شنبه 21 اسفند 1395 - 13:13:20

قوانین رنگ مو

نکاتی در مورد قوانین رنگ مو

فوت و فن رنگ مو

قانون رنگ مو


قوانین رنگ مو


گاهی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی راجع به قوانین رنگ مو  به اشتباه رنگ ها را ترکیب کرده و نهایتا با نتیجه بدی مواجه می شویم. این مشکل ممکن است هم برای افراد مبتدی وهم متخصصین رنگ مو اتفاق بیافتد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسی قوانین رنگ مو و ترکیب رنگ موها پرداخته شده است.

 

قانون اول رنگ موها - رنگ مو به معنی رنگ آمیزی مو نیست

 

به طور علمی رنگ مو یک نوع انعکاس نور از رنگ دانه ها است. سایه رنگ ها از ترکیبات متفاوت انعکاس های نور رنگ دانه های رنگی به وجود می آید. به همین دلیل است که زیر نورهای فلوورسنت، رنگ موها متفاوت تر از نور طبیعی خورشید  به نظر می رسند.

 

سطوح رنگ موها

 

رتبه ها یا سطح ها، درجه روشنی یا تیرگی مو هستند که یا منعکس می شوند و یا دیده خواهند شد. رنگ موها شماره بندی هستند، از1 تا 10 و رنج رنگ های آن ها از تیره ترین رنگ به روشن ترین رنگ می رود. به طور کلی هر چه شماره رنگ بالا تر باشد، رنگ مو 2 درجه روشن تر خواهد بود. این قانون در مورد همه رنگ موها با هر برندی صدق می کند.

 

انواع مختلف رنگ موها 


چندین نوع رنگ مو وجود دارند.


رنگ موی دائمی - یک تغییر دائمی در رنگ دانه های مو، رخ می دهد و شسته نمی شود. این رنگ مو به مرور زمان کم رنگ شده، اما کاملا پاک نمی شود.

رنگ موی یک مرحله ای - این نوع رنگ کردن مو باید توسط متخصصان رنگ مو و افراد با تجربه انجام شود. این به این معنی است که در یک مرحله موها تغییر رنگ می دهند.

رنگ موی نیمه دائمی - این نوع رنگ مو نهایتا خاکستری یا تیره تر می شود و هرگز روشن نمی شود. البته بسته به نوع مارک رنگی که استفاده می کنید، مدت زمان متغیر است. این کار هم مختص متخصصان است.

گذاشتن یک رنگ مو -  برای مصرف کنندگان خانگی تنوع های بسیاری وجود دارد. شما می توانید رنگ موهای براق را تهیه کنید و روی موهایتان بگذارید.

 

 

ترکیب رنگ مو

قوانین پایه رنگ مو

 

قانون دوم رنگ موها - تجربه لازم را کسب کنید

 

این بدین معنی است که قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که قرار است موهایتان چه رنگی شود. اگر موهایتان خیلی تیره است و می خواهید خیلی روشن شود، به سالن آرایشگری مراجعه کنید. شما موهایتان را رنگ می کنید تا زیبا تر و جذاب تر شوید، در نتیجه با غفلت و انتخاب یک رنگ موی اشتباه ممکن است زیبایی از شما سلب شود.

 

مرحله اول: رنگ موی دلخواهتان را انتخاب کنید


در انتخاب رنگ مو دقت کنید. تناژ رنگی که انتخاب می کنید نسبت به پایه موهایتان خیلی مهم است. اغلب گفته می شود که رنگ موهایی که در کاتالوگ ها مشاهده می کنید، واقعی نیستند. اگر شما رنگ دلخواهتان را طبق رنگ کاتالوگ انتخاب می کنید، باید بدانید که ممکن است دقیقا به آن رنگ نرسید و موهایتان رنگی مشابه و یا نزدیک به آن بگیرد.

 

چگونه رنگ موها را روشن کنیم


همان طور که قبلا گفته شد، رنگ مویی که انتخاب می کنید، به پایه اصلی موهایتان بستگی دارد. برای روشن شدن کامل و از بین رفتن پایه تیره مو، موها را دکلره می کنند. انتخاب رنگ موی روشن هم نسبتا سخت است، توناژهای روشن بسیاری وجود دارند. بعضی از توناژها مانند رنگ نارنجی، زرد و قرمز چهره را عصبی و ترسناک نشان می دهند. افرادی که رنگ موی قرمز و طیف های نزدیک به آن را دوست دارند، بهتر است به جای رنگ کردن کل موها، لا به لای موهایشان مش در بیاورند و یا چند سانت پایین موها را رنگ کنند.



نکات قبل از رنگ کردن مو


قبل از رنگ کردن مو به نسبت های چرخه رنگ ها توجه کنید. چند روز قبل از رنگ کردن موهایتان، نرم کننده بزنید. ریشه موها بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. تا جایی که ممکن است به ریشه موها فشار نیاورید و روی ساقه مو متمرکز شوید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 28 فروردین 1396 - 15:30:02
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم چه مارک رنگ مویی بگیرم که تن نارنجی نداشته
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: