شنبه 11 خرداد 1398 - 16:23:28

آرایش دائم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع تکنیک های آرایش دائم

مزایا و معایب آرایش دائم

 

معرفی یکی از بهترین مراکز آرایش دائم در تهران

 


آرایش دائم یکی از تکنیک های آرایشی است که از روش میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ برای ایجاد طرح های مختلف در بخش های صورت کاربرد دارد. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، به نکاتی از این متد مهم که این روزها طرفداران بسیاری نیز دارد، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


آرایش دائم چیست؟


آرایش دائم، روشی برای آرایش صورت است که از روش میکروپیگمنتیشن و سایر متدهای تاتو برای به وجود آوردن طرح هایی در قسمت های مختلف صورت مانند مژه، چشم، ابرو، لب و ... استفاده می کند. روش آرایش دائم با توجه به این که در کدام قسمت از صورت انجام می شود، دارای اسامی مختلفی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آرایش دائم لب

از روش آرایش دائم می توان برای تاتو خط لب استفاده کرد و لب ها رو برجسته تر نشان داد.

آرایش دائم چشم

برای کشیدن خط چشم یا بن مژه که نقش به سزایی در حالت دادن به چشم ها دارند، می توان از آرایش دائم چشم استفاده کرد.

آرایش دائم ابرو

یکی از بیشترین کاربردهایی که آرایش دائم دارد و طرفداران بسیاری را نیز به سمت خود جلب کرده است، تاتو ابرو می باشد. تاتو ابرو را می توان با متدهای مختلف و جدیدی همچون میکروپیگمنتیشن، میکروبیلیدنگ و فیبروز انجام داد.

آرایش دائم رژلب

اگر از این که هر چند ساعت یکبار رژلب خود را تمدید می کنید خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم آرایش دائم رژلب را امتحان کنید. از آنجایی که اکثر رژلب ها دارای سرب زیادی هستند و با عمل بلعیدن میزان بسیاری از آن وارد دهان می شود، این کار می تواند کمک زیادی به شما کند تا از خطرات احتمالی در امان بمانید.

آرایش دائم پزشکی

اخیرا از روش های آرایش دائم در علم پزشکی نیز استفاده های زیادی می شود. از مهم ترین کاربردهای آرایش دائم می توان به از بین بردن نواقص ظاهری ناشی از حوادث یا بیماری های خاص روی صورت اشاره کرد.


تاریخچه آرایش دائم


بر اساس شواهد موجود، اولین آرایش دائم را تاتوکار معروف بریتانیایی به نام «ساترلند مک دونالد» در سال 1902 انجام داده است. این طراح مد پس از آن به امریکا سفر کرد تا این شیوه آرایشی را به یک روش رایج در این ایالت تبدیل کند. در نهایت، در سال 1930 این روش به یکی از تکنیک های آرایش مد روز تبدیل شد و عده زیادی از خانم ها بدون این که تخصصی در این زمینه داشته باشند، عمل تاتو را انجام می دادند. در گذشته، تاتو به عنوان عمل کاشت رنگ معرفی می شد که طی آن رنگ های گیاهی زیر لایه های پوست تزریق می شد.

 

نمونه کار مریم صدوق؛ پیگمنت آرتیست برتر


نتیجه آرایش دائم به چه صورت است؟


دو نوع نتیجه از آرایش دائم وجود دارد که کوتاه مدت و بلند مدت نام دارد و در ادامه به بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت.

آرایش دائم در کوتاه مدت

نتیجه ای که آرایش دائم به دنبال دارد، بهبود نقاط ابروها، لب و چشم ها با استفاده از رنگ خواهد بود. نتیجه به دست آمده در ابتدا تیره تر است که دلیل آن هم باقی ماندن رنگ در بالاترین لایه های اپیدرمی پوست می باشد. پس از گذشت چند روز، رنگ روشن تر شده و با پوست اندازی لایه های بالایی اپیدرم، سلول های مرده از بین رفته و سلول های تازه جایگزین آن می شوند.

آرایش دائم در بلند مدت

آرایش دائم این قابلیت را دارد که سال های سال دوام داشته باشد و پس از گذشت مدت زمان زیاد، رو به کم رنگ شدن بگذارد. البته زمان لازم برای کم رنگ شدن آرایش به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که نوع پوست و میزان چربی آن یکی از آن موارد است. آرایش دائم در غشای میان پوست باقی می ماند که زیبایی آن تحت تاثیر عواملی نظیر محیط زیست، روند انجام عمل و ویژگی های خود فرد بستگی خواهد داشت. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند آرایش دائم را کمرنگ تر کند. مقدار و رنگ رنگدانه کاشته شده در لایه پوست می تواند در بهتر دیده شدن آرایش دائم موثر واقع شود. از طرفی، کیفیت بسیاری از مواد استفاده شده در تاتو با گذر زمان دچار تغییر شده و به ترمیم نیازخواهد داشت. درجه رنگ پوست نیز یکی از عواملی است که در تغییر رنگ و کم رنگ شدن آرایش دائم تاثیرگذار خواهد بود. افرادی که مرتبا در فضای باز به سر می برند یا افرادی که شنا می کنند نیز باید به خاطر داشته باشند که احتمال کمرنگ شدن زودتر از موعد آرایش دائم شان وجود دارد.


مزایا و معایب آرایش دائم


افرادی که بنا به دلایلی نظیر بیماری یا جراحت، قسمتی از موهای ابرو و مژه یا پوست خود را از دست داده اند، بهترین گزینه برای انجام آرایش دائم هستند. علاوه بر این، افرادی که زمان یا حوصله چندانی برای آرایش و میکاپ هر روزه ندارند نیز می توانند نسبت به انجام این کار اقدام کنند. اگر تکنیک های آرایش دائم به درستی و توسط شخص ماهر انجام شود، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره خواهد داشت.
نارضایتی های زیادی از انجام آرایش دائم نیز مشاهده شده است که از جمله آن ها می توان به استفاده از رنگ اشتباه، قرینه نبودن، تیره شدن بیش از حد رنگ و خیلی بزرگ بودن اشاره کرد. یک فرد ماهر و حرفه ای باید از این قابلیت برخوردار باشد که آرایش دائم درست با رنگ های طبیعی را اجرا کند. طرحی که خیلی بزرگ تر از طرح مد نظر مشتری باشد هم یک چالش جدی در آرایش دائم به حساب می آید. در صورتی که مشتری از رنگ های به کار رفته استقبال نکند، می توان از تکنیک های روشن کردن رنگدانه ها یا از بین بردن آن ها استفاده کرد که پرهزینه نیز خواهد بود.


عوارض آرایش دائم چیست؟


البته که عوارض آرایش دائم مانند تاتو به روش های سنتی نیست؛ اما در صورت عدم رعایت نکات مهم، احتمال ایجاد زخم، برآمدگی در محل زخم، پوست انداختن، تاول زدن، ترک خوردن پوست و عفونت موضعی وجود دارد. استفاده از وسایل غیربهداشتی نیز احتمال بروز بیماری های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت را افزایش می دهد.
هر گاه تصمیم به انجام آرایش دائم گرفتید، به پیگمنت آرتیستی مراجعه کنید که از حرفه ای بودن و بهداشتی بودن وسایل وی اطمینان خاطر داشته باشید. داشتن مدرک معتبر و محیط تمیز می تواند خیال شما را تا اندازه ای راحت کند. علاوه بر این، بسیار حائز اهمیت است که پیگمنت آرتیست، آموزش های لازم در خصوص رنگدانه های پوستی را دیده باشد تا از جابجایی رنگدانه ها در سطح پوست جلوگیری به عمل بیاید. اگر به دنبال پیگمنت آرتیستی هستید که از همه این قابلیت ها برخوردار باشد، پیشنهاد وب سایت رژلب به شما سرکار خانم مریم صدوق است.


خانم صدوق، سالیان سال است که در حوزه آرایش دائم و انواع روش های میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و فیبروز تبحر دارند. نمونه کارهای ایشان نیز گواهی بر میزان حرفه ای بودن ایشان است. جهت بهره مندی از خدمات یا شرکت در کلاس های تخصصی ایشان می توانید از طریق شماره تماس های ذیل اقدام نمایید.

 

0

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 12 مرداد 1398 - 09:37:19
سلام با آرزوی موفقیت برای شما بانوی شرقی
من سارا هستم و محصولات زیبایی و مراقبت از مو شامل رنگ مو اکسیدان و انواع ماسک و لوسیون رو ارایه می کنم
باعث خوشحالی من و مجموعه ماست تاکالایی مصرفی خود را از مجموعه ما تهیه فرمایید
در صورت تمایل نمونه جهت تست و شروع همکاری به حضورتان ارسال خواهد شد
با بهترین ارزوها 09121484378
اگر پیج اینستاگرام مارو هم فالو کنید ممنونتون میشم dorinland6
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: