جمعه 14 آبان 1395 - 03:42:12

رشد مو با روغن نارگیل

تاثیر روغن نارگیل بر رشد موها

روغن نارگیل و تقویت مو

رشد مو

تقویت مو


همه خانم ها خواستار داشتن موهایی زیبا و درخشان هستند. اما موها گاها به دلیل مسائل مختلف خشک شده و حتی با استفاده از محصولات متعدد آرایشی بهداشتی هم زیبایی خود را به دست نمی آورند. این در حالی است که محصولات طبیعی این گونه نیستد و بدون هیچ عارضه جانبی می توانند موها را ترمیم کرده و به زیبایی بیشتر آن ها کمک کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و یک ماده طبیعی که می تواند علاوه بر تضمین سلامت موها به رشد بیشتر آن ها هم کمک کند، معرفی و بررسی شده است.

موارد مصرفی روغن نارگیل روی موها
1. مصرف روزانه

برای اطمینان از رشد بهتر موها می توان به طور روزانه کمی روغن نارگیل را روی کف سر ماساژ داده و قبل از استحمام یک ساعت آن را روی سرتان نگه دارید تا به خوبی جذب ریشه های مو شود. سپس موها را با یک شامپوی ملایم شسته و خشک کنید. همچنین می توان هر شب قبل خواب پوست سر را با روغن نارگیل ماساژ داده و تا صبح آن را روی سر نگه داشت.

2. مصرف همزمان با شامپو و کاندیشنر
کسانی که موهای چربی دارند نمی توانند از روغن نارگیل به تنهایی روی موها استفاده کنند و به همین دلیل بهتر است این افراد از این روغن طبیعی به همراه شامپو و کاندیشنر خود استفاده کنند تا هم موها بوی معطری بگیرند هم رشد مو بهتری داشته باشند. به علاوه اضافه کردن روغن نارگیل با شامپو و یا کاندیشنر باعث درخشش بیشتر موها شده و رشدمو ها را هم سرعت می بخشد. بر روی موهای خشک هم می توان از یک نرم کننده قوی تر استفاده کرده و  تنها با اضافه کردن چند قاشق چایخوری روغن نارگیل به نرم کننده چربی از دست رفته موها را باز گرداند. البته اگر موها بلند و پرپشت باشند بهتر است از روغن بیشتری استفاده کرده و قبل از شستن موها می بایست آن ها را به دقت شانه کرده و همه گره های اضافی را از روی آن ها باز کنید تا روغن نارگیل بهتر به ریشه موها برسد. پس از ماساژ روغن نارگیل بر روی کف سر هم نباید فراموش کنید که کمی از آن را روی ساقه مو بزنید تا موها نرم و لطیف شوند. همچنین می توان این روغن را با یک کاندیشنر leave- in مخلوط کرده و آن را در طول شب بروی موها نگه داشته و صبح روز بعد با یک شامپوی ملایم شست. قبل از شستن موها نیز می توان با ترکیب آب و عسل موها را بیشتر تقویت کرد.

3. مصرف روغن نارگیل به همراه روغن های گیاهی
یکی از بزرگترین مزایای روغن نارگیل این است که می توان آن را با هر روغن گیاهی و طبیعی دیگری ترکیب کرده و از آن استفاده کرد. به طور مثال می توان روغن نارگیل را با روغن بادام ترکیب کرده و آن را به آرامی روی کف سر مالید. پس از یک ساعت ترکیب این روغن ها باید با آب و شامپو شسته شود. لازم به ذکر است که برای تاثیر بیشتر این روغن ها بر روی موها، بهتر است پس از این که آن ها را روی سر زدید با کمک یک حوله داغ که روی سر قرار می گیرد جذب راحت تر و بهتری برای آنها فراهم کنید. این کار را می توان یک بار در هفته انجام داد تا موها بهتر رشد کنند.

روغن نارگیل

4. مصرف روغن نارگیل به همراه عسل
یکی از مرطوب کننده های طبیعی موثر که خاصیت ضد باکتری هم داشته و بسیاری از مشکلات پوست و مو را بر طرف می کند، عسل است که با ترکیب آن با روغن نارگیل مشکلات پوستی کف سر برطرف شده و مشکلاتی که باعث ریزش موها می شوند هم گاها حل می شوند. به علاوه ترکیب روغن نارگیل و عسل از دست دادن پروتئین پوست و مو را کنترل کرده و رطوبت از دست رفته پوست را به آن باز می گرداند. روغن نارگیل پوست سر را خنک کرده و عسل از به وجود آمدن موخوره بر روی موها جلوگیری می کند. برای استفاده از این دو محصول باید آن ها را به اندازه مساوی تقسیم کرده و سپس با نوک انگشتان بر روی سر ماساژ داد. سپس یک ساعت ویا بیشتر صبر کرده و سپس آن را با آب بشویید . البته می توان این ترکیب را درطول شب نیز بر روی موها گذاشته و صبح روز بعد شست. اما فراموش نکنید که در طول این مدت موها را با یک حوله و یا یک کلاه پلاستیکی به خوبی بپوشانید.

5. مصرف روغن نارگیل به همراه روغن های مختلف دیگر
استفاده از روغن نارگیل به همراه روغن های گیاهی دیگر نه تنها بسیاری از مشکلات مویی را حل می کند، بلکه باعث رشد سریع تر موها نیز می گردد. برای این کار کافی است کمی روغن نارگیل با گلاب و روغن درخت چای ترکیب شده و روی موها مالیده شود. این ترکیب قوی است و با استفاده از تنها چند قطره از آن می توان به رشد بهتر موها کمک کرد.

6. استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو
برای درمان موهای آسیب دیده می توان از روغن نارگیل استفاده کرده و با اضفه کردن تنها کمی روغن زیتون، عسل و کمی ماسک به آن یک ماسک موی تمام و کمال به دست آورد. البته این ماسک مو باید یک ساعت روی سر قرار گرفته و سپس با شامپو شسته شود.

7. مصرف روغن نارگیل به همراه آووکادو
آووکادو یک میوه مقوی است که به آبرسانی موها کمک کرده و مزایای زیادی برای موها دارد. ترکیب روغن نارگیل و آووکادو و قرار دادن آن به مدت یک ساعت بر روی سر نیز می تواند به رطوبت رسانی بیشتر موها کمک کند. 

8. مصرف روغن نارگیل به همراه تخم مرغ
برای این ملاسک مو کافیست یک زرده تخم مرغ را با روغن نارگیل و کمی عسل ترکیب شده و روی ساقه موها زده شود. سپس این ماسک را در طول شب روی موها قرار داده  صبح روز بعد با شامپو شست.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 17 آبان 1395 - 16:37:37
دوستانی که برای عمل بینی دنبال یه دکتر حرفه ای هستن من بینیمو پارسال پیش دکتر سنمار عمل کردم کارشون عالیه واقعا دکتر فوق العاده ای هستن حتما سایت و پیجشو ببینید کلی نمونه کار دارن اینم سایتش http://drsenemar.com/
اینستگرام drsenemar
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: