یکشنبه 19 آذر 1396 - 09:36:00

آفتاب چگونه موجب پیری پوست می شود؟

تاثیر آفتاب بر روی پوست

در مورد عوامل پیری پوست بیشتر بدانیم

 

پوست

 

آفتاب چگونه موجب پیری پوست می شود؟

تاثیر اشعه آفتاب بر پوست

پیری پوست ناشی از عوامل محیطی، در اثر فاکتورها و عوامل محیطی متعدد مانند اشعه ی فرابنفش، آلودگی محیط، شرایط نامطلوب آب و هوایی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی و ... عارض شده و بر فرآیند پیری پوست ناشی از افزایش سن اضافه می شود.

در میان عوامل محیطی که پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، نور خورشید بیش ترین سهم را در آسیب رسانی به آن دارد. تا آنجا که 80%  از پیری پوست صورت به تماس طولانی و مداوم با آفتاب نسبت داده می شود. تاثیرات حاد تابش اشعه UV شامل التهاب، آفتاب سوختگی، سرکوب سیستم ایمنی پوست، پیگمانتاسیون (مکانیسم ایجاد لک) و تسریع پوسته ریزی است و اثرات مزمن آن شامل فرآیند پیری پوست ناشی از آفتاب می باشد.

 

اشعه UVB  با طول موج کوتاه تنها قادر به نفوذ در اپیدرم(لایه بیرونی پوست) است در حالی که اشعه UVA با طول موج بلندتر به لایه های عمقی تر پوست نفوذ می کند و عامل اصلی فرآیند پیری پوست ناشی از آفتاب است. اشعه ی UVA  به پوست نفوذ می کند و رادیکال های آزاد تولید می کند که به DNA  و پروتئین های سلولی آسیب می رساند که این فرآیند، پیری پوست ناشی  از تابش آفتاب را به دنبال دارد. بیشترین آسیب آفتاب به درم (دومین لایه پوست) وارد می شود. تحت تاثیر تابش اشعه ی UV محتوای کلی کلاژن پوست کاهش می یابد. این کاهش مقدار کلاژن با کاهش پایداری مکانیکی پوست در پیدایش چروک نقش دارد.

تماس یا اشعه UV منجر به افزایش ضخامت و تغییر شکل رشته های های الاستین در درم می شود. علاوه بر آن دیده شده است تجمع قند و اسید آمینه در کنار الاستین افراد مسن از میزان کارایی صحیح این فیبرها می کاهد. فرآیند ناشی از این مکانیسم ها منجر به کاهش خاصیت کشسانی و قابلیت ارتجاعی پوست می شود.
علاوه بر تغییراتی که در پیری پوست ناشی از افزایش سن روی می دهد در پیری پوست ناشی از آفتاب نیز سطح HA (هیالورونیک اسید) در پوست کاهش می یابد.HA  به دلیل آبرسانی موثر پوست، به طور گسترده در ترکیبات جوان کننده به کار می رود.

 

 

ضد آفتاب

 

اسید هیالورونیک و درماکسیل چیست؟

به گفته نیویورک تایمز، اسید هیالورونیک (HA) یک مولکول است  که به طور طبیعی در ساختار پوست و بافت همبند در سراسر بدن ظاهر می شود. این ماده کمک می کند تا مواد حامل رطوبت را جذب کند و در پوست نگه دارد. البته با افزایش سن پوست توانایی طبیعی خود را برای حفظ رطوبت از دست می دهد به همین دلیل اضافه کردن اسید هیالورونیک به برنامه مراقبت از پوست شما می تواند سرعت این روند را کاهش دهد. اسید هیالورونیک ازآن دسته کلمات کلیدی می باشد که در هر محصول ضدچروکی بدون هیچ توضیحی توجهات را به خود جلب می کند. نمونه ای بارز از این ترکیب در ضدآفتاب کرم پودری الارو که مناسب  انواع پوست می باشد به وضوح دیده می شود.

 

درمحصولات جوان کننده  کنار هیالورونیک  اسید، فرمول  DERMAXYL نیز اغلب وجود دارد که برای مبارزه با پیری و برطرف کردن چین و چروک  آماده می باشد. Dermaxyl به  ترمیم  آسیب های پوستی مربوط به سن می پردازد. درماکسیل یکی از  قویترین ترکیبات ضد پیری است که امروزه در بسیاری از محصولات ضدچروک، کرم پودرها و یا حتی ضد آفتاب ها موجود و در دسترس است.

استفاده روزانه از محصولات  حاوی درماکسیل نتایجی شبیه رتینوید ها و رتینول دارد و اغلب بدون ایجاد حساسیت می باشد. فعالیت DERMAXYL در کرم پودر Anti Age الارو و همچنین در ضدآفتاب  All Skin  50+ الارو به طور روتین مورد  بررسی قرار گرفته است و اثر ضد چین و چروک آن کاملا مشهود شده است.

 

تاثیر ضدآفتاب بر پوست

نحوه استفاده از ضد آفتاب جهت محافظت پوست

 

جلوگیری از پیری پوست با ویتامین سی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: