چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 14:28:42

از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

نسبت اکسیدان به رنگ مو

تفاوت شماره اکسیدان ها در چیست؟

 

اکسیدان یا هیدروژن پراکسید چیست؟

 
تصویر عامی که از رنگ کردن موها وجود دارد این است که در یک ظرف رنگ مو و یک ماده سفید رنگ ریخته شده و پس از این که این ترکیب با یک فرچه روی موها زده شد، موها تغییر رنگ می دهند. این ماده سفید رنگ ذکر شده هیدروژن پراکسید نام دارد که برای به دست آوردن یک رنگ موی زیبا نیاز است.
همانطور که می دانیم اکسیدانها فعال کنندگان رنگ هستند و هرچه درصد آنها بیشتر باشد میزان روشن کنندگی آنها بیشتر می شود و هرچه درصد آنها پایین تر باشد، میزان روشن کنندگی آنها کمتر میشود.
 
 

انواع اکسیدان

 
 اکسیدان گیاهی
 اکسیدان ضد قرمزی
 اکسیدان ضد قرمزی : که  دارای رنگ آبی ست و برای گرفتن رفله های نارنجی، قرمز و زرد استفاده میشود، هنگامی که  با پودر آبی ترکیب شود  برای از بین بردن رنگ نارنجی و زردی مو در دکلره نتیجه بهتری دهد.
 اکسیدان گیاهی سبز رنگ : این اکسیدان از چند عصاره گیاهی که با هم ترکیب شده تهیه شده و برای موهایی که  به اکسیدان 9% نیاز دارد استفاده میشود. اگر موی مشتری دارای مقاومت پایین است از اکسیدان سبز استفاده می کنیم تا مقاومت مو را تا جایی که ممکن است حفظ شود.
 
 

چه قدر رنگ مو چه قدر اکسیدان؟

 
مقدار استفاده از اکسیدان به مارک رنگ مو شما بر می گردد. روی جعبه بعضی از رنگ موها گزینه 1+1 نوشته شده که به این معنی است که معادل میزان رنگ مو استفاده شده باید اکسیدان بریزید اما روی بعضی دیگر از رنگ موها 1.5+1 نوشته شده یعنی شما یک و نیم برابر رنگ مو باید از اکسیدان استفاده کنید.
 
 

چه شماره اکسیدانی را انتخاب کنیم؟یا چه حجم اکسیدان را در ترکیب رنگ مو بریزیم؟

 
شماره اکسیدان یا ولوم اکسیدان یا حجم اکسیدان/همه به درجه و قدرت روشن کنندگی اکسیدان اشاره دارند.با توجه به هدف ما از رنگ کردن موها در موقعیت های مختلف از شماره اکسیدان های مختلف استفاده می کنیم.
 
1. اکسیدان 3% شماره 0.5 با حجم 10
2. اکسیدان 6% شماره 1 با حجم 20
3. اکسیدان 9% شماره 2 با حجم 30
4. اکسیدان 12% شماره 3
 
 
 
 

چه وقت از چه شماره اکسیدان استفاده کنیم؟

 

هرچه درصد اکسیدان  بیشتر باشد میزان روشن کنندگی آنها بیشتر می شود و هرچه درصد آنها پایین تر باشد، میزان روشن کنندگی آنها کمتر میشود.
 

 اکسیدان 3%

 
اکسیدان 3% برای تونینگ، تیره کردن موها و یا هر کار دیگری که در آن به مقدار زیادی نیاز به روشن کردن رنگ موها نباشد، به کار برده می شود. مثلا برای رنگ کردن ابروها استفاده از اکسیدان 3%  توصیه می شود.یا برای ترکیب با رنگ موهای های تیره مثل رنگ مو مشکی یا رنگ مو  قهوه ای تیره که نمی خواهند رنگ آنها عوض شود یا بعد از مدتی روشن شود.
 

 اکسیدان 6%

 
اکسیدان 6% برای مصارف متنوع تری به کار برده می شود. ولی هدف اصلی در استفاده از این اکسیدان هنگامی است که موها باید به اندازه 1 تا 2 پایه روشن شوند. ایناکسیدان معمولا روی موهایی که به راحتی تیره نمی شوند به کار برده می شوند تا موهای روشن تر یا سفید، تیره شوند.برای پوشاندن تارهای سفید مو زمانیکه ما نمی خواهیم از رنگ های خیلی تیره استفاده کنیم و میخواهیمد از رنگ موهای متوسط استفاده کنیم بهتر است از اکسیدان 6% مصرف شود و همینطور برای دکلره کردن موهای ضعیف و موهایی که قبلا دکلره شده ولی در پایه های 6 یا 7 قبلا رنگ شده اند روی آنها می توان با اکسیدان 6درصد مش یا هایلایت نمود.
 

 اکسیدان 9%

 
اکسیدان 9% برای سه نوع روشن کردن موها به کار برده می شود و برای تونینگ و روشن کردن موها نباید به کار رود. زیرا این اکسیدان قوی تر از دو اکسیدان قبلی است و به کار بردن آن روی موهای سفید و یا موهای آسیب دیده باعث می شود که صدمات جبران ناپذیری به موها وارد شود.در واقع اکسیدان 9%  برای روشن کردن مو با رنگ مو و یا دکلره می باشد و همینطور برای شامپو شیمیایی نیز مناسب است.
 

 اکسیدان 12% 

 
اکسیدان 12%  قویترین اکسیدان موجود برای رنگ کردن موهاست و استفاده از آن محدودیت دارد. این اکسیدان با هر برند رنگ مویی هم به کار نرفته و بسیاری از برندهای رنگ مو ترکیب این اکسیدان بسیار قوی با رنگ موی خود را توصیه نمی کنند.
همچنین این اکسیدان را نباید برای دکلره کردن موها به کار برده و در به کار بردن آن دقت داشت تا موها و  کف سر آسیب نبینند. این اکسیدان می تواند 3 تا 5 پایه رنگ موها را تغییر دهد و با وجود آسیب های احتمالی گفته می شود که استفاده از آن  از دکلره کردن موها بهتر است.درواقع اکسیدان 12%  را برای رنگ موهای دو مرحله ای و روشن کردن مو بدون دکلره می توان استفاده کرد و یا زمانی که می خواهیم مویی را با رنگ مو  هایلایت کنیم می توانیم از اکسیدان 12%  استفاده کنیم .کاربرد دیگر اکسیدان 12%  زمانی است که می خواهیم موهای تیره را دکاپاژ کنیم.
 
اکسیدان رنگ مو وال وار در دوسایز 750 میل و 150 میل برای مصرف سالن های زیبایی و مصرف خانگی عرضه شده است.
با اکسیدان  رنگ مو وال وار بعد از رنگ کردن موها سلامت و لطافت را احساس خواهید کرد.
 
 

خرید اینترنتی محصولات والوار

 

 

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: