دست را در قسمت پایینی لب قرار میدهیم و بصورت پرتابی، رنگها را وارد لب میکنیم . پرتابی هایی که از قسمتهای وسط لب شروع میشود و به سمت گوشه های لب میرود ولی جهت همه ی این پرتابها به سمت داخل دهان یا لب است.  دراجرای شیدینگ، قسمتهای پیرامونی لب ، تیره تر و قسمتهای داخلی لب ، روشن ترهستند و همین حالت باعث میشود که لب ، حجم بهتری بگیرد و زیباتر شود.

 

تاتوی رژلب شیراز

تاتوی خط لب

 

آموزش ترکیب رنگ هاشور لب

نکته ای که باید در میکروپیگمنتیشن لب، مورد توجه قرار بگیرد و تاثیر بسیار زیادی در ایجاد دوام رژلبها دارد ، بهره گیری از شیوه ی رنگ گذاری است. یعنی نوع و شیوه ی استفاده ی ما از رنگها و نیز شیوه ی ترکیب رنگها ، تاثیر بسزایی در پایداری رژ لب یا خط لب دارد.
در زمینه ایجاد رژلب ، باید توجه داشته باشیم که هررنگی که ایجاد میکنیم و در زیر پوست لب فرد مراجعه کننده ، میکاریم، به مرور زمان روشنتر خواهد شد. برخی از مراجعه کنندگان، خواهان رژلبهایی با رنگ کالباسی یا گوشتی یا رنگهای نچرال هستند. ولی اگر بخواهیم که کار لب سازی ما دوام خوبی داشته باشد و به یک رنگ خوب و مناسب دست پیدا کنیم، باید رنگ را دو تا سه درجه تیره تر بسازیم و این تیرگی با توجه به نوع و پیگمنت پوست مراجعه کننده، انتخاب میشود. باید توجه کنیم که آیا این تیرگی را با رنگ قرمز میتوانیم ایجاد کنیم؟ یا به سمت رنگ نارنجی و یا ارغوانی و یا زمینه ی رنگ قهوه ای ؟

بنابراین بسیار مهم است که ما ابتدا رنگ پوست فرد مراجعه کننده را ببینیم و اینکه استفاده از چه رنگی میتواند فرد را زیباتر کند  البته خواست و سلیقه ی فرد مراجعه کننده نیز بسیار اهمیت دارد. گاهی افراد خودشان یک رنگ خاصی مورد نظرشان هست و آن را درخواست میکنند مثلا رنگ صورتی یا قهوه ای .... به هرحال باید رنگ را دو یا سه درجه تیره تر، بسازیم که با توجه بهریزش رنگ، در نهایت رنگ رژلب همانی بشود که فرد مراجعه کننده، درخواست کرده است.
نکته بعدی استفاده از رنگهای ریز مولکول است. بطور کلی هرچه مولکول ساخت رنگها و پیگمنتها ریزتر باشند، رنگ میکروپیگمنتیشن لب، دارای دوام بیشتری خواهد بود. برای این منظور در ساخت رنگ لب به هیچ عنوان از یک رنگ استفاده نمیکنیم. استفاده از یک تک رنگ به خصوص در زمینه ی رنگ قرمز، به دلیل داشتن مولکولهای درشت، دوام چندانی نخواهد داشت.

تاتوکار خوب شیراز

میکروپیگمنتیشن لب اصفهان


بنابراین پیشنهاد میشود که رنگ انتخاب شده را حتما با یکی دوقطره رنگ لایت براون یا قهوه ای عسلی که البته به سبزی یا زیتونی متمایل نباشد، مخلوط کنیم  و در نهایت رنگ را با مخلوط کردن، به یک رنگ زیبا برسانیم.

پیشنهاد مناسب جهت رنگهای کاشت رژلب، دارک رد یا قرمز تیره ،لایت براون یا قهوه ای ملایم و رز رد ها میباشد که رنگهای بسیار زیبایی در لب ایجاد میکنند. با تغییر دادن مقدار این رنگها، میتوان به رنگهای بسیار زیبا و متفاوتی دست یافت.
بنابراین یکی از نکاتی که در دوام رنگهای لب موثر است ، استفاده از رنگ زمینه ی قهوه ای است که مولکولهای ریزی دارند و  به دوام رژ لبها کمک میکند.
نکته ی دیگر، شناخت پایه ی رنگهاست. رنگها ، پایه های متفاوت و یا مواد حلال مختلفی دارند که با پیگمنت یا رنگدانه های معدنی هر رنگ ترکیب شده و به یک واریاسیون میرسند و یا به یک امولسیونی میرسند که میزان رقت مناسبی دارد و میتوان با کارتریج ها از آن رنگ، جهت کاشت لب استفاده کرد .
بعضی از رنگها دارای پایه ی آب یا الکل، برخی دارای پایه ی روغن و بعضی دارای پایه ی سیلیکون میباشند و رنگهایی وجود دارند که تلفیقی از این پایه ها میباشند ، مثلا رنگهای آب و روغن و یا الکل و روغن هستند .
شناخت این پایه ها بسیار مهم و ضروری است. 

 

هاشورلب شیراز

خط لب اصفهان

 

بطورکلی برای افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است که از رنگ با پایه ی روغن استفاده نشود زیرا که چربی موجود در این رنگها و پیگمنتها با چربی لب پوست فرد مراجعه کننده، هم فاز و یا زیست سازگار میشود و رنگ زودتر از حد مورد نظر، جذب پوست شده و از بین میرود .
در خصوص لب ، معمولا پیشنهاد میشود که از رنگهایی با پایه ی آب یا الکل و یا سیلیکون استفاده شود و معمولا از رنگ با پایه ی روغن استفاده نمیکنند زیرا دوام کمتری دارند. در لبها عروق خونی زیادی وجود دارد و به علت حجم خون رسانی و بافتهای فعالی که در ناحیه لب وجو دارد، از دست دادن رنگ لب زود تر از نواحی دیگر اتفاق میفتد. مثلا در فردی که هاشور ابرو و یا خط چشم و همینطور لب سازی انجام داده است، میکرو پیگمنتیشن لب زود تر فیلد خواهد شد و از بین خواهد رفت. بنابراین باید از رنگهایی با پایه ی آب استفاده شود و حرکت دست باید آرام و در جهت مناسب همراه با دقت زیاد و فشار مناسب باشد و ترجیحا کار با تکرار کم  صورت بگیرد زیرا اگر به تورم برسیم  بافتهای متورم و بافتهایی که دچار خونریزی شده اند، به علت تجمع زیاد لنف و خونابه ، رنگپذیری خوبی نخواهد داشت. 

امیدواریم که این توضیحات کافی و کامل باشد .....

 

جهت آموزش و خدمات تخصصی میکروپیگمنتیشن با تلفن   مرکز میکروپیگمنتیشن دکتر بصیری تماس حاصل فرمایید.

 

عکس هاشور لب

مرکز میکروپیگمنتیشن در اصفهان و شیراز

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن لب

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

عالی
پنجشنبه 20 شهریور 1399 - 23:59:46
عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: