شنبه 11 آذر 1396 - 10:53:58

زیبایی پوست در دوران بارداری

مراقبت از پوست

پوست و زیبایی

 

⁠⁣

جوش صورت در دوران بارداری.
.
بروز جوش یا آکنه خصوصا در سه ماه اول بارداری چندان ناشایع نمی باشد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که در هنگام خونریزی ماهیانه جوش میزنید، باید بگویم احتمال بروز آکنه در دوران بارداری در شما بیشتر خواهد بود.
.
همانگونه که شاید تا کنون نیز حدس زده باشید تغییرات هورمونی در دوران بارداری متهم اصلی می باشند و با افزایش تولید چربی در پوست باعث بروز و یا بدتر شدن آکنه می گردند. آنچه آکنه را در دوران بارداری متفاوت می سازد نحوه درمان آن است چرا که دست پزشکان در تجویز بسیاری از داروها به واسطه خطرات آنها برای جنین بسته است. .
به عنوان مثال راکوتان که این روزها به نظر می رسد تجویز آن از جانب پزشکان و استفاده از آنها توسط بیماران به طرز عجیبی رو به افزایش است در دوران بارداری و شیردهی مطلقا ممنوع می باشد
.
. بسیاری از آنتی بیوتیکهای خوراکی از جمله ترکیبات تتراسیکلین نیز در این دوره منع مصرف دارند. در دوران بارداری ترجیح ما پزشکان این است که حتی المقدور با شوینده های مناسب سعی در کنترل آکنه داشته باشیم و در صورت عدم توفیق از داروهای موضعی استفاده نماییم. البته در این زمینه نیز باید بسیار محتاط بود چرا که ترکیبات رتینویید حتی چنانچه به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرند باعث اثر سوء بر روی جنین خواهند شد. در صورت شدید بودن جوش ها و عدم پاسخ مناسب به داروهای موضعی تجویز آنتی بیوتیک های خوراکی آن هم به شرط نداشتن اثر نامناسب بر روی جنین اقدام بعدی خواهد بود.
با توجه به شرایط خاص مادر و جنین در دوران بارداری و نیز نوزاد البته به شرط تغذیه از شیر مادر، پیشنهاد می شود چنانچه مبتلا به آکنه یا جوش هستید قبل از بارداری اقدام به درمان آن نمایید. اما اگر به هر دلیل در دوران بارداری نیز آکنه های شما عود کند با مراجعه به پزشک و تنها تحت نظر وی اقدام به درمان جوشهای خود نمایید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: