چهارشنبه 29 آذر 1396 - 10:02:58

نکات مهم پاکسازی و مراقبت از پوست در شب

چگونه از پوست خود در هنگام شب محافظت کنیم؟

راهکارهای مفید جهت مراقبت از پوست در شب

 

شوینده مناسب پوست

 

 

 

  مراقبت از پوست در شب

در بازار کرم ها و محصولات زیادی وجود دارد که برای حفظ سلامت و شادابی پوست موثر می باشند و با توجه به اینکه همه افراد به داشتن پوستی جوان و زیبا ، اهمیت می دهند از این محصولات استفاده های فراوانی می شود. 

به غیر از استفاده از این محصولات، متخصصان پوست متذکر می شوند که کارهای دیگری هم باید برای حفظ سلامت و زیبایی پوست انجام شود که متاسفانه اغلب افراد از آن بی‌خبرند یا توجهی به آن نمی‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این‌باره مطرح می‌شود، مراقبت از پوست هنگام خواب و در طول شب است. البته منظورمان فقط استفاده کردن از کرم‌های مخصوص شب نیست، بلکه روش‌های ساده‌تر و شاید موثرتری در این مورد وجود دارد که می‌توان از آنها هم کمک گرفت.

 


  پوست‌تان را در هنگام شب بشویید

حتما باید پوست خود را در شب بشوییم چرا که از صبح تا شب علاوه بر آلودگی هایی محیطی ، لوازم آرایشی کرم ها و محصولات دیگری که در طول روز استفاده می کنیم روی پوست قرار دارد. به همین دلیل منطقی به نظر می رسد که پوست خود را در شب قبل از خواب بشوییم .

 


  بهترین محصول شوینده برای شستشوی صورت در شب چیست؟

حال که معلوم شد، پوست صورت باید شستشو شود، این پرسش پیش می‌آید که بهترین ماده شوینده چیست؟ آیا با صابون‌های معمولی می‌توان صورت را شست یا حتما باید از محصولات خاصی استفاده کرد؟ شستشوی صورت باید با استفاده از صابون‌های مخصوص، ژل یا شوینده‌های مناسب پوست انجام شود . فرد یا خودش باید محصول شوینده را انتخاب کند یا از پزشک بپرسد با توجه به نوع پوستش چه شوینده‌ای را استفاده ‌کند.
کسانی که پوست خشکی دارند بهتر است از شوینده‌های فاقد صابون استفاده کنند تا پوست‌شان خشک‌تر نشود.

 

 


پزشکان توصیه های زیادی برای شستشوی صورت در شبانه روز ارائه داده اند:

پوست صورت را براساس نوع آن می توان شستشو داد و در هر زمانی از شبانه روز  می تواند انجام شود. صبح، ظهر و شب با توجه به نوع آن می توان نسبت به پاکسازی و شستشوی صورت اقدام کرد اما خیلی مهم است که حتما شب ‌ها و پیش از خواب با استفاده از محصولات پاک‌کننده، آرایش و آلودگی‌ها را از صورت پاک کرد.

معمولا کسانی که پوست چرب دارند، حداقل روزی دوبار باید پوست صورت‌ شان را بشویند تا چربی‌ها با تجمع در منافذ پوست، باعث ایجاد آکنه و دیگر مشکلات پوستی نشوند.برند الارو پکیج کامل محصولات برای شستشوی پوست های چرب که شامل فوم ، ژل شستشو ،کرم شستشوی حاوی دانه های اسکراب ، تونر، ژل -کرم مرطوب کننده می باشد را وارد بازار کرده است که برای مصرف روزانه  بسیار مناسب می باشد.

برای پوست‌های خشک و خیلی خشک هم بهترین زمان شست‌وشوی صورت هنگام استحمام است. بنابراین افراد می‌توانند زمانی که حمام می‌کنند، با استفاده ازشوینده مخصوص پوست خشک روی صورت، کار شست‌وشوی پوست را انجام دهند.
شوینده کرمی الارو جدیدترین نسل کلینزرهای کرمی است که اصلا" کف نمی کند و می توان آن را آبکشی ننمود و حتی بدون آبکشی قابل استفاده است. البته  باید توجه شود که ایده آل ترین شیوه مصرف هر شوینده به همراه شستشو با آب می باشد.
کسانی که پوست‌ شان نرمال است هم باتوجه به نیازشان و شرایطی که در طول روز دارند، باید پوست صورت را بشویند. نیازی که در اینجا مطرح می‌شود به شرایط فرد در طول روز بستگی دارد؛ به این معنی که میزان آلودگی هوا و نوع کار شخص می‌تواند در این زمینه موثر باشد

 

 

  قبل از خواب، آرایش‌تان را پاک کنید

خانم‌ها معمولا در طول روز از مواد آرایشی استفاده می‌کنند و شب‌ها هم فقط پوست صورت ‌شان را با صابون می‌شویند. این کار اما نمی‌تواند برای پاکسازی عمقی پوست کافی باشد . به همین دلیل باید با شوینده‌های مناسب و پاک‌کننده‌های مخصوص صورت و پاک کننده دور چشم، آرایش را قبل از خواب پاک کنید.
اگر آرایش بر روی پوست بماند عوارض زیادی دارد . پیش از خواب، حتما باید آرایش‌تان را به طور کامل پاک کنید زیرا باقی ماندن آرایش روی صورت می‌تواند در طولانی‌مدت موجب بروز مشکلات پوستی شود. البته متاسفانه اغلب افراد وقتی پوست‌شان را می‌شویند، دیگر به فکر پاک کردن آرایش نیستند در حالی که شستشوی صورت به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد.
برای پاک کردن آرایش از روی صورت حتما باید ابتدا با استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب، آرایش را پاک کنید و بعد کار شستشوی صورت را انجام دهید.
مایع پاک‌کننده را روی دستمال کاغذی یا پنبه نریزید چون این کار باعث می‌شود حجم زیادی از محصول بیهوده از بین برود. به جای این کار، خوب است فقط چند قطره از پاک‌کننده‌های آرایشی را روی پدهای مخصوص بریزید و کار پاک کردن آرایش را انجام دهید.

 

 

  به پشت بخوابید تا پوست‌تان سالم بماند

معمولاً روی صورت‌تان می خوابید و پوست صورت را رو به بالش قرار می‌دهید؟ اگر چنین عادتی دارید، باید به فکر تغییرش باشید. خوابیدن روی صورت، سلامت و شادابی پوست را از بین می‌برد.
برای داشتن پوستی سالم و جوان، به پشت بخوابید و اگر نمی‌توانید حداقل روی پهلوها‌ بخوابید و هرگز به صورت فشار نیاورید 
چون این کار باعث افزایش چین و چروک صورت در طولانی‌مدت خواهد شد.
 

 

  کرم‌های مخصوص شب

کم نیستند کسانی که از کرم‌های شب برای پوست صورت یا  از کرم دور چشم‌ استفاده می‌کنند. استفاده از این محصولات می‌تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد، اما به شرطی که هم محصول مورد استفاده معتبر باشد و هم به طور صحیح استفاده شود.
در چنین شرایطی، استفاده از این محصولات پوست را نرم و لطیف می‌کند، آن را مرطوب نگه می‌دارد و به سلامت و شادابی پوست هم کمک می‌کند.
بیشترین و بالاترین اثربخشی کرم های مخصوص شب زمانی موثر واقع می گردد که حتما بعد از شستشوی کامل پوست استفاده گردند.

 

جهت سفارش محصولات الارو 
02189328000

 

معرفی بهترین مارک شوینده و پاک کننده پوست صورت

مهمترین اشتباهات در شستشوی صورت

معرفی محصولات ضد چروک

 

مراقبت و شستشوی پوست چرب

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: