یکشنبه 07 شهریور 1395 - 15:55:02

رنگ کردن مو با آب لیمو

رنگ کردن موها با آب لیمو

رنگ کردن مو

رنگ مو

رنگ مو طبیعی



بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که برای رنگ کردن موهای خود از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی استفاده کنند. رنگ موهای شیمیایی مشکلات زیادی روی موها به وجود می آورد و بسیاری از افراد با بیماری های خاص و خانم های باردار هم نمی توانند موهای خود را با رنگ های شیمیایی رنگ کنند. اما از طرفی رنگ کردن موها و تغییر رنگ در آن ها چیزی است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب روشی آموزش داده شده است که در آن با کمک آب لیمو می توان موها را رنگ کرده و روشن تر نمود.

وسایل لازم جهت رنگ کردن موها با آب لیمو
• لیمو ترش
• آب
• آب پاش


نحوه رنگ کردن موها با آب لیمو :


مرحله اول رنگ کردن مو با آبلیمو
برای ساخت رنگ مو، ابتدا باید تعدادی لیمو ترش که فکر می کنید آب آن ها کل موها را پوشش می دهند را با توجه به هدف رنگ مو (رنگ کردن کامل موهاست و یا تنها هایلایت قسمتی از آن ها) تهیه کنید. سپس لیموها را با کف دست روی یک سطح صاف فشار داده و با این کار آب بیشتری در آن ها به وجود آورید.

مرحله دوم رنگ کردن مو با آبلیمو
در این مرحله لیموها را به چهار قسمت تقسیم کرده و آب این لیمو ها را در یک لیوان آب جوش بریزید. دقت کنید که حجم آب و لیموها باید یکسان باشد. دقت کنید که این روش موها را کمی وز می کند، به همین دلیل می توانید به همان میزان آب و آب لیمو در مخلوط خود کمی آب پرتقال هم برای نرمی بیشتر موها اضافه کنید. همچنین می توانید کمی کاندیشنر به جای پرتقال در مخلوط خود بریزید.

مرحله سوم رنگ کردن مو با آبلیمو
این مخلوط را در یک بطری آب پاش ریخته و آن را روی کل موها بزنید. در صورتی که می خواهید موهای خود را هایلایت کنید، می توانید تنها قسمتی از موها را در دست گرفته و آن قسمت را آغشته به این محلول کنید. برای زیبایی بهتر هایلایت ها این کار باید چند بار انجام شود. در هایلایت کردن دقت داشته و بقیه موها را با گیره جدا کنیذ.

مرحله چهارم رنگ کردن مو با آبلیمو
برای این که موها رنگ بگیرند، در این مرحله باید با موهای آغشته به محلول خود، حداقل به مدت یک ساعت در زیر نور آفتاب قرار بگیرید تا تغییر رنگ آشکاری روی موها صورت گیرد. البته بهتر است به گونه ای در زیر آفتاب قرار گیرید که پوست شما آسیب نبیند. همچنین برای محافظت از پوست خود می توانید ضدآفتاب با SPF 15 به کار برید. پس از گذشت یک ساعت بار دیگر مخلوط را روی موها زده و باز هم به مدت 30 دقیقه زیر آفتاب بنشینید تا نتیجه بهتر به نظر برسد.

مرحله پنجم رنگ کردن مو با آبلیمو
پس از مدت زمان ذکر شده، موها را با آب شسته و روی آن ها کاندیشنر بزنید. دقت داشته باشید که استفاده از کاندیشنر امری ضروری است زیرا آب لیمو میزان PH مو را پایین آورده و آن ها را خشک و بدحالت می کند.
به علاوه می توان از مواد دیگری هم در این مخلوط استفاده کرده و موهایی نرم تر و رنگ مویی زیباتر به دست آورد.  از جمله این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

رنگ مو 

 

دارچین
دارچین موها را قهوه ای و طلایی کرده و برای موهای تیره بسیار مناسب است.

عسل
عسل وز و خشکی موها را از بین برده و آن ها را نرم تر و پرحجم تر نشان می دهد.

سنا
این ماده گیاهی مانند دارچین است و تنها مزه آن فرق داشته و کمی طلایی تر است. اضافه کردن سنای خرد شده به رنگ مو موها را طلایی و درخشان می کند.

چای بابونه
بابونه را داخل آب داغ ریخته و آن را به مخلوط رنگ موی خود اضافه کنید. بابونه هم موها را روشن و طلایی می کند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: