چهارشنبه 13 تیر 1397 - 09:10:44

معرفی لوازم زیرساز پوست و گریم

 

گریم صورت در 7 مرحله

وسایل و ابزار گریم

 

 

زیرسازی پوست یکی از مهمترین مراحل آرایش است. پوست زیبا و صاف زمینه ایست که بقیه آرایش را به خوبی نشان میدهد و در صورتیکه این مرحله به درستی انجام نشود عملا بقیه مراحل آرایشی به چشم نخواهد آمد. زیر سازی پوست برای آرایش و گریم تکنیک های خاصی دارد که در ایا ن مقاله از سایت آرایشگری رژلب به آن پرداخته ایم.

 

مهمترین نکته این است که مواد پوستی را به این ترتیب روی صورت بزنید ابتدا پرایمر بعد تصحیح کننده رنگ سپس کرم پودر و پس از آن کانسیلر.

 

 

بهترین مارک پرایمر 2018

  1. مرحله اول گریم

برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن پیشنهاد میکنیم که پیش از هر کاری ابتدا پوست را تمیز کرده و در صورت  نیاز لایه برداری کنید. سپس با مرطوب کننده خوب پی اچ پوست را متعادل کنید. و بعد سراغ پرایمر بروید.

سعی کنید پرایمر را بیشتر در نقاطی استفاده کنید که منفذ پوست باز یا مشکلات پوستی مثل اسکار یا جوش دارد و تمرکز خود را روی ناحیه T صورت بگذارید.

چند نمونه از بهترین پرایمر های آرایشی سال 2018  پرایمر  بنفیت، میکاپ فکتوری و مک هستند

 

 

  2. مرحله دوم گریم

حالا وقت آن است که با استفاده از کانسیلر رنگی و تصحیح کننده رنگ مشکلاتی پوستی را کاور کنیم. روش این کار بسیار ساده است برای پوشانده گودی و سیاهی دور چشم از رنگ نارنجی یا هلویی برای پوشاندن قرمزی جوش و لک از کانسیلر سبز و برای پوشاندن لک ها ی زرد از کانسیلر بنفش استفاده میکنیم. برای پوشش دهی بهتر مشکلات پوستی میتواینم از کامفولاژ استفاده کنیم و مشکلات پوستی عمده را با استفاده از رنگ های موجود در پالت کامفولاژ محو کنید.

به خاطر داشته باشید که برخی از کانسیلر ها دارای رنگدانه های نارنجی هستند و نیازی به افزودن رنگ نارنجی زیر آن نیست.

 

بهترین مارک کرم پودر

ری

  3. مرحله سوم گریم

در این مرحله باید با توجه به جنس پوست، مشکلات پوستی و رنگ طبیعی پوست فاندیشن یا همان زیر ساز مناسب پوست را انتخاب میکنیم.  کرم پودر های متنوعی دی بازار وجود دارند که برای پوست های مختلف با اهداف گوناگون از استفاده روزمره تا پوشش دهی قوی برای گریم را شامل میشود. بهتر است چند رنگ و مارک مختلف کرم پودر در دسترس داشته باشید و برای رسیدن به بترین نتیجه ممکن گاهی مجبور میشوید روی یک پالت چند رنگ را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. برای اینکار باید به دنیای رنگ شناخت کافی داشته باشید و بدانید تون و لوم هر رنگی چیست و هر رنگی با چه رنگی خنثی میشود یا تاثیر و عمقش افزایش میابد در زیر سه نمونه فاندیشین (کرم پودر) خوب با پوشش دهی بالا برای میکاپ و گریم را میبینیم که از مارک های مک میکاپ فکتوری و استی لادر هستند.برای زدن کرم پود از مرکز صورت شروع کنید و به اطراف بروید. دقت داشته باشید که زیر ساز را یکدست و یکنواخت در کل صورت از چانه تا نزدیک گوش پخش کنید. حتما مقداری از کرم پودر را به گردن بزنید تا رنگش با صورت تفاوت فاحشی نداشته باشد. با براش آرایشی یا پد به خوبی در تمام نقاط مورد نیاز بزنید تا هرگونه خطی از بین برود. میتوانید به جای کرم پودر معمولی از پن استیکی کانتورینگ یا فون های مختلف گریم استفاده کنید.

بهترین مارک پالت کانتور

 

4. مرحله چهارم گریم

کانتورینگ صورت جزو جدایی ناپذیر آرایش حرفه ای این سالهاست. به خاطر داشته باشید که استفاده از یک محصول خوب و پخش یکنواخت آن به قرینه سازی و متعادل کردن چهره کمک میکند. هرگونه اشکال ساختاری در صورت را میتوانید با کانتور کردن از بین برده یا حداقل کم کنید.

سه نوع از محصولات کانتورینگ خوب شامل پالت کانتور میکاپ فکتوری، پالت کانتوریگ آناستازیا و مارک کلینیک است.

 

بهترین مارک کانسیلر

 

5. مرحله پنجم گریم

در این مرحله نوبت آن رسیده تا از کانسیلر استفاده کنید. ترجیح بر این است که کانسیلر در آخرین مرحله انجام شود تا کاور نهایی دور چشم انجام شود. میتوانید از کانسلر به عنوان پایه سایه چشم هم استفاده کنید. بنابراین مقداری از آن را به پلک بزنید و به خوبی محو کنید. همچنین میتوانید از کانسیلر برای روشن کردن تیغه بینی و گوشه چشم هم استفاده کنید.

کانسیلر میبی لاین و نیکس جزو مارک های برتر کانسیلر هستند.

 

بهترین مارک پودر فیکساتور

 

6. مرحله ششم گریم

پودر فیکساتور یا پودر بیک دقت کنید که استفاده از پودر بیک به عنوان روشن کننده و ابزار کانتور نیازمند زمان است و باید بین 5 تا 10 دقیقه برای جذب پودر روی نقاط مد نظر صبر کنید. اما میتوانید برای فیکس کردن آرایش به راحتی با یک براش پهن و نرم مقدار مناسبی از پودر فیکساتور را به سرتاسر صورت بزنید.

از مارک های خوب پودر بیک میتوان به مارک مک، فلورمار و لورا مرسیر اشاره کرد.

 

 

نکات تکمیلی گریم صورت

 

این نکته را به خاطر داشه باشید که گریم صورت مبحثی متفاوت با میکاپ و آرایش است و برای گریم صورت به جای کرم پودر و زیر ساز باید از فون های ارایشی استفاده کرد. فون ها در حقیقت رنگ هایی شبه به پالت آبرنگ هستند که متخصص گریم صورت باید با توجه به رنگ پوست مراجع و قوانین ساخت رنک آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و به رنگ مد نظر برسد. این کار شباهت زیاید به ترکیب رنگ در نقاشی دارد و نیازمند تمرین و آموزش است.

فون ها در سه دسته فون خشک شامل آکواکالر و کیک میکاپ وجود دارد، فون لیکوئیدی که مناسب پوست های معمولی است و پایه آب دارد و فون چرب که به سوپرا و یا پن استیک معروف هستند و پایه روغنی دارند به راحتی روی پوست کشیده و ترکیب میشوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: