دوشنبه 26 خرداد 1393 - 17:32:16

شناخت انواع رنگ ها و کاربرد هر کدام

 

خانم بحری 
کارشناس کار با مواد
 
جهت مشاوره  با سرکار خانم بحری و انجام خدمات رنگ و مش با شماره  -  تماس حاصل نمایید.
 
انواع رنگ ها: 1- رنگ های گیاهی
                  2- رنگ های شیمیایی 
 
1- رنگ های گیاهی: این رنگها از پوست، برگ، گل، ساقه و ریشه گیاهانی مثل حنا، بابونه، خضاب، ریشه درخت روناس، پوست گردو، پوست انار، مازوج و قهوه بدست می آیند.
محاسن رنگ های گیاهی: رنگهای گیاهی هیچ گونه اثرات جانبی ندارند و به پوست و مو آسیب نمی رساند، همچنین باعث ضخیم شدن تارهای مو و ضخیم شدن کوتیکول موها می شود. در درمان موخوره بسیار مؤثر و باعث درخشندگی موها نیز می گردد.
معایب رنگ های گیاهی: رنگهای گیاهی به دلیل اینکه وارد ساختمان مو می شود مواد شیمیایی را خیلی به سختی قبول می کند و مواد شیمیایی اثر چندانی روی موها ندارند بطوری که بعد از استفاده از بعضی رنگهای گیاهی رنگهای شیمیایی گاهی روی مو کاملاً بی اثر می شوند و حتی مواد فر و صافی هم هیچ اثری روی موهایی که قبلاً رنگ گیاهی خورده باشد ندارد و مو مواد صافی و فر را نمی پذیرد. عیب دیگر رنگهای گیاهی نداشتن تنوع رنگی است و فقط می توان برای رنگهای قرمز، نارنجی و مشکی از رنگهای گیاهی استفاده نمود.
 
2- رنگ های شیمیاییکه شامل سه دسته اند:
 
1- رنگ های موقت                                      2- رنگ های نیمه دائم                                          3- رنگ های دائم
 
1- رنگ های موقت: این نوع رنگ موها به شکل موس، لوسیون، اسپری یا ماژیک های رنگی هستند و فقط سطح روی مو را می پوشانند، به داخل مو نمی توانند نفوذ کنند، فقط تا زمانی که موها شسته شود روی مو دوام دارد و با اولین شستشو از بین می رود. رنگهای موقت نمی توانند رنگ پایه مو را تغییر دهند و بعد از شستن محو می شوند.
 
2- رنگ های نیمه دائم: این نوع رنگ ها به شکل لوسیون یا شامپو رنگ هستند و با هیچ چیز دیگری ترکیب نمی شوند و بطور متوسط بین 4 تا 8 هفته می توانند دوام داشته باشند، با هر بار شستن کم رنگ تر می شوند، هر چه میزان شستشوی مو بیشتر باشد رنگ زودتر از بین می رود و همینطور دوام آن به سابقه مو نیز بستگی دارد که چه نوع مواد شیمیایی قبلاً روی موها بکار رفته است. این نوع رنگ ها فقط می توانند موها را تیره تر کنند یا همان رنگ را حفظ کنند یا تون های فانتزی به موها اضافه کنند.
 
3- رنگ های دائمی: این رنگ ها به شکل کرم یا مایع بوده و همیشه با اُکسیدان باید ترکیب شود که برای روشن تر شدن مو از اکسیدان 9% یا 12% و برای تیره تر کردن مو یا پوشاندن تارهای سفید مو باید با اکسیدان 6% ترکیب شوند. 
این رنگ ها به صورت دائمی ساختار و رنگ مو را تغییر می دهند، به لایه داخلی مو نفوذ می کنند و فقط با کوتاه کردن یا رشد دوباره مو محو می شوند. رنگ های دائمی می توانند موها را روشن تر یا تیره تر کنند و موهای سفید را نیز کاملاً پوشش دهند و یا تون های فانتزی به رنگ موها بدهند و یا اینکه می توانند کاملاً تون رنگ موها را تغییر دهند. 
 
 
در خاتمه به کلیه همکارانی که تازه وارد حرفه ما شده اند و هنوز اشکالاتی در رابطه با رنگ و مش دارند توصیه می کنم حتماً  آموزش ها و مهارت های لازم در این زمینه را جدی بگیرند تا خدای ناکرده آسیب و صدمه ای به موهای مشتری خود وارد نسازند و هر چه آموزشهای علمی و آکادمیک بیشتری بگذرانید در این حرفه حرفی برای گفتن خواهید داشت و با انجام رنگ ها و لایتهای زیبا میزان مشتریان خود را افزایش خواهید داد و هر مشتریِ شما تبلیغ کار شما برای مشتری های بعدی خواهد بود.
با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و با اُمید دیدار شما در کلاسهای آکادمی.
 
سخنی با همکاران
با سلام خدمت همکاران خوب و صمیمی؛ خدارا شکر به خاطر فرصتی دیگر که به من داده شده تا مجدداً در خدمتتان باشم.
عزیزان شاید بارها شنیده باشید که یکی از وجوه مهم تمایز انسان توانایی او در استفاده از زبان و ارتباط برقرار کردن می باشد که مهارت ارتباط مؤثر با دیگران را در تمام مراحل زندگی به آن نیاز داریم و در این زمینه باید آموزش های لازم را ببینیم، مخصوصاً در حرفه ما که باید بتوانیم با مشتریان خود ارتباط نزدیکتری داشته باشیم و برای جذب مشتریان خود باید به بهترین شیوه رفتار نمائیم همچنین  با ارائه کارهای خوب می توانیم به تعداد مشتریان خود بیفزائیم.
بنده در مقالات خود در سایت رژلب ، سعی می کنم از ابتدا شروع کنم و کم کم به مطالب پیشرفته تر بپردازم تا برای مخاطبان گویا تر و ساده تر باشد. در مطلب قبلی در رابطه با اکسیدانها و کاربرد آنها صحبت نمودم و در این مقاله سعی کردم تا شما عزیزان را با انواع رنگ ها ، آشنا نمایم.
 
                                                                                                                                                       
 
 
 
 
 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (7)

پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 19:43:49
خانم زیبارو
با تشکر از حسن نظر شما
کلیه پرسنل و کارشناسان سایت رژلب سعی در ارایه جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی بر پایه علمی در رشته آرایش و زیبایی دارند و امید داریم با پیشنهادات شما عزیزان در نیل به این اهداف گام های بلندتری برداریم.
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 12:06:27
سلام
واقعا خوشحالم که بعد از چندین ساعت جستجو تو اینترنت بالاخره تونستم سایتی و پیدا کنم که بتونه کمکم کنه واقعا خسته نباشید .
حقیقتش پنج شیش سال پیش مدرک مقدماتی آرایش پیرایش و گرفتم ولی اصلا کار نکردم الان دوباره میخوام برم دوره بگذرونم اگه میشه فیلم ها و توضیحاتی که توی سایت میگذارین کامل و دفیق باشه تا کسایی مثل من متوجه بشن .بازم ممنون
پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 18:10:51
من در کار مواد بسیار مشکل دارم مخصوصا رنگساز و رنگهای ترکیبی و دکلره بعضی مواقع اونقدر دکلره یه مو طول میکشه بعد از ساعتهای طولانی هم با سه بار شارز هم به پایه نمیرسه از شما عزیزان تقاضای کمک دارم
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 21:36:35
با سلام خدمت شما. توضیحاتی که تو پیجتون گذاشتید عینا صفحاتی از کتاب بود. لطفا در مورد رنگهای ترکیبی و خاص توضیح بفرمایید. با تشکر
با سلام و تشکر فراوان ازشما عزیزان میخواستم راجع به رنگ ابرو کمکم کنید رنگ ابرو قهوهای خیلی روشن رو روی ابروی مشکی چه جوری در بیارم که به یه روشنی زیبا و مشتری پسند در بیاد و همچنین موی بلند روشن ریشش در اومده مشتری نخواسته با دکلره در بیارم من بژ روشن گذاشتم اما مشتریم ناراضی بوده خواهش میکنم بنده حقیر را راهنمایی کنید
سلام عالیست دلم میخواهد از تجربیاتتن بیشتر استفاده کنم
سه شنبه 03 تیر 1393 - 09:48:40
باسلام خسته نباشید
بنده مربی آموزشگاه هستم وهرچه درموردرنگ یادبگیرم بازهم کمه ممنون ازشما
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: